InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Fitbit: Dé activiteitentracker en gezondheidsapp van 2013!

Fitbit: Dé activiteitentracker en gezondheidsapp van 2013!

Analyseer je fitheid, bereken je BMI, waterniveau, calorieënverbruik en vetpercentage door de dag heen. Hou je gezondheidsniveau optimaal met FitBit! De populaire activiteitstracker Fitbit eindigde op de vierde plaats in meest verkochte eindejaarscadeau's, net onder Uggs, PS4 en Xbox One! In 2014 lopen we allemaal met een Fitbit op zak.

Wat is Fitbit?

Fitbits zijn draagbare, multifunctionele en draadloze activiteitstrackers die fungeren als stappenteller en calorieënmeter. Ze meten bovendien je slaapkwaliteit en andere persoonlijke gegevens zoals je vetpercentage, BMI, watergehalte en gewicht. Fitbit is een merknaam die voorkomt in alle verschillende producten van het Amerikaanse bedrijf Fitbit Inc.

Hoe werkt Fitbit?

De Fitbit Tracker maakt gebruik van een driedimensionale accelerometer, zoals een Wii Remote, dat bewegingen van de gebruiker kan herkennen en analyseren. De tracker meet het aantal stappen dat je zet, en combineert deze met andere gegevens zoals gewandelde afstand, verbruikte calorieën, geklommen trappen en ook de intensiteit en duurtijd van je activiteiten doorheen de dag. De Fitbit tracker werkt 24 uur op 24 uur waardoor hij 's nachts ook je slaapkwaliteit meet. Dit houdt in dat de Fitbit in staat is te meten hoe lang het duurt voordat je in slaap valt, hoe vaak je wakker wordt en hoe lang je effectief diep geslapen hebt. Al deze gegevens worden draadloos overgezet naar je PC, tablet of smartphone. Vanaf je Fitbit account is het dan mogelijk deze data te analyseren. Je krijgt een mooi overzicht van je activiteiten, je kan doelen vooropstellen, een voedsellogboek bijhouden enz... En dit is geheel gratis. Je merkt als snel dat deze functionaliteiten en het gebruiksgemak van de Fitbit ervoor zorgen dat de Fitbit een échte hype aan het worden is. Tijdens de afgelopen acht weken werd, zoals elk jaar, marketingdata bijgehouden van verschillende zoekmachines en de verkochte producten van de top 500 online shops om te zien welke de populairste eindejaarscadeau's waren in Amerika. Dé Fitbit eindigde op een welverdiende vierde plaats van meest verkochte producten! De Fitbit maakt geleidelijk aan ook zijn intrede in Europa en de populariteit groeit exponentieel! Heb jij reeds je Fitbit op zak?

Welke soorten Fitbit en Fitbit Accessoires bestaan er?

  • Fitbit One: De Fitbit One draag je aan je broeksriem of steek je in je broekzak. Hij houdt je stappen, trappen en calorieënverbruik bij. Ook je slaap wordt gemeten. Hij synchroniseert draadloos met je pc of smartphone. Is geheel waterdicht en is beschikbaar in twee kleuren: zwart en bordeaux
  • Fitbit Zip: De Fitbit Zip lijkt op een Tamagotchi en is de goedkoopste van de reeks. Hij houdt rekening met je aantal stappen, gewandelde afstand en calorieënverbuik. Werkt op vervangbare batterijen die vier tot zes maanden duurtijd hebben. Je clipt hem op je broeksriem of steekt hem in je broekzak. Beschikbaar in vijf kleuren: zwart, lichtgroen, roze, blauw en grijs.
  • Fitbit Flex: De Fitbit Flex heeft geen display, maar wel vijf LED lampjes die aangeven hoeveel procent je van je doelstelling bent verwijderd. Hij houdt je stappen, trappen, calorieënverbruik en inspanningen bij. De Fitbit Flex is verkrijgbaar in vier kleuren: zwart, blauw, lichtgroen en roze.
  • Fitbit Force: Een uurwerk met een extra dimensie! De Fitbit Force draag je als horloge en heeft dus een digitaal display. Tegelijkertijd telt hij je stappen, afstand, trappen, verbruikte calorieën en duurtijd van al je inspanningen doorheen de dag. Hij monitort je slaappatroon en bevat een geïntegreerde wekkerfunctionaliteit. Volledig waterdicht, zodat je hem nooit meer hoeft uit te doen. Verkrijgbaar in twee kleuren: zwart en blauw

Tot de accessoires behoren covers om je Fitbit te personaliseren, herlaadbare batterijen, bluetooth dongles, en een docking station.

De digitale weegschaal "Fitbit Aria" maakt je Fitbit-set compleet

Deze digitale en draadloze weegschaal meet je gewicht, BMI en vetpercentage. Hij maakt gebruik van WiFi om je dagelijkse statistieken te uploaden naar je Fitbit.com account. Stel doelstellingen in om gewicht te verliezen op een gezonden manier en breng je vorderingen grafisch in kaart. Je kan tot acht verschillende gebruikers instellen die de weegschaal kan herkennen. De digitale Fitbit Aria is beschikbaar in wit en zwart en heeft een modern display.

Fitbit Mobiele apps: je gezondheid in één oogopslag en overal beschikbaar

De Fitbit mobiele apps zijn verkrijgbaar voor zowel iOS als Android toestellen. Zij zorgen ervoor dat je altijd en overal zicht hebt op je vorderingen. Voordelen van de Fitbit mobiele app zijn:
  • Real-time synchronisatie met je Fitbit Tracker
  • Bekijk je statistieken en grafieken overal en wanneer je maar wilt
  • Log voedsel dat je eet doorheen de dag om te zien hoeveel calorieën je eet en verbruikt.
  • Start een gezondheidsschema met je vrienden en deel je doelen en vorderingen met elkaar. Zin in een beetje competitie?

Lees verder

© 2014 - 2018 Avafrench, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Fitbit One: fitnesstracker voor je sportprestatiesDe FitBit One is een fitnesstracker die je kan helpen om je sportprestaties bij te houden. De tracker kan je helpen met…
Fitbit Charge HR: fitnessen en afvallenWil jij graag bijhouden hoe actief je leven eigenlijk is? Dat kan dan met de Fitbit Charge HR. Dit is een uitgebreid pol…
Fitbit Charge: polshorloge dat je helpt afvallen en sportenDe Fitbit Charge is één van de vele producten die het bedrijf Fitbit heeft geproduceerd. Het is een polshorloge dat je k…
Gamification - de gezondheid beïnvloeden met gamesGamification - de gezondheid beïnvloeden met gamesGamification is het integreren van spelelementen in een context die niks met gamen te maken heeft. Bijvoorbeeld door een…
Afvallen met FoodzyFoodzy is je persoonlijke logboek voor alles wat je eet en drink. De applicatie is beschikbaar via de website www.foodzy…
Bronnen en referenties
  • Hitwise Marketing Stats
  • Wikipedia
  • Fitbit.com

Reageer op het artikel "Fitbit: Dé activiteitentracker en gezondheidsapp van 2013!"

Infoteur: Avafrench
Gepubliceerd: 02-01-2014
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!