InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Lekker slapen met de Deep Sleep Pillow Spray

Lekker slapen met de Deep Sleep Pillow Spray

Lekker slapen met de Deep Sleep Pillow Spray Lekker slapen, dat doet lang niet iedereen. Er zijn allerlei redenen, waarom we 's nachts de slaap niet kunnen vatten of uren wakker liggen: o.a. geluidsoverlast, relatieproblemen, geldzorgen, verdriet, eenzaamheid en de angst om niet in slaap te kunnen vallen. Slaapproblemen worden uiterst serieus genomen en overal ter wereld worden onderzoeken gedaan naar de diverse slaapstoornissen. Veel te vaak worden slaappillen voorgeschreven. Aromatherapie met de Deep Sleep Pillow Spray biedt een natuurlijk alternatief.

Slapen en slaapproblemen

Een normaal slaappatroon ziet er zo uit:
  • rustige of diepe slaap. Deze bestaat uit 1-4 etappes; elke etappe wordt steeds dieper.
  • Rapid Eye Movement (REM) slaap; bij deze slaap zijn de hersenen erg actief, maar is het lichaam slap is. De meeste dromen komen voor tijdens de REM slaap.
  • korte perioden van 1 à 2 minuten wakker zijn
In elke nacht worden ongeveer 4-5 periodes van rustig slapen afgewisseld met 4-5 periodes van REM-slaap. Meestal komen de korte periodes van het 1-2 minuten wakker zijn om de twee uur. Dit komt vaker voor richting het einde van de nacht.
We slapen ongeveer een derde van ons leven. Maar dat lukt niet altijd even best. Veel mensen hebben last van slaapproblemen. Dat kan tal van oorzaken hebben. Externe factoren zoals verkeerslawaai, straatrumoer e.d. spelen natuurlijk een rol, afhankelijk van hoe en waar je woont. Maar meer oorzaken zitten tussen de oren: zorgen, verdriet, opwinding, drukte in je hoofd. En als je eenmaal slaapproblemen hebt, ben je ook bang dat je niet in slaap kunt vallen; dan is de cirkel rond. Slaapproblemen zorgen ervoor dat je de volgende dag niet goed uitgerust en minder alert bent. Op den langen duur kunnen slaapstoornissen bovendien leiden tot gezondheidsproblemen. Mensen met een slecht slaappatroon maken meer kans op bijvoorbeeld obesitas, suikerziekte, hart- en vaataandoeningen. De schrale troost is: je bent niet de enige! Het slaapprobleem wordt zo serieus genomen dat er overal ter wereld verenigingen zijn, waarbij onderzoek naar slaapstoornissen wordt gedaan.

Nederlandse Vereniging voor Slaap en Waak Onderzoek (NSWO)

De Nederlandse Vereniging voor Slaap en Waak Onderzoek is een onafhankelijke vereniging van en voor professionals op het gebied van slaap en slaapstoornissen. De vereniging houdt zich bezig met wetenschappelijk onderzoek, medische zorg, voorlichting en educatie. De slaapgeneeskunde richt zich op problemen als o.a. slapeloosheid, apneu (ademstops tijdens de slaap), slaapwandelen en slaperigheid overdag.

Nationale Week van de Slaap

In de Nationale Week van de Slaap (in 2014 van 10 tot 15 maart) wordt er weer extra aandacht besteed aan het fenomeen slaapstoornis. Op de website van de NSWO kunnen deelnemers anoniem deelnemen aan een enquête, waarvan de uitslag weer wordt meegenomen in onderzoeken. Dit jaar is gekozen voor het thema: Slaapgewoontes in Nederland. Vorig jaar was het thema Slaap en Ouderschap, waarvan de uitslag misschien niet echt verrassend is: Nederlandse kinderen houden hun ouders uit de slaap. Hoe dat precies zit kun je lezen op de website van de NSWO. Later in de tijd zal ook de uitslag van de lopende enquête op deze website te vinden zijn.

Aromatherapie in plaats van slaappillen

In Nederland alleen al worden er per jaar zo'n 10 miljoen recepten aan slaappillen uitgeschreven. Maar het kan ook anders, namelijk via aromatherapie. Het Engelse cosmeticamerk This Works voerde in 2013 samen met Aspen Clinical Research een slaaponderzoek uit. Daarbij werd het product Deep Sleep Pillow Spray getest op een groep van 217 gezonde mannelijke en vrouwelijke proefpersonen (minimum leeftijd 12 jaar). Uit het onderzoek, waarbij afwisselend placebo's en het originele product werden gebruikt, bleek dat Deep Sleep Pillow Spray effectief is op de kwaliteit van het slapen, w.o. in slaap vallen en in slaap blijven. Eén van de uitkomsten is dat van de verschillende leeftijdsgroepen 18-30 jarigen het meest profiteerden van het gebruik van de spray. Ze vielen sneller in slaap (91%), voelden minder onrust tijdens de dag (91%), voelden zich frisser in de ochtend (86%) en voelden dat ze een betere nachtrust hadden gehad (95%). Maar ook kandidaten uit de leeftijdsgroep 46-55+ gaven aan zich door de aromatische spray overdag veel wakkerder te voelen. De spray was het meest effectief doordat men sneller in slaap viel zodat men geen tijd had om bang te zijn dat men de slaap niet zou vatten. De hoofdingrediënten van de Deep Sleep Pillow Spray zijn: essentiële olie van echte lavendel uit de Provence, patchoeli, vetiver en kamille.

Verkoopinformatie

De producten van This Works worden in Nederland verkocht bij Cosmania, Herenstraat 19, Amsterdam en via de webshop. Het natuurlijke slaapmiddel Deep Sleep Pillow Spray is tijdelijk verkrijgbaar in een extra grote flacon met limited edition design. Het design is van kunstenaar Alexandra Palmowski van het Royal Collect of Art uit Londen. Verfijnde, handgetekende kamille bloemen sieren zowel de flacon als het doosje. Gebruiksaanwijzing: Spray de Deep Sleep Pillow Spray op je kussen en dekbed voor een betere, diepere en lange nachtrust.
© 2014 - 2020 Plato, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Pillow Pets: knuffel en kussen inéén!Pillow Pets: knuffel en kussen inéén!Jack, de aap van Telekids, heeft er zijn kast mee vol staan: Pillow Pets. Deze knuffel en kussen in één is erg geliefd o…
Slaapstoornis; wat is het en wat doe je er aan?Slaapstoornissen komen erg veel voor. De oorzaken van een slaapstoornis kan zeer verschillend zijn. Er bestaan meerdere…
Adviezen voor goede slaaphygiëneSlaaphygiëne gaat over de maatregelen die je neemt bij het slapen gaan en de omgeving waarin je slaapt. Doordat steeds m…
Rustelozebenensyndroom (RBS): vormen, oorzaken & behandelingRustelozebenensyndroom (RBS): vormen, oorzaken & behandelingHet rustelozebenensyndroom of Restless Legs-syndrome kan je levenskwaliteit ernstig verstoren, en dit zowel 's nachts al…
Bronnen en referenties
  • Persbericht Cosmania
  • www.cosmania.nl
  • www.nswo.nl

Reageer op het artikel "Lekker slapen met de Deep Sleep Pillow Spray"

Infoteur: Plato
Laatste update: 06-03-2014
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!