Toxinen in het lichaam

Het lichaam bevat vele toxinen. Hoe komen deze daar? En hoe kom je ervan af? Toxinen betekent letterlijk ''gifstoffen''. De makkelijkste manier om gifstoffen in het lichaam te krijgen blijkt verkeerd eten. Toxinen maken ons ziek. Vrijwel alle ziekten zijn het gevolg van het eten van toxinen. Zelfs de leer van Dr. Ryke Geerd Hamer, die ervan uitgaat dat een traumatische gebeurtenis de oorzaak van ziekten is, erkent dat gifstoffen eveneens een belangrijke ziekte-oorzaak is. Ondanks inzichten van vele natuurartsen is het nog niet tot de reguliere wetenschap doorgedrongen dat toxinen ziekten veroorzaken. Toxinen zitten in grote getale in wat we tegenwoordig als normale voeding beschouwen. Weston Price zei al voor de Tweede Wereldoorlog dat de meeste ziekten worden veroorzaakt door westerse voeding. Hij deed wereldwijd onderzoek en zag dat mensen die traditionele voeding aten gezonder waren dan mensen die westers voedsel tot zich nemen.

Inhoud:

Afvoeren van gifstoffen

Toxinen worden normaal gesproken uit het lichaam gevoerd door het darmenstelsel, de nieren en het urinewegstelsel en de lever die gifstoffen van voedingsstoffen scheidt. Dit proces kan jarenlang goed gaan maar als er om wat voor reden dan ook ineens te veel gifstoffen in het lichaam voorkomen, kan de werking van het afscheiden van gifstoffen verslechteren waardoor men langzaam meer en meer gifstoffen in het lichaam krijgt.

Verkeerd voedsel bevat toxinen

We eten niet helemaal gezond meer in de 21e eeuw. Het verslechterd voedselpatroon is begonnen eind 19e eeuw begin 20e eeuw. Vanaf die tijd kwam de industrialisatie opzetten. Fabrieken maakten mensen wijs dat je net zo goed voedsel uit blik kan eten. Dat is een grove leugen, naar we nu weten want het is aan alle kanten bewezen dat blikvoer een stuk minder gezond is dan vers voedsel. Verder hebben industriële bewerkingen de kwaliteit van het voedsel dermate verlaagd dat er vaak sprake is van het produceren van gifstoffen. Een belangrijk voorbeeld daarvan is het plantaardig vet. Alle plantaardige vetten zoals bakolie en margarine uit de supermarkt bevat transvet welke zeer ongezond is. Transvet is kankerverwekkend. Roomboter is daarentegen wel gezond!

Het westers voedselpatroon is ziekteoorzaak nummer een, toont Weston Price aan in zijn boek '''Voedsel en fysieke degeneratie'.

Frisdrank, E-nummers

We eten en drinken te veel zaken die geen voedingswaarde hebben. Frisdrank bevat zeer veel suiker, dat weet iedereen, maar het bevat daarnaast ook nog eens allerlei stoffen die de bacteriënbalans in de darmen overhoop gooien zoals fosforzuur, kunstmatige zoetstoffen zoals aspartaam en E-nummers. Deze synthetische producten voeren een aanslag uit op het lichaam en het is geen wonder dat wetenschappelijk onderzoek uitwijst dat je er ADHD en hersenafwijkingen van kunt krijgen. Frisdrank leidt tot ADHD en welvaartsziekten.

Suiker en witmeelproducten

Suiker en witmeelproducten zijn geraffineerde stoffen. Alles wat
K.D. Runow, De darm denkt meeK.D. Runow, De darm denkt mee
gezond is aan suikerriet en tarwe is uit deze producten gehaald. Als je suiker en witmeelproducten eet, kan het lichaam dat in eerste instantie heel gemakkelijk opnemen, maar is het vervolgens moeilijk om er iets goeds mee te doen. Er is vaak sprake van een teveel aan suiker en witmeelproducten waardoor het lichaam geen andere kans ziet dan het op te slaan in vet. Deze twee stoffen zijn de belangrijkste oorzaken van obesitas en diabetes, maar zorgen eveneens voor allerlei ontstekingen in maag en darmen. Spijsverteringsstoornissen zoals gastritis en ziekte van Crohn kunnen het gevolg zijn. Daarnaast heeft de arts Runow aangetoond dat vele ziekten die met het zenuwstelsel te maken hebben zoals depressie en psychose in rechtstreeks verband staan met het eten van te geraffineerd voedsel.

Medicijnen zijn toxinen

Het lichaam probeert zich te ontdoen van toxinen door het veroorzaken van een ontsteking, een tijdelijk -soms pijnlijk- proces wat de balans van bacteriën in het lichaam herstelt. Maar wat doet de mens? Hij voelt de pijn en heeft geleerd om naar een arts te gaan. Deze schotelt hem een pijnstiller voor waardoor het lichaam niet meer weet dat er een ontsteking is en het herstelproces stopt per direct. Daarbij zorgt elk synthetisch medicijn ervoor dat delen van dit medicijn als gifstof wordt gezien wat wordt opgeslagen in het vetweefsel. Wat vele natuurartsen al jarenlang zien is dat een relatief klein probleem zoals maagpijn, hoofdpijn en keelpijn door pijnstillers kan overgaan in een chronische ziekte. Tenminste, de reguliere wetenschap ziet deze ziekte als chronisch omdat de bestrijding met medicijnen niet meer lukt, zelfs als de dosis wordt verhoogd. Door de hogere dosis krijgt de ongelukkige patiënt steeds meer toxinen in zijn lichaam waardoor de kans groot is dat de chronische ziektesymptomen verergeren. Een simpele verkoudheid kan door medicijngebruik een paar maanden later leiden tot een longontsteking!

Pesticiden zijn toxinen

Buiten het feit dat voedsel waarin suiker of witmeelproducten verwerkt zijn op zich al ontstekingsbevorderend werken is het zo dat pesticiden in en op groente en fruit voor toxinen in het lichaam zorgen. Deze pesticiden zijn er maar gedeeltelijk af te wassen. Vele pesticiden belanden naast de plant op de aarde, zakken door het regenwater de grond in, en worden via de wortels opgenomen in de plant. Daardoor helpt schillen en wassen niet. In biologische producten zit enkel iets minder gifstof. Er is een verschil tussen biologisch en biologisch-dynamisch. Het is belangrijk om biologisch-dynamisch te eten. Dat kan bijvoorbeeld door zelf groente te kweken, wilde groenten te plukken of groenten met het demeter-keurmerk te kopen.

Vervuiling brengt toxinen in het lichaam

Wonen naast Pernis, het grote Shellterrein is niet gezond. Alle ongezonde stoffen komen in de lucht en adem je van minuut tot minuut in. Wonen naast een snelweg is ook niet gezond. De fijnstof komt in je longen en de rest van het lichaam. In de grote stad, met zijn vele verkeer snuiven mensen dagelijks uitlaatgassen op, wat de aanwezigheid van toxinen in het lichaam veroorzaakt. In deze is het het beste wanneer de samenleving zo snel mogelijk overstapt op elektrisch rijden. Dan hebben Shell en alle benzine-auto's geen bestaansrecht meer.

Ongezonde leefstijl zorgt voor toxinen

Roken, alcohol drinken en vlees eten zorgen voor extra veel toxinen in het lichaam. Dat moge onderhand bekend zijn. Van vlees eten is bekend dat het voor een aantal gezonde stoffen zorgt maar dat er ook veel giftige stoffen in vlees zitten waar het lichaam niets mee kan. Alcohol drinken zorgt voor opeenhoping van gifstoffen, niet alleen door de kleurstoffen en suikers in een alcoholisch drankje, maar ook doordat alcohol de werking van de lever verslechtert waardoor minder gifstoffen worden afgevoerd.

Niet acuut ziek

Toxinen zorgen niet voor en acute ziekte. Zoals eerder aangegeven is de wetenschap op de hoogte van het feit dat toxinen ingekapseld worden door vetweefsel waardoor het in eerste instantie geen schade toebrengt. Iedereen heeft een bepaalde tolerantie tegen gifstoffen. In tegenstelling tot wat velen denken maakt deze tolerantiegraad het immuunsysteem niet sterker. Het immuunsysteem heeft gewoon niets te duchten van de toxinen, zolang hun aantal laag blijft, omdat het lichaam ze onschadelijk maakt door ze in vetweefsel in te kapselen. Wanneer echter er teveel toxinen in het systeem komen dan komt dat op een gegeven moment naar boven als een ziekte. Het is logisch dat iedereen een andere ziekte krijgt omdat iedereen een andere lichaamsconstitutie heeft.
Gerelateerde artikelen
Aandoeningen van de leverAandoeningen van de leverDe lever is een zeer belangrijk orgaan, misschien wel belangrijker dan het hart. Als je hart het niet meer doet bestaat…
Voedselvergiftiging: oorzaak en behandelingVoedselvergiftiging: oorzaak en behandelingAls je een voedselvergiftiging hebt opgelopen ben je ziek als gevolg van het eten van voedsel dat besmet is met (levende…
Het verschil tussen biologisch en biologisch-dynamischHet verschil tussen biologisch en biologisch-dynamischEr is een verschil tussen biologische landbouw en biologisch-dynamische landbouw. Biologisch-dynamisch is veel gezonder.…
Ontgiften, voorkomen en aanpakken van gezondheidsproblemenOntgiften, voorkomen en aanpakken van gezondheidsproblemenIn zijn boek Ontgiften zet homeopaat Christopher Vasey heel helder uiteen hoe we onze gezondheid kunnen verbeteren door…

Babydoekjes zonder parfumBabydoekjes zonder parfumIn veel vochtige babydoekjes zit parfum. Hierdoor kan de tere babyhuid geïrriteerd raken. Daarom is het zeker bij baby’s…
Bijwerkingen van maagzuurremmersMensen krijgen te snel maagzuurremmers voorgeschreven. Deze medicijnen vergroten na drie maanden gebruik de kans op gast…
Bronnen en referenties
  • Boek: Runow, de darm denkt mee
  • Boek: Andreas Moritz, Het body & mind mysterie

Reageer op het artikel "Toxinen in het lichaam"

Reactie

Kleintje, 15-04-2020 11:33 #1
U schrijft dat toxinen zich ophopen in vetweefsel, wat gebeurt er dan als je heel erg veel gaat afvallen, bijvoorbeeld 30 kilo of zo, komen die gifstoffen dan vrij en kan dit schade aan de gezondheid betekenen, of bouwen die gifstoffen zich zo lang op en blijf je ze hele leven bij je dragen?

Infoteur: Tom008
Gepubliceerd: 24-04-2014
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!