InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Vakbeurs Zorg & ICT 2018

Vakbeurs Zorg & ICT 2018

Vakbeurs Zorg & ICT 2018 Van dinsdag 17 april tot en met donderdag 19 april 2018 kun je de vakbeurs Zorg & ICT bezoeken (in 2019 weer in combinatie met de vakbeurs Zorgtotaal). Op de vakbeurs Zorg & ICT kun je informatie vinden over de laatste ontwikkelingen op het gebied van zorg en ICT. Deze combinatie wordt steeds belangrijker, fantastisch al die nieuwe ontwikkelingen, maar het moet ook betaalbaar blijven. Een bezoek aan de beurs is gratis, maar je moet je wel van tevoren registreren.

Inhoud artikel

Verschillende soorten beurzen

Een beurs kun je omschrijven als een gelegenheid waarbij zaken kunnen worden gedaan. In tegenstelling tot een tentoonstelling waarbij het doel is om informatie te verstrekken en het imago te behartigen, is de opzet bij een beurs commercieel. Je hebt verschillende soorten beurzen. Een publieksbeurs richt zich tot het grote publiek, denk bijvoorbeeld aan de Huishoudbeurs, maar het kan ook gaan om een publieksgroep die iets specifieker is, bijvoorbeeld de Vakantiebeurs. Vakbeurzen zijn gericht naar een publieksgroep die beroepsmatige interesse heeft, zoals bijvoorbeeld Zorgtotaal en Zorg & ICT. Ook bestaat er de term Trade Mart, bij zo'n beurs laten fabrikanten en groothandelaars hun producten zien aan kleinhandelaars.

Vakbeurs Zorg & ICT 2018

Het is een vakbeurs waar je informatie kunt vinden met betrekking tot de laatste ontwikkelingen op dit gebied, terrein. ICT en zorg, deze combinatie wordt steeds belangrijker. Zorg via beeldschermen, e-Health toepassingen, domotica, het kan heel veel goeds bieden, maar de zogenaamde slimme zorg-ICT moet ook betaalbaar blijven. Welke technologie is voor jouw instelling de juiste en hoe implementeer je de technologie op een manier dat het ook echt een verandering teweegbrengt. Als bijvoorbeeld een thuiszorginstelling besluit om schermen bij cliënten te plaatsen dan moet er rekening mee worden gehouden dat het veel tijd kost om zowel de cliënten als het personeel ermee vertrouwd te maken.

Wanneer wordt vakbeurs Zorg & ICT gehouden (data)?

Vakbeurs Zorg & ICT wordt in 2018 gehouden van 17 april tot en met 19 april in Jaarbeurs Utrecht.

Adresgegevens Jaarbeurs Utrecht

  • Jaarbeurs Utrecht
  • Jaarbeursplein 6
  • 3521 AL Utrecht

Openingstijden 2018

  • Dinsdag 17 april 2018: 09.30 uur tot 16.30 uur
  • Woensdag 18 april 2018: 09.30 uur tot 16.30 uur
  • Donderdag 19 april 2018: 09.30 uur tot 16.30 uur

Registreren, kaarten

Als professional in de zorg is een bezoek aan de beurs gratis, je moet je wel registreren via de site van Zorg & ICT. Dit is mogelijk vanaf ongeveer twee maanden voor de beurs. In 2019 kun je een bezoek aan deze beurs gemakkelijk combineren met de vakbeurs Zorgtotaal, zo doe je op een dag enorm veel informatie op die je op alle vlakken in je werk kunt gebruiken.

Trein en parkeren

Kom je met het openbaar vervoer dan kun je de reis uitstippelen met 9292.nl of met ns.nl. Het is ongeveer vijf minuten lopen van het station naar de Jaarbeurs. Jaarbeurs Utrecht beschikt over 6500 parkeerplaatsen, deze zijn verdeeld over P1 tot en met P6. Op de website van Jaarbeurs Utrecht kun je een plattegrond vinden van de parkeerterreinen (met de looproutes en de afstanden die je moet afleggen). Je betaalt 4 euro per uur met een maximum van 16 euro per dag. Op P1 en P4 vind je twee oplaadzuilen met elk twee aansluitpunten voor elektronische auto's (betalen met een speciale chipkaart). In Utrecht kun je ook gebruik maken van Park & Ride (penrutrecht.nl).

Programma vakbeurs Zorg & ICT

  • Advies, detachering.
  • Beveiliging, security: beveiliging van computersystemen, persoonsgegevens, patiëntgegevens.
  • Domotica (huisautomatisering): domotica kan bijvoorbeeld ingezet worden bij mensen met dementie of een beperking op verstandelijk gebied. Het kan gaan om bewegingsmelders, camerabewaking, maar ook om uitluistersystemen. Het is wel belangrijk om je af te vragen of domotica de vrijheid van de persoon niet aantast en of het altijd leidt tot een leefomgeving die veiliger is.
  • eHealth: dit is het gebruik van technologie om de gezondheid en de gezondheidszorg te ondersteunen of te verbeteren. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan videocontact met medewerkers in de thuiszorg, het kan ook gaan om telemonitoring van mensen met een chronische ziekte.
  • EPD (elektronisch patiëntendossier), ECD (elektronisch cliënten dossier).
  • Hardware en infrastructuur.
  • Opleiding, training: wat zijn de mogelijkheden voor opleidingen en trainingen.
  • Outsourcing: services zoals automatisering uitbesteden aan anderen.
  • Software die specifiek is voor de zorg zoals maaltijdensysteem, keukensysteem, apotheeksysteem, systeem om afspraken te plannen.
  • Telecommunicatie: bij telecommunicatie kun je denken aan IP-telefonie. Dit kan voordelen opleveren, maar niet iedere organisatie is er geschikt voor. Krijg advies over wat er geschikt is voor jouw organisatie.
  • Webdiensten: het kan bijvoorbeeld gaan over online afspraken maken, het inzien van het eigen dossier, uitslagen van laboratoriumonderzoek bekijken.

Handig om te weten (Jaarbeurs Utrecht)

Ga je naar Jaarbeurs Utrecht dan mag je geen huisdieren meenemen, een uitzondering wordt gemaakt voor blindengeleidehonden. Er zijn een paar pinautomaten (onder andere bij entree Oost, entree hal 8), maar deze kunnen druk bezocht worden en het gebeurt ook wel eens dat ze defect zijn. Het is dus verstandig om voordat je het gebouw ingaat ergens te pinnen. Roken mag nergens in Jaarbeurs Utrecht. Op zoek naar een EHBO-post, deze vind je bij de hoofdingang van de Jaarbeurs.

Jaarbeurs Utrecht

Gerelateerde artikelen
Horecava 2019: kaartverkoop en openingstijdenHorecava 2019: kaartverkoop en openingstijdenVoor de horeca is de vakbeurs Horecava al vele decennia een begrip. Op de Horecava vind je alles op het gebied van onder…
Plantarium; groene beurs voor detailhandel en particulierPlantarium; groene beurs voor detailhandel en particulierDit jaar vindt in Boskoop alweer de 34e editie van Plantarium plaats. De grootste internationale vakbeurs voor de boomkw…
Dierentuinen in Nederland: kaartje, parkeren, openingstijdenDierentuinen in Nederland: kaartje, parkeren, openingstijdenDe dierentuinen en dierenparken in Nederland zijn een leuk dagje uit, vooral met de kinderen, maar goedkoop is het meest…
Vakantiebeurs 2019: openingstijden en kaartverkoopVakantiebeurs 2019: openingstijden en kaartverkoopBen je op zoek naar de ideale vakantie of ben je werkzaam in de vakantiebranche? In dat geval is de Vakantiebeurs de ple…
Subdued Amsterdam: adres, openingstijden, parkerenSubdued Amsterdam: adres, openingstijden, parkerenOp 12 april 2014 zal de Italiaanse jongerenmode keten Subdued zijn eerste twee vestigingen openen in Nederland. Beide wi…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Geralt, Pixabay
  • http://www.zorgtotaal.nl
  • http://www.zorg-en-ict.nl

Reageer op het artikel "Vakbeurs Zorg & ICT 2018"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 24-01-2018
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!