Massage: een handige massagetafel kopen voor thuis

Massage: een handige massagetafel kopen voor thuis Een massagetafel kopen voor thuis is iets wat steeds meer mensen overwegen. Want in deze tijden van stress lijkt de noodzaak om lichaam én geest te ontspannen alsmaar groter te worden. En wat dat betreft zijn de voordelen van massage onmiskenbaar groot. Als je een massagetafel in huis hebt kan je wanneer je maar wilt relaxen. Je kan samen met je partner de basistechnieken van massage ontdekken of je kan een therapeut aan huis laten komen. Massagetherapeuten zelf kunnen gebaat zijn met een inklapbare, draagbare massagetafel die ze met behulp van een draagtas of trolley handig kunnen vervoeren. De prijzen van massagetafels variëren naargelang de opties die je neemt, denk bijvoorbeeld aan elektrische verstelbaarheid, panelen voor extra breedte of bijkomende armsteunen. Doorgaans kan je een massagetafel al kopen vanaf de prijs van 90 à 100 euro, terwijl duurdere types al in de richting van enkele honderden euro's gaan. Waarmee moet je rekening houden bij het kopen van een massagetafel?

Voordelen massage

In deze moderne tijd van stress, prestatiedruk en tijdsgebrek neemt een deugddoende massage een bijzondere plaats in. Een massage kan een vlucht betekenen uit de sleur van alle dag of anders gezegd: een oase in de drukke werkweek. Niet alleen je lichaam kan tot rust komen en relaxen, maar ook je geest kan ontspannen dankzij een heerlijke massage. Je zou ervan verbaasd staan hoeveel voordelen massage heeft voor het lichaam. En het mooie eraan is dat het ene voordeel positief inwerkt op het andere. Opvallend is bovendien dat meer en meer mensen de voordelen van massage inzien en eraan denken om een massagetafel te kopen voor in eigen huis.

Wellnesscentrum

Stel je bent geïnteresseerd geraakt in de wereld van de massage en je wilt zoveel mogelijk genieten van de voordelen ervan. Dan kan je bijvoorbeeld naar een massagesalon, spa of wellnesscentrum gaan waar je je onder handen laat nemen door een therapeut. In dat geval kost het je behoorlijk wat geld, en bovendien moet je steeds afspraken maken en rekening houden met de agenda van de therapeut.

Massagetafel kopen

Of je kan ook een massagetafel kopen voor bij je thuis zodat je geen onnodige tijd verliest. Zodoende kan je de therapeut naar jou toe laten komen of je kan samen met je partner zelf de basistechnieken van massage ontdekken. En dan is het handig als je een massagetafel hebt klaarstaan voor als je dringend behoefte hebt om bijvoorbeeld de afvalstoffen uit je benen te masseren. Het is opvallend hoe snel je enkele basistechnieken van massage onder de knie kan krijgen die kunnen leiden tot een beter algemeen gevoel, en dit zowel op lichamelijk als geestelijk vlak.

Massagetafel met draagtas

Behalve particulieren die meer tijd willen besteden aan hun eigen lichaam en dat van hun partner zijn ook professionele therapeuten op zoek naar een geschikte massagetafel, denk aan osteopaten, reflexologen of bijvoorbeeld freelance massagetherapeuten die massages gaan geven aan huis. Deze laatsten kunnen gebaat zijn met een professionele massagetafel die inklapbaar is en je kan transporteren in een draagtas of trolley. De trolley vermijdt dat je je eigen rug te zwaar belast bij het vervoeren van de tafel. Een draagbare opvouwbare massagetafel maakt je onafhankelijk en vrij als je freelance wilt gaan werken. Het enige dat je verder nodig hebt is een telefoon om je afspraken vast te leggen. Wel moet je rekening houden met het gewicht van de draagbare massagetafel, dat kan gaan tot een twintigtal kg.

Prijzen massagetafels

Kenmerken

Er zijn tal van professionele massagetafels te koop die allemaal specifieke kenmerken hebben die bepalend zijn voor het prijskaartje. Massagetafels zijn anno 2020 al te koop vanaf ongeveer 90 à 100 euro, en dit kan verder oplopen tot ongeveer 500 euro en meer. Afhankelijk van de opties van de massagetafel, het materiaal van het onderstel (hout of metaal), de stof van het liggedeelte, etc. zal de prijs variëren. Ook de ergonomische vorm en de sterkte van de tafel spelen een rol. Zo zijn er bijvoorbeeld massagetafels die geschikt zijn voor zwangere vrouwen en tafels die bestand zijn tegen een extra zwaar gewicht.

Opties

Aan een massagetafel kunnen bijkomende opties verbonden zijn, die zoals gezegd hun invloed hebben op de prijs. Aanvullende attributen zoals een extra rand voor massages met olie, panelen voor extra breedte en arm- of beensteunen zijn maar enkele van de voorbeelden. Ook zijn sommige massagetafels elektrisch verstelbaar of bieden ze bijkomend gemak voor de masseur of masseuse. Eventueel kan er ook een handig stoeltje geleverd worden voor de massagetherapeut zelf zodat deze de massage beter kan uitvoeren, in het bijzonder om rugproblemen te vermijden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Body N Care, Pixabay
  • http://www.mp-s.nl/
  • http://www.uwmassagetafel.nl/
  • http://www.massagetafelkopen.nl/
  • http://www.massagetafel-kopen.be/
  • http://www.massagewinkel.be/ (bronnen geraadpleegd op 31/01/2016)

Reageer op het artikel "Massage: een handige massagetafel kopen voor thuis"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 21-01-2020
Subrubriek: Diversen
Special: Wellness
Medische informatie…
Schrijf mee!