Leven met kanker: risico´s verkleinen en voeding aanpassen

Als je kanker hebt zijn er een aantal overwegingen te maken omtrent sommige voedingsgewoonten en handelingen. Neem bijvoorbeeld de telefoon. Ook tandpasta en deodorant kunnen kankerinvloeden hebben. Er zijn mensen die vrijwel nooit meer zeep gebruiken omdat een behandelend arts heeft gezegd dat je er kanker van kan krijgen. Wetenschappelijke onderzoeken spreken dit niet tegen. Daarom is het goed om een aantal overwegingen te maken. Misschien passen deze veranderingen van inzichten bij jou.

Inhoud:

Mobiele telefoon en wekkerradio

De mobiele telefoon staat ´s nachts bij veel mensen op het nachtkastje of hij ligt zelfs op het matras, in de hand of onder het hoofdkussen. Mobiele telefoons veroorzaken stralingsschade. Het is bewezen
GSM-mast zorgt voor straling, straling leidt mogelijk tot kanker. / Bron: Pierre-Yves Beaudouin, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)GSM-mast zorgt voor straling, straling leidt mogelijk tot kanker. / Bron: Pierre-Yves Beaudouin, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)
dat er minder antioxidanten in het lichaam bevinden als je onderhevig bent aan straling van WIFI en GSM's. Als je slaapt naast of op je telefoon krijg je die schade acht uur lang toebedeeld. We weten nog niet precies wat de gevolgen zijn maar kanker is een mogelijk gevolg. Daarom is het goed om alle risico´s weg te nemen en niet naast de mobiele telefoon te slapen. Daarnaast hebben veel mensen een wekkerradio. Dat is een tweede stralingsbron die ook straling geeft als hij uit staat. Een ouderwetse wekker naast je bed is gezonder. En dan heb je gelijk wat om op te winden.

Verschil tussen Eko- en Demeterkeurmerk

Veel mensen met kanker schakelen over op biologische voeding aangezien pesticiden wetenschappelijk bewezen een kankerverwekkende stof vormen. Nu is het zo dat er een groot verschil tussen biologische voeding en biodynamische voeding is. Bij biologische voeding worden nog steeds pesticiden gebruikt alleen dan minder. Het verschil tussen biologisch (Eko-keurmerk) en biologisch-dynamisch (Demeter-keurmerk) is dat de regels voor biologisch dynamische voeding een stuk strenger zijn. Voeding met het Eko-keurmerk kent vele uitzonderingen waarin het toegestaan is om wel met pesticiden te werken. Van deze ontheffingen wordt gretig gebruik gemaakt. Deze ontheffingen worden verstrekt in het kader van de ´continuïteit van de bedrijfsvoering´. Maar er wordt op grote schaal standaard mee gewerkt. Biologisch-dynamische voeding wordt uitsluitend met natuurlijke middelen geproduceerd.

Wat doen bij koorts?

Er is een onderzoeker geweest rond het jaar 1900 die het opviel dat steeds meer mensen kanker kregen. Hij zag ook dat sommige mensen spontaan genazen. Hieronder zaten mensen die een vergevorderd stadium van kanker hadden. Deze wetenschapper ontdekte dat iedereen die ´spontaan´ genas van kanker daarvoor hoge koorts had. Het blijkt dat kankercellen een verhoogde lichaamstemperatuur niet aankunnen. Hij vermoedde dat dit de reden was dat de tumors ineens verdwenen. Zijn onderzoek is nadien slechts zeer beperkt voortgezet en in de vergetelheid geraakt. Wat kunnen we hiervan leren? Als een patiënt met kanker koorts krijgt, kan deze ervoor kiezen om het niet te onderdrukken met bijvoorbeeld aspirine of paracetamol. Het koortsonderdrukkende middel verstoort de zelfreinigende werking van het lichaam. Ook vandaag de dag zien artsen dat een kanker spontaan geneest na het hebben van een lichte koorts. Langzaam aan druppelen er wetenschappelijk onderzoeken binnen naar dit verschijnsel. Een Franse microbioloog, Dr. Andre Lwoff, heeft aangetoond dat koorts inderdaad kanker kan genezen. Dr. Jozef Issels geldt aan het begin van het derde millennium als een belangrijke kankerspecialist en hij denkt dat kunstmatig opgewekte koorts een kanker kan genezen. In Oxford werd er ook onderzoek naar gedaan door Dr. David Mychles. Hij en zijn onderzoeksteam tonen eveneens aan dat koortsopwekking tot genezing van kanker leidt. De therapie waarbij kunstmatige koortsopwekking centraal staat heet hyperthermia.

Deodorant

Allerlei cosmetica-artikelen hebben ongezonde nadelen. Deodorant wordt doorgaans op de oksels gesmeerd. De oksels van vrouwen zijn vrijwel altijd geschoren. Hierdoor kan de deodorant via de kleine wondjes de huid binnendringen. Bovendien kunnen de chemicaliën uit deodorant sowieso door de huid heen. Bij mannen blijft de deodorant vaak op de haren zitten. Sommige wetenschappers vermoeden dat het scheren van okselhaar in combinatie met deodorantgebruik één van de factoren is dat vrouwen meer last krijgen van borstkanker. Wat kunnen we hieraan doen? De deodorant voortaan op het shirt aanbrengen in plaats van direct op de huid. Daarnaast kun je een natuurlijke deodorant gebruiken om op de huid zelf te smeren. Neem er een van het merk Weleda; daar zitten alleen natuurlijke en ongevaarlijke stoffen in. Overigens is er divers onderzoek gedaan naar de relatie tussen borstkanker en het gebruik van deodorant maar wetenschappers konden (nog) geen verband vinden.

Bloemen pau d´arco / Bron: J.M.Garg, Wikimedia Commons (GFDL)Bloemen pau d´arco / Bron: J.M.Garg, Wikimedia Commons (GFDL)
Planten willen niet goed groeien als er een bron straling naast hen is geplaatst.

Tandpasta

Ga op zoek naar een fluoridevrije tandpasta. Fluoride is geen gezond middel; het kan kanker verwekken. Het is goed om alle mogelijke kankerverwekkers uit te sluiten. Fluoride veroorzaakt mede kanker omdat het de productie van enzymen remt. Enzymen zijn belangrijk om alle voeding goed te verteren. In 2004 zagen wetenschappers dat ratten die elke dag 25 mg fluoride per dag binnen kregen, minder antioxidanten in hun lichaam hadden. Daardoor is de kans groter dat vrije radicalen schade kunnen veroorzaken. Vrije radicalen kunnen kanker veroorzaken.

Elektrische deken?

Als je een elektrische deken hebt moet je deze niet aan doen. Als de elektrische deken aan staat lig je onder een magnetisch veld, acht uur lang. Dat is niet goed voor het lichaam. Alle apparaten in huis kunnen magnetische velden maken. Gelukkig staat niet elk apparaat de hele dag aan. Hoogspanningskabels maken eveneens magnetische velden. Omdat deze niet worden uitgeschakeld is dit een permanente bron van straling. Volgens wetenschappelijk onderzoek uit 1979 krijgen mensen die in de buurt van hoogspanningskabels wonen vaker last van leukemie en hersentumors.

Strandwandeling

Het is goed om af en toe de zilte zeelucht in te ademen. Het leuke aan een strandwandeling is dat er een soort spray van mineralen in de lucht zit die je voedt. Verder is het goed om een overdaad aan zuurstof binnen te krijgen. Kankertumors houden niet van zuurstof. Frisse lucht is gezonder dan de lucht binnenshuis. Een strandwandeling kan ook de gedachten stil maken en stress verminderen. Lopen is sowieso gezond. Uit onderzoek blijkt dat wandelen net zo gezond is als hardlopen.

Dagelijkse voeding

Het is belangrijk om te letten op voeding. Hier volgt informatie over kankerbestrijdende planten die je in je voeding kunt integreren. Daarnaast zijn er een aantal geneesplanten die je kunt inzetten bij kanker. Voeding eet je dagelijks. Het is een enorm belangrijk element in de bestrijding van kanker.

Wilde tijm, een variatie met witte bloemen / Bron: KENPEI, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)Wilde tijm, een variatie met witte bloemen / Bron: KENPEI, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)
Tijm
Tijm stimuleert de thymus een klierorgaantje achter het hart. Vandaar dat de namen van de twee met elkaar overeenkomen. De thymus is een orgaan die een belangrijke rol heeft in het immuunsysteem; eigenlijk moet je zeggen: het reguleert de levensenergie van de mens. De thymus wordt door Dr. Moolenburgh het belangrijkste anti-kankerorgaan genoemd. Daarom is het goed dagelijks tijmthee te gebruiken en tijm als kruid in salades en dressings te stoppen. Moolenburgh is een Haarlemse huisarts die tijdens zijn loopbaan inzag dat homeopathische middelen beter werken dan farmaceutische middelen. Moolenbergh is bekend geworden in Nederland omdat hij de drijvende kracht was achter het stopzetten van het toevoegen van fluoride aan het drinkwater.

Zeewier

Zeewier is zeer gezond. Probeer dit als een salade te eten. Je kunt het aan vrijwel elke salade toevoegen. Daarnaast kun je het los als snack opeten of bijvoorbeeld met een beetje lijnzaadolie, olijfolie of hennepolie.

Stinkende gouwe

Stinkende gouwe groeit volop in Nederland, België en Duitsland. Het smaakt erg bitter. Dat heeft als bijkomend voordeel dat het goed is voor de lever. In Rusland wordt in stinkende gouwe een sterk anti-kankermedicijn gezien. Vandaar dat het goed is om hiervan thee te drinken.

Pau d´arco

Pau d´arco is goed voor het immuunsysteem. Eigenlijk bestaat het immuunsysteem niet; er bestaat alleen levensenergie. Als een geneesplant goed is voor het immuunsysteem moet je eigenlijk lezen: pau d´arco verhoogt de levensenergie van de mens waardoor het lichaam, het zielevoertuig van de mens, minder voor ziekten vatbaar wordt. Er is wetenschappelijk bewezen dat pau d´arco een kankerbestrijdende werking heeft.

Reishi

Reishi of ganoderma is vooral goed voor de lever. Het helpt het lichaam te ontgiften. Daarnaast is het een middel dat vermoeidheid tegengaat en de concentratie verhoogt. Daarom kun je dit goed aanwenden tijdens een chemokuur, om de meest ernstige bijwerkingen het hoofd te bieden.

Het eten van bittere amandelen

Er zijn verschillende bronnen voor de hoeveelheid bittere amandelen. Het advies van Dr. Moolenburgh is om er twee of drie per dag te nemen. Dat is aan de ene kant ongevaarlijk qua hoeveelheid en dat moet genoeg zijn voor de anti-kankerwerking.

Salades

Elke warme maaltijd gaat gepaard met een salade. Wanneer je alleen warme voeding eet, krijg je te weinig enzymen binnen. Enzymen gaan kapot door het koken. Enzymen hebben een belangrijke rol in het spijsverteringsproces. Deze enzymen helpen het eten beter verteren. Vandaar dat elke warme maaltijd gepaard dient te gaan met een salade. Een basis bestaat uit sla. Rucola is de meest gezonde sla. Aan deze basis voeg je paprika, tomaat en komkommer toe. Je gebruikt ook altijd een olie. Je kunt een mix maken van lijnzaadolie, olijfolie en hennepolie en deze mengen met tijm en andere groene kruiden zoals majoraan, oregano, rozemarijn, basilicum en peterselie. Peterselie kun je extra veel gebruiken in een salade; er zit veel ijzer in het het heeft een antikankerwerking. Daarnaast is selderijblad zeer goed voor in een salade.

Kookwater

Kookwater kun je afgieten maar dan giet je vele vitaminen en mineralen door de gootsteen. Je kunt ervoor kiezen om kookwater voor groenten, pasta, rijst, aardappels en knolselderij op te vangen in een aparte pan. Dit kookwater vormt de basis voor een bouillon die dagelijks voor of tijdens de maaltijd wordt gebruikt. Het is goed om wat selderijblad aan het kookwater toe te voegen om het extra smaak te geven, lavas en brandnetel zijn ook goede smaakmakers. Doe er ook een eetlepel extra Keltisch zeezout door, als het niet zout genoeg is. Eventueel kun je er wat extra groenten door doen zoals een worteltje of een zoete aardappel. Dit kun je vervolgens blenden. Aan een bouillon kan weinig misgaan; je kunt ermee experimenteren. Het is ook lekker om eens te proberen om 100 gram peterselie door een bouillon te doen. De peterselie gebruik je dan als groente. Het leuke aan peterselie en veel andere kruiden is dat er meer mineralen en vitaminen in zitten dan in groenten.
Gerelateerde artikelen
GSM en straling; gevaarlijk of maken we ons zorgen om niets?Er wordt onderzoek gedaan naar de gevaren van mobiel bellen, het uberhaupt in contact komen met de mobiele telefoon. Men…
7 tips om kanker te voorkomenEr zijn heel wat dingen die je kunt doen om het risico dat je kanker krijgt te verkleinen. Dit betekent misschien wel kl…
Is wifi-straling gevaarlijk?Is wifi-straling gevaarlijk?Wifi-straling is straling die afkomstig is door het gebruik van Wifi (draadloos internet). Met Wifi-straling wordt elekt…

Bloeddrukmeters voor thuisgebruik zonder artsBloeddrukmeters voor thuisgebruik zonder artsBloeddrukmeten komt in de medische wereld erg veel voor maar dat hoeft niet alleen door artsen of verpleegkundigen te ge…
Elektronische hulp voor therapietrouw innemen medicijnenElektronische hulp voor therapietrouw innemen medicijnenWie zelden hoofdpijn heeft zal op zo’n moment niet gauw naar een medicijn grijpen. Wie er meer last van heeft neemt well…
Bronnen en referenties
  • Boek Dr Moolenburgh: U kunt meer dan u denkt
  • Straling wifi: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23675623
  • Straling wifi en GSM verlaagt niveau antioxidanten: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24105626
  • Pesticiden kankerverwekkend: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9498903
  • Koorts tegen kanker: http://www.dailymail.co.uk/health/article-1313773/Can-fever-cure-cancer-Jordan-baffled-doctors-leukaemia-vanished-new-evidence-suggests-remarkable-explanation-.html
  • Koorts tegen kanker: http://www.naturalnews.com/031751_fever_cancer.html#
  • Werking planten: Groot Handboek geneeskrachtige Planten, Geert Verhelst
  • Koorts en kanker: Brian Peskin, Het verzwegen verhaal over kanker
  • Fluoride en kanker: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15388248
  • Afbeelding bron 1: Pierre-Yves Beaudouin, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)
  • Afbeelding bron 2: J.M.Garg, Wikimedia Commons (GFDL)
  • Afbeelding bron 3: KENPEI, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)

Reageer op het artikel "Leven met kanker: risico´s verkleinen en voeding aanpassen"

Infoteur: Tom008
Gepubliceerd: 24-06-2015
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!