InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Livia, een manier om pijnlijke menstruatie te verminderen

Livia, een manier om pijnlijke menstruatie te verminderen

Livia, een manier om pijnlijke menstruatie te verminderen Elke vruchtbare vrouw heeft haar menstruatie. Dit verloopt bij de ene wat makkelijker dan bij de andere. Toch komt het regelmatig voor dat een vrouw klaagt van buikpijn of buikkrampen vlak voor of tijdens haar menstruatie. Livia heeft hier een oplossing voor. Livia is een instrument dat je kan aanbrengen op je buik en op die manier voor een pijnverlichting zal zorgen.

Wat is Livia?

Livia is een klein toestelletje dat menstruatiepijn verlicht door middel van elektrostimulatie. Het apparaat gaat door middel van deze elektrostimulatie proberen om het signaal dat je spieren in je buik naar je hersenen sturen te blokkeren. Op die manier kunnen je hersenen niet reageren met pijnprikkels. Daardoor ervaar je dus ook weinig tot geen pijn meer. Wel ervaar je door de elektrostimulatie kleine tintelingen in je buik. Het toestel heeft 25 verschillende sterktes die je kan uittesten om te kijken waar jij je het meest comfortabel bij voelt.

Hoe gebruik je Livia?

Starterskit

Livia heeft een starterskit waar alle benodigdheden in zitten om je apparaat onmiddellijk te kunnen gebruiken. De starterskit bevat:
  • Het livia-toestel zelf
  • Elektrodes
  • Gel pads voor 3 maanden
  • Een discreet opbergzakje zodat je je Livia overal mee naartoe kan nemen
  • 2 skins in 2 verschillende kleuren namelijk wit en turquoise. Deze skins kan je rond je Livia doen om deze te beschermen.
  • Een USB-kabel zodat je je Livia kan opladen
  • Een handleiding

Gebruik

Als eerste plak je de twee pads op de plek waar je pijn ervaart. Dit kan je buik zijn, maar ook bijvoorbeeld je onderrug. Daarna bevestig je de elektrodes aan de Livea en zet je het toestel aan. Het toestel begint zachtjes stroompulsen te geven. Dit kan je voelen tintelen. Met de plus en min die op het toestel staan kan je de sterkte van de pulsen bepalen. Er zijn tot 25 verschillende sterktes mogelijk. Verder is het apparaat makkelijk aan je broek of rok te bevestigen waardoor je het heel de dag kan dragen zonder dat iemand het merkt.

Voordelen en nadelen

Voordelen van Livia

Het toestel is makkelijk in gebruik. De handleiding kan altijd geraadpleegd worden. Je kiest zelf de stand waar jij je goed bij voelt. Door de skins rond je Livia is deze beschermd tegen vocht zoals zweet. Deze skins zijn ook apart verkrijgbaar. Je kan je Livia makkelijk opladen waardoor je hem de volgende dag opnieuw kunt gebruiken. Bovendien zal je minder pijnstillers nodig hebben gedurende de menstruatie.

Nadelen van Livia

Wanneer je tijdens je menstruatie pijn in je rug en je buik hebt zal je moeten kiezen op welke plek je de Livia plaatst omdat het toestel maar één plek tegelijk kan behandelen. Anders zal je een tweede toestel moeten aankopen voor de andere pijnlijke plek. Verder is Livia ook redelijk prijzig in aankoop. Je moet er ook in investeren omdat regelmatig nieuwe pads moeten worden aangekocht.

Prijs en verkooppunten

Wat is de prijs van een Livea?

Een Livia startersset heeft een anno juli 2018 een adviesprijs van 159,99 euro. Verder kan je ook nog extra pads kopen als die van jou aan vervanging toe zijn. De pads hebben een anno juli 2018 een adviesprijs van 19,99 euro tot 24,99 euro voor één set van twee pads. Het is ook mogelijk om skins in andere kleuren te kopen. Deze zijn bij onderstaande winkels verkrijgbaar. Een skin heeft een adviesprijs van 14,99 euro.

Waar kan ik een Livia toestel kopen?

Je kan het toestel kopen via de officiële site www. Mylivia.net. Verder kan je in België een Livia kopen in Vanden Borre, MediaMarkt, Krëfel en Multipharma. In Nederland kan je je Livia kopen in Mediamarkt en Coolblue.

Wie mag Livia niet gebruiken?

Livia mag slechts enkel gebruikt worden tijdens de menstruatie. Er zijn een aantal factoren waarbij Livia niet gebruikt mag worden. Deze staan uitgebreid beschreven in de handleiding. Raadpleeg daarom eerst de handleiding alvorens Livia te gebruiken. Enkele voorbeelden zijn:
  • als je een pacemaker of een interne defibrillator hebt vanwege de elektrische pulsen
  • hartritmestoornissen of een vermoeden van hartproblemen
  • tijdens de diagnose, behandeling en evaluatie van vruchtbaarheidsproblemen
  • tijdens de zwangerschap omdat je dan niet menstrueert
  • tijdens het geven van borstvoeding
  • jongeren onder de 16 jaar omdat hun menstruele cyclus vaak nog niet volgroeid is
© 2018 - 2019 Leen0095, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Een maagzweer of gewoon buikpijn?Een maagzweer of gewoon buikpijn?Buikpijn is de meest gehoorde klacht, vooral kinderen klagen hier nog al eens van. De buik bestrijkt een groot gebied en…
Buikpijn bij kinderenBuikpijn bij kinderenBuikpijn bij kinderen is heel vervelend. Het kan veel verschillende oorzaken hebben zoals stress, diarree, maagzuur, con…
Knuckle pads: zwellingen van de vingers - behandelingKnuckle pads: zwellingen van de vingers - behandelingKnuckle pads zijn goedaardige zwellingen, bestaande uit fibreus (bindweefselachtig) weefsel. De afwijkingen komen vaak v…
Buikpijn, links en rechtsBuikpijn, links en rechtsBuikpijn kan voorkomen in het midden van de buik, aan de rechterkant of linkerkant. Daarnaast wordt er nog verschil gema…
Buikpijn: soorten, mogelijke oorzaken en behandelingBuikpijn: soorten, mogelijke oorzaken en behandelingBuikpijn is iets waar de meeste mensen wel eens last van hebben. Denk maar aan de stress van een drukke baan, of de span…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Silviarita, Pixabay
  • https://mylivia.net/
  • https://www.coolblue.be/nl/zoeken/merk:livia?cmt=c_a,cp_1067701592,a_56178855041,t_kwd-352502942847,n_g,d_c&gclid=CjwKCAjwhLHaBRAGEiwAHCgG3qzFJcdDQUVqOo8ILFs0NUNhjd9BBPwjfJHl9uSMISzGS7Gi6914PxoCLHkQAvD_BwE
  • https://www.vandenborre.be/accessoire-pijnstiller/livia-li-flower-pads-full
  • https://www.vandenborre.be/accessoire-pijnstiller/livia-li-skin-pink
  • https://www.indiegogo.com/projects/livia-the-off-switch-for-menstrual-pain#/

Reageer op het artikel "Livia, een manier om pijnlijke menstruatie te verminderen"

Infoteur: Leen0095
Laatste update: 24-08-2019
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!