InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Klysma, goed ontgiftigen

Klysma, goed ontgiftigen

Klysma, goed ontgiftigen Een klysma, ook wel bekend als een darmspoeling, zorgt voor goede ontgiftiging en ontslakking. Een klysma wordt gebruikt bij chronische verstopping, maar ook wanneer er gezondheidsklachten zijn die worden toegeschreven aan verkeerde voeding. Een klysma voert dan de afvalstoffen en de gifstoffen af en je voelt je na gebruik als herboren. Wanneer het gebruik van een klysma voornamelijk is om het lichaam te ontslakken is een basen klysma een goede keuze.

Een klysma, waarom eigenlijk?

Wie herinnert zich niet meer Patty Brard, die aan Nederland liet zien hoe ze een klysma gebruikte. Gedurfd, want er rust nog steeds een taboe op. Klysma's worden toch al jaren toegepast in de geneeskunde, om:
  • de dikke darm schoon te spoelen,
  • spijsverteringsproblemen te verbeteren
  • klachten zoals moeheid, chronische pijn, migraine, lusteloosheid, reuma, pijnlijke spieren, slechte stoelgang en andere darmklachten, maagklachten te verbeteren
  • de gemoedstoestand te verbeteren

Een klysma zou ook de gemoedstoestand verbeteren en werkt in deze zin dus ook mentaal reinigend. Een basen klysma zorgt voor ontzuring, ontgiftiging en ontslakking van het lichaam, wanneer men gezondheidsklachten heeft (die te wijten zijn aan een jarenlange slechte zuur-base verhouding van de voeding.

Basen klysma

Een basen klysma is een goede keuze als darmspoeling, wanneer er sprake is (geweest) van een eetpatroon met teveel zuurvormende voeding. Een basen klysma werkt dan als volgt: de darmen absorberen de basen en stellen deze beschikbaar aan het organisme, maar ook wordt de pH-waarde in de darmen in balans gebracht. Klachten met de stoelgang als ook de andere klachten verminderen aanzienlijk of verdwijnen zelfs helemaal. Wanneer men jarenlang zuurvormende voeding heeft gegeten, is het voor de darmen moeilijk om dit te verteren. Het lichaam en het immuumsysteem raken dan verzwakt.

Ontslakking

Het is een doeltreffende manier om gifstoffen op een natuurlijke manier kwijt te raken maar ook om stoelgangproblemen sterk te verminderen. Iedereen heeft afvalstoffen die veel te lang in het lichaam blijven. Deze afvalstoffen zorgen voor rotting en produceren giffen en bacterieën. Deze giffen en bacterieën komen in het bloed terecht en zodoende hebben we niet alleen last van allerlei vervelende klachten, maar ook wordt onze lever hierdoor te veel belast. Aan de darmwand kleven harde brokken die zich daar in de loop der tijd hebben vastgezet: zij zijn de oorzaak van de vergiftiging. Een klysma maakt deze brokken los en maakt de darmwand goed schoon. Behalve het afvoeren van de giftige spijsverteringsresten, stimuleert het klysma ook de lever om gal te produceren. Gal verwijderd tevens gifstoffen.

Een klysma: hoe vaak?

Het is raadzaam om twee keer per jaar een klysma te gebruiken, om zo te voorkomen dat gifstoffen zich te veel kunnen opstapelen. In de lente en de herfst heeft het lichaam het meest behoefte aan een darmspoeling. Afhankelijk van je eetgedrag (te vet en ongezond) kun je overwegen om vaker dan twee keer paar jaar een darmspoeling te doen, maar meer dan drie keer per jaar is niet aan te raden. Dit zou de darmflora, de verhouding tussen de goede en slechte bacterieën negatief beïnvloeden. Verder is het heel effectief om een klysma toe te passen in combinatie met een ontslakkingskuur (ontgiftiging ), omdat het effect van het klysma is dan veel groter is. Tijdens en na het gebruik van de klysma is het goed om probiotica in te nemen, voor een goed herstel van de darmflora.
Gerelateerde artikelen
Het darmbad, een darmreinigingskuur  is het heilzaam?Het darmbad, een darmreinigingskuur is het heilzaam?Het darmbad is een darmreinigingskuur en een alternatieve geneeswijze, waarbij opgehoopte gifstoffen in het spijsverteri…
Colon Hydrotherapie of hoge darmspoeling bij Dokter AndersColon Hydrotherapie of hoge darmspoeling is een behandelmethode die sinds kort ook tot de mogelijkheden behoort bij Dokt…
De darm, grootste orgaan van de mensDe darm is best wel een taboe. Bijna niemand praat graag over darmproblemen, maar ze komen wel voor, vooral op hogere le…
Klysma gebruiken bij verstopping / obstipatieKlysma gebruiken bij verstopping / obstipatieWanneer je last hebt van obstipatie, oftewel een verstopping van de darmen dan kun je in een vicieuze cirkel terecht kom…
Ontgiften en afvallen met voetpleisters: hoe werkt het?Ontgiften en afvallen met voetpleisters: hoe werkt het?Het gebruik van voetpleisters om afvalstoffen aan het lichaam te onttrekken is een van de vele methoden om te ontgiften.…

Reageer op het artikel "Klysma, goed ontgiftigen"

Reactie

Astrid Eras, 29-04-2016 21:21 #1
Waar kan men detox en klysma producten verkrijgen tbv ontgiften? Wat is probiotica? Tijdens de overgang is er continue toename van de buikomvang. De hormoon huishouding is uit balans en het lijf verandert in- en uitwendig. Reactie infoteur, 26-08-2016
Hallo!
Een toename in buikomvang kan diverse oorzaken hebben, zoals:
- een vette lever
- meer insulineweerstand
- regelmatig alcohol gebruik (kan ook een regelmatig glaasje wijn zijn): remt de stofwisseling
- de verandering in hormonen natuurlijk
- misschien tarwe

Misschien kunt u eerst maatregelen nemen om uw lever te ontlasten en kijken wat dit tot stand brengt. In de lever vindt een de glucosestofwisseling plaats.

Wat betreft een klysma: dit kunt u bijvoorbeeld bij 'klysmashop' kopen (online). Bodytuningclinic doet klysma's: dit is aan te bevelen als u nog geen ervaring heeft. Of lees anders de volgende informatie zorgvuldig: http://www.klysma.info/instructies/

Probiotica zijn bacteriestrengen, dit kan het afvallen ondersteunen, zoals de streng Lactobacillus rhamnosus. Zie: http://journals.cambridge.org/action/displayAbstract;jsessionid=057904581AF088EAB11DE8D095E0F20F.journals?aid=9212991&fileId=S0007114513003875

Erg belangrijk na een reinigingskuur.

Infoteur: Ssandra3108
Laatste update: 16-10-2011
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!