Neckstretcher: bestrijden en voorkomen van nekklachten

Neckstretcher: bestrijden en voorkomen van nekklachten Twee miljoen Nederlanders in 2018 hebben last van hun rug of nek. Wie zijn/haar nek wil bevrijden van nekklachten of wie juist nekklachten wil voorkomen is de Neckstretcher een uitstekend hulpmiddel. De Neckstretcher is gemaakt van beukenhout, voorzien van kunststof rollen. Met uw nek ligt u op de rollen (10-15 minuten) en u voelt de stijve, vastzittende nekspieren langzaam losser worden. Doe dit elke dag een aantal keer en u zult merken dat uw nekklachten verminderen c.q. verdwijnen.

Wat is de Neckstretcher?

De Neckstretcher wordt gebruikt bij het bestrijden en voorkomen van nekklachten. Nekklachten kunnen veel bijverschijnselen opleveren, zoals een verkeerde lichaamshouding, vastzittende schouderbladen, spanningshoofdpijn, etc. De Neckstretcher is van beukenhout gemaakt en is voorzien van kunststof rollen. De Neckstretcher is 24 cm lang, 20 cm breed, en 8 cm hoog. Het apparaatje kan overal gebruikt worden op de vloer (van de huiskamer, slaapkamer of zelfs even tussendoor op het kantoor).

Hoe gebruikt u de Neckstretcher?

U gaat eerst plat op de grond liggen terwijl u uw knieën gebogen hebt met de voeten plat op de grond. Zo vermindert u de spanning in de onderrug. Vervolgens plaatst u de Neckstretcher onder uw nek waarbij de schouders rusten op het lange hellende gedeelte met de drie rollen. Zo ontstaat contact met de gespannen spieren. De bovenste rol die van kunststof is gemaakt staat in contact met de drukpunten aan de basis van uw schedel en de beide zijkanten van uw nekwervels. Ga rustig liggen en forceer niets. Nadat u deze positie hebt ingenomen gaat u uw benen weer strekken.

In het begin moet u er niet langer dan een paar minuten op liggen. Bouw dit langzaam steeds met een paar minuten uit tot maximaal 10-15 minuten. Uw armen liggen naast uw lichaam en u ademt ongedwongen. De Neckstretcher verricht zelf zijn werk. Gebruik desnoods een handdoek om wat comfortabeler te liggen. Let op dat u niet in slaap valt.

Wat kost de neckstretcher anno 2021?

De prijs van de neckstretcher in 2021 is €59,00.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Osteoclinic, Pixabay
  • Neckstretcher (Backstretcher)
Jehoeda (661 artikelen)
Laatste update: 03-08-2022
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…