InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > Hoe kan men opnieuw fit en gezond worden?

Hoe kan men opnieuw fit en gezond worden?

Hoe kan men opnieuw fit en gezond worden? Om opnieuw fit en gezond te worden kan men bij zichzelf de energie tekorten onderzoeken en desnoods aanvullen. Ons lichaam krijgt het soms zwaar te verduren in deze stresserende tijden. Dit uit zich onder de vorm van, chronische vermoeidheid, depressies, slaapstoornissen en burn-outs. Steeds meer en meer mensen krijgen hiermee te kampen. Zelfs Dr. Pieter Aelbrecht kreeg als hardwerkende Arts in 1999 een burn-out, waarna hij op zoek ging naar oplossingen om fit en gezond te worden... Zo zie je maar dat hard werken niet altijd zal meevallen, neem daarom op tijd en stond ontspanning. En vergeet zeker je gezonde voeding niet!

Wat waren Dokter Aelbrecht zijn belangrijkste bevindingen?

Dr. Aelbrecht zijn belangrijkste bevindingen schreef hij neer in een boek, genaamd 'Homo Energeticus'. Dit boek werd een best-seller met tal van herdrukken. Nadien volgde nog het 'Homo Energetisch oefenboek' en het 'Homo Energetisch receptenboek'. Deze vulden inmiddels het eerste boek aan. Volgens hem zijn lichaam en geest onlosmakelijk met elkaar verbonden. Hij beweerde zelfs, dat we allemaal een emotioneel brein en een rationeel brein hebben. Omdat deze twee niet altijd goed samenwerken heeft dit invloed op onze gezondheid. Daar ons emotioneel brein ons hormonale systeem bestuurt, en het immuun systeem het metabolisme. Zoals bij emotioneel onevenwicht het risico op allerlei ziektes en aandoeningen toeneemt.

Volgens Dokter Aelbrecht zijn lichaam en geest onlosmakelijk met elkaar verbonden

Hoe kan men deze ziektes en aandoeningen voorkomen?

Volgens D r. Aelbrecht kan men deze ziektes en aandoeningen voorkomen, door de balans te herstellen tussen het emotioneel brein en het rationeel brein, waarvoor onze voeding zeer belangrijk is. Men moet meer opletten, wat men eet en ook hoe het werd bereid.
Het is aan te raden om alles zo vers mogelijk te eten.

Conserven worden best vermeden. Ook voedsel dat werd bereid bij hoge temperaturen. Het gaat normaal niet over voeding alleen. Deze Dokter pleit voor een totaalaanpak. Omdat men een ernstig energietekort niet kan oplossen door een dieet of lichaamsbeweging, ligt de oplossing in een combinatie van handelingen.

Zo heeft D r. Aelbrecht een Energiekliniek opgericht, waar een multidisciplinair team samen -de patiënten met energie tekorten- behandelen. Bij eender welke klachten wordt er steeds gezocht naar de oorzaken en oplossingen, samen met de patiënt. Dit zal zeker gebeuren via een geïntegreerde totaalaanpak.

Een ernstig energietekort is niet op te lossen door een dieet of lichaamsbeweging

Hoe kan men weten een energietekort te hebben?

Wanneer men een energietekort heeft, zal het lichaam waarschuwingssignalen uitstralen
Zoals:
  • 's morgens vermoeid wakker worden,
  • na een nacht geslapen te hebben is men nog moe,
  • men voelt zich vaak slap en futloos,
  • men heeft koffie en andere pepmiddelen nodig om wakker en actief te blijven,
  • men vermagert of verdikt snel.

Wat kan men doen om deze energie weer terug op peil te brengen?

Om deze energie weer terug op peil te brengen gelden deze regels:

Opgelet

  • Gezonde voeding;
  • Voldoende ontspanning;
  • Regelmatig bewegen;
  • Zo nodig, vitaminen gebruiken;

Hoe kan men geestelijke vermoeidheid overwinnen?

Om helder en alert te blijven en geestelijke vermoeidheid te overwinnen kan men Extra Energie krijgen met het co-enzym Q10. Dit is een natuurlijk product van Dr A Vogel
Het ondersteunt het basis energie niveau, en geeft extra energie de ganse dag.

De bijzonderste eigenschappen zijn

  • Het activeert de energieproductie;
  • Verbetert de energiebalans;
  • Geeft nieuwe kracht;
  • Vergroot het uithoudingsvermogen;
  • En het is 100% natuurlijk.

Eindconclusie

Er zijn altijd mensen die een actieve en afwisselende levensstijl onderhouden wat een verhoogde behoefte aan energie kan met zich meebrengen. Daarom is het extra belangrijk om deze bovengenoemde punten in acht te nemen. Zo kan men opnieuw fit en gezond worden! Voor meer info www.c.m.be
© 2010 - 2019 Enza_9o-, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Chronische vermoeidheid; van oorzaak tot behandelingChronische vermoeidheid; van oorzaak tot behandelingChronische vermoeidheid, vaak ook wel aangeduid als het chronische vermoeidheidssyndroom (CVS), werd oorspronkelijk gebr…
Oververmoeidheid: Burn-out of overspannenOververmoeidheid: Burn-out of overspannenOververmoeidheid kan ontstaan door tal van lichamelijke aandoeningen, maar ook door psychische oorzaken. De oorzaak kan…
HelderruikendheidWat is Helderruikenheid. Andere namen hiervoor zijn: paranormaal ruiken en helder ruiken.Wat zijn de mogelijkheden van h…
Burn-out: oorzaken, symptomen & behandelingBurn-out: oorzaken, symptomen & behandelingIn de eenentwintigste eeuw hebben alsmaar meer mensen last van stress en burn-out. Burn-out is een syndroom dat je het g…
Hoe voorkom je stress die uitmondt in een burn-out?Hoe voorkom je stress die uitmondt in een burn-out?Door gezonde stress presteert u beter. Zodra de stress verdwijnt, daalt de spanningen kunnen lichaam en geest zich herst…
Bronnen en referenties
  • Info: Moment.

Reageer op het artikel "Hoe kan men opnieuw fit en gezond worden?"

Infoteur: Enza_9o-
Laatste update: 03-10-2018
Subrubriek: Gezonde voeding
Medische informatie…
Schrijf mee!