InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > Etixx voedingssupplementen: krachtopbouw en recuperatie

Etixx voedingssupplementen: krachtopbouw en recuperatie

Etixx voedingssupplementen: krachtopbouw en recuperatie Tijdens het sporten heeft men kracht nodig en moet men beschikken over een goed recuperatievermogen. Sommige professionele en recreatieve sporters doen zo veel inspanningen dat hun lichaam een goed en eerlijk zetje kan krijgen. Want gezond eten en goed rusten is niet voldoende voor het vermoeide lichaam van deze sporters. Het is aangeraden voedingssupplementen te nemen voor krachtopbouw en recuperatieverbetering. Etixx biedt voedingssupplementen gecontroleerd door het WADA.

Krachtopbouw

Krachtopbouw is een belangrijk onderdeel voor professionele en recreatieve sporters. Elke sporter heeft kracht nodig om te presteren. Om krachtopbouw te stimuleren heeft Etixx drie voedingssupplementen. Creatine 1000, HMB 1000, Full Training Complex Shake zijn de supplementen voor de krachtopbouw.

Creatine 1000

Tijdens een zware inspanning belast elke sporter hun spieren zwaar. Creatine 1000 is een voedingssupplement dat zorgt voor meer spiermassa. Het bevordert de spierkracht met als gevolg dat de explosiviteit van de sporter wordt verhoogt.

Samenstelling:
  • Creatine monohydraat
  • Taurine
  • L Glutamine

HMB 1000

HMB 1000 is een voedingssupplement dat de spierrecuperatie versnelt. Ook stimuleert het de spiergroei, zodat de sporter meer spierkracht krijgt. Per dag neemt men 3 tabletten na een inspanning.

Samenstelling:
  • HMB (hydroxymethylbutyraat)

Full Training Complex Shake

Full Training Complex Shake is een voedingssupplement voor na en eventueel voor de training. Het geeft de basisstoffen voor meer spieropbouw en om de spierafbraak na de training te verminderen. Het geeft de sporter een sportieve voorsprong door een complete voeding en bevat whey proteïne en essentiële aminozuren.

Samenstelling:
  • Whey proteïne isolaat
  • Glucose
  • Vezels
  • Calcium
  • Creatine
  • Lactase
  • Vitamine B5
  • Biotine
  • Fosfor

Recuperatieverbetering

Tenslotte heeft Etixx voedingssupplementen om de recuperatie van het vermoeide lichaam te verbeteren. Hiervoor hebben ze 2 middelen, namelijk Recovery Shake en Amino Acids.

Recovery Shake

Recovery Shake is een voedingssupplement voor na een zware training of wedstrijd, op het moment dat de nutriëntenaanvoer naar de spieren zijn piek bereikt. Dit voedingssupplement geeft een directe aanvulling van koolhydraten, eiwitten en mineralen. Het zorgt ervoor dat de sporter in een goede conditie zijn volgende training kan aanvatten.

Samenstelling:
  • Maltodextrine
  • Whey proteïne isolaat
  • Glucose
  • Fructose
  • Magnesium
  • IJzer
  • Chroom
  • Calcium
  • Creatine monohydraat

Amino Acids

Amino Acids is een voedingssupplement dat zorgt een sneller herstel van de spieren. Het gaat tegen de spierafbraak en helpt het spiervolume te behouden. Elke dag neemt men twee à zes tabletten per dag.

Samenstelling:
  • Whey proteïne isolaat
  • Vitamine C
  • Iso leucine
  • Leucine
  • Valine
  • Vitamine B6
  • Vitamine B1
© 2011 - 2017 Karlvanosselaer, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Hoe kies je de beste en goedkoopste creatine?Hoe kies je de beste en goedkoopste creatine?Op een gezonde manier extra spiermassa opbouwen is voor iedereen belangrijk. Het is nochtans de grootste zorg van al die…
Etixx voedingssupplementen: prestatiebevorderingEtixx voedingssupplementen: prestatiebevorderingVoedingssupplementen zijn belangrijke basispunten voor sporters. Elke professionele sporter en recreatiesporter weet dat…
Etixx voedingssupplementen: gezondheid en uithoudingEtixx voedingssupplementen: gezondheid en uithoudingElke sporter wil zijn uithouding verbeteren. Dit kan men doen door hard te trainen, maar zo neemt u enkele risico's. Wan…
Sneller spieren opbouwen met CreatineCreatine: meer prestaties, minder vermoeidheid en snellere regeneratie. Met behulp van creatine en krachtrtraining kunt…
Wat is de beste creatine?Er zijn vele soorten creatine op de markt, maar wat is nu de beste creatine? Lees hier de waarheid van de verschillende…

Reageer op het artikel "Etixx voedingssupplementen: krachtopbouw en recuperatie"

Infoteur: Karlvanosselaer
Gepubliceerd: 23-07-2011
Subrubriek: Gezonde voeding
Medische informatie…
Schrijf mee!