InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > Dr. Raths strijd tegen farmakartel

Dr. Raths strijd tegen farmakartel

Dr. Matthias Rath is een arts met een andere visie dan het gros van dokters. Hij noemt zijn collega's vertegenwoordigers van de farmaceutische industrie. Dr. Rath zegt dat veel ziektes onnodig zijn. Er is een genezing voor elke ziekte voor handen. De mensheid kan zich bevrijden van alle ziektes. Maar de farmaceutische industrie voert oorlog tegen het verdwijnen van ziektes.

Inhoud:

Gezonde voeding voorkomt ziektes

Dr. Rath is een Duitse afgestudeerde arts, een grondlegger van de cellulaire geneeskunde die door wetenschappelijk onderzoek ontdekte dat vitaminen, mineralen, aminozuren en andere microvoedingsstoffen ziektes te lijf kunnen gaan zonder nadelige bijwerkingen voor het lichaam. Dr. Rath is in 1955 geboren in Stuttgart. Uit zijn onderzoeken blijkt dat extra inname van bepaalde microvoedingstoffen bekende ziekten voorkomen en genezen. Hij is een voorstander van voedingsupplementen met veel vitaminen, mineralen en aminozuren. Ook in groene thee zitten goede stoffen om ziektes te voorkomen. Hij kreeg kritiek over zich heen, maar liet zich hierdoor niet uit het veld slaan. Hij spreekt van een complot in de medische wereld. Andere terreinen van de maatschappij zijn ook in scene gezet door machthebbende krachten. In dit artikel worden uitsluitend de medische aspecten van Dr. Raths visie behandeld.

De ziektevrije wereld

Volgens wetenschappelijk onderzoek is elke ziekte te voorkomen door het nuttigen van grote hoeveelheden vitamines, mineralen, aminozuren en sporenelementen. De farmaceutische industrie heeft het eten van vitamines als supplement tegen gewerkt door te beweren dat vitaminen teveel kunnen worden gegeten en er daardoor schadelijke bijwerkingen optreden. Er is echter nog nooit iemand dood gegaan aan het eten van vitamines. Door een overdaad aan medicijnen te nuttigen, overlijden mensen regelmatig. Vele medicijnen hebben de dood als bijwerking. Farmaceuten hebben geen belang bij een ziektevrije wereld.

Waarom mogen mensen niet genezen?

Waarom willen aandeelhouders van Bayer, BASF, Hoechst en vele andere medicijnfabrikanten niet dat mensen genezen? Het antwoord is eenvoudig: aandeelhouders en investeerders verliezen hun geld. Vele topmannen uit de farmaceutische industrie verliezen hun vetbetaalde baantje. Sommige mensen zullen zeggen dat deze tak van industrie juist mensen geneest. Dat is echter het gevolg van jarenlange goed georganiseerde propaganda in combinatie met lobbyen op het hoogste politieke niveau. Deze propaganda wordt heel subtiel gebracht, als ware het voorlichting aan het publiek.

Het fascisme en de farmaceutische industrie

De bedrijven Bayer, BASF en Hoechst zijn onderdelen van het vroegere IG Farben. Dit farmaciebedrijf heeft de opkomst van Hitler en zijn partij gefinancierd. Auschwitz, het grootste concentratiekamp was een werkkamp waar arbeiders voor IG Auschwitz werkten. Dat was een onderdeel van IG Farben. Diverse topbestuurders van IG Auschwitz zijn veroordeeld in het Neurenberger Proces, de tijdelijke rechtbank voor nazi-kopstukken. Topbestuurders van IG Farben zoals Fritz Ter Meer, gingen na een korte gevangenisperiode gewoon weer aan de slag bij hun oude bedrijf dat een andere naam had gekregen.

De nazi Fritz ter Meer

Fritz ter Meer was de bedenker van de Codex Alimentarius, waarin vitaminen tot medicijn werden bestempeld. Hierdoor werden vitaminen als gevaarlijk beschouwd omdat ze vele bijwerkingen hadden. In feite zijn vitaminen ongevaarlijk en voorkomen ze ziektes zoals kanker, diabetes mellitus, hart- en vaatziekten en nog veel meer. Je zou dus kunnen zeggen dat het fascistische gedachtengoed om mensen tot slaaf te maken is verlegd door mensen ervan te overtuigen dat dure farmaceutische medicijnen goed zijn, terwijl vitaminen en natuurlijke voedingsstoffen allerlei gevaren met zich mee brengen.

Dokters blindelings geloven

Doordat de mensen de medische autoriteit blindelings op hun woord geloven is een groot deel van de mensheid een slaafse volgeling van de industrie geworden. Medici zijn opgeleid door universiteiten die enkel de visie van de farmaceutische industrie weergeeft. Dat is de reden waarom dokters en artsen lacherig doen over alternatieve therapieën en de invloed van gezond voedsel terzijde schuiven.

Waarom daalt de voedselkwaliteit?

Ons voedsel is niet meer zo gezond als vroeger. De Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid-waarden die alle voedingsautoriteiten ter wereld verkondigen klopt niet volgens dr. Rath. Mensen zouden veel meer gezonde vruchten, groentes en supplementen moeten eten. Er zijn duizenden afgestudeerde artsen die deze visie delen. Wat zijn de redenen dat voedsel ongezonder is geworden?

1. Het gebruik van bestrijdingsmiddelen en pesticiden

Er blijven altijd restanten van pesticiden op het voedsel zitten. Je moet groente zeer goed wassen maar het is vrijwel onmogelijk alle pesticiden eraf te krijgen. Alleen biologisch voedsel is vrij van pesticiden maar zelfs daartegen strijden de farmaceutische lobby. Men laat dan bijvoorbeeld in documentaires zien dat biologisch voedsel met niet-biologische middelen wordt gekweekt. Dat is slechte reclame voor biologisch voedsel, maar het is helemaal niet waar. Het kweken van biologisch voedsel is aan strenge eisen verbonden. Er mag bijvoorbeeld jarenlang geen bestrijdingsmiddelen zijn gebruikt op een stuk land voordat de eerste oogst zich biologisch mag noemen.

2. Het genetisch manipuleren van voedsel

Er is al genetisch gemanipuleerd voedsel in omloop. Vlees mag genetisch worden opgekweekt. Allerlei mais en tomaten worden genetisch gekweekt en vervolgens verwerkt tot producten in verpakkingen gestopt terwijl op de verpakking helemaal niet staat dat het een frisdrank betreft met als suiker fructose uit genetisch gemanipuleerde mais.

3. Bereidingswijze

Door voedsel onjuist te bereiden verdwijnen alle voedingsstoffen. Met name de magnetron zorgt ervoor dat het voedsel totaal waardeloos wordt van kwaliteit. Elk onderzoek dat zegt dat magnetronvoedsel gezonder is dan met water gekookt voedsel wordt gesponsord door de industrie. Als een onderzoek niet onafhankelijk is, is het niet geloofwaardig noch betrouwbaar. Er zijn onafhankelijk wetenschappelijke onderzoeken uitgevoerd die wijzen op het feit dat het magnetronvoedsel kwaadaardig is voor de gezondheid. Dr. Hertel is een Zwitsers onafhankelijk onderzoeker. Hij publiceerde een rapport dat als conclusie had dat het eten van magnetronvoedsel gevaren met zich meebracht. Hij is hiervoor veroordeeld door een rechtbank! Na een strijd van 10 jaar heeft een hogere rechtbank het vonnis nietig verklaard. In de tussentijd werden magnetrons op grote schaal geïntroduceerd in de winkels en huishoudens en werd de wereld via de media overspoeld met onbetrouwbare onderzoeken met als conclusie dat magnetronvoedsel gezonder is dan met water gekookt voedsel..

4. Transport

Door het vervoer van voedsel in containerschepen, vliegtuigen en vrachtwagens wordt het product van lagere kwaliteit. Denk maar aan fruit dat altijd net voordat het rijp is geplukt wordt zodat het gedurende enkele dagen kan uitrijpen. Wanneer je rijp fruit plukt en gelijk opeet is dat veel gezonder.

5. Teveel geraffineerde producten

We eten teveel geraffineerde producten zoals witte suiker, wit meel, pasta, witte rijst en wit brood. Het spijsverteringsmechanisme van ons lichaam is niet gebouwd om geraffineerd voedsel te verwerken. Het wordt omgezet in suikers en vetten waar het lichaam veel moeite mee heeft om het kwijt te raken. Hierdoor worden gezonde voedingsstoffen minder goed opgenomen.

Medicijngebruik

Het gebruiken van medicijnen leidt ertoe dat de natuurlijke bacteriënbalans die voor de spijsvertering zorgt verstoord wordt. Hierdoor kunnen we voedsel niet meer goed verteren. Daardoor worden voedingsstoffen niet goed in het lichaam opgenomen. Dat leidt tot een verzwakt immuunsysteem wat weer de oorzaak is van het makkelijker tot ontwikkeling komen van diverse ziektes. Daarnaast kennen medicijnen van de farmaceuten vele specifieke bijwerkingen die tot bepaalde ziektebeelden leiden waardoor er nog meer medicijnen worden geslikt. Zo raakt de mens verslaafd aan en geknecht door medicijnen en verwordt hij tot een melkkoe van de farmaceutische industrie. Uiteindelijk overlijden mensen sneller na medicijngebruik.

De wereld is een groot Auschwitz

De wereld is eigenlijk een groot Auschwitz geworden, alleen zit de propaganda nu zo sterk in elkaar dat we zelf vragen om medicijnen omdat we hebben voorgeschoteld gekregen dat dit een goede manier is om voor onszelf te zorgen. In feite knecht de mens zichzelf door medicijngebruik en zou de gehele mensheid het juk der ziekten van zich af kunnen schudden door bijzonder gezond te eten.

Handel in ziekten

Dr. Rath spreekt over de handel in ziekten die farmaceuten bedrijven. Een ziektebeeld wordt als een mogelijkheid gezien om geld te verdienen, niet als een kans om iemand te genezen. Onder het mom van een genezing bieden worden producten verkocht die enkel symptomen van ziektes wegnemen en niet de oorzaken. Therapieën die de oorzaken van ziektes wegnemen zoals fytotherapie en homeopathie worden middels de ´Codex Alimentarius´, opgesteld door een invloedrijk nazi-aanhanger verboden gemaakt. Er worden onterecht risico´s verbonden aan deze natuurlijke geneeswijzen. De farmaceutische industrie begaat misdaden tegen de mensheid door consequent een vals beeld van de werkelijkheid te scheppen. Gezondheid is een mensenrecht, is een motto van Dr. Rath.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Wat is ADH, Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid?Het staat vaak op een potje bij de ingrediëntenlijst. Maar wat is ADH eigenlijk? Voor vele voedingsstoffen geldt dat de…
Totilas, een wereldpaardHet dressuurpaard Totilas maakte furore onder Edward Gal. Dankzij zijn waanzinnige prestaties en prachtige voorkomen gro…
Belangrijke aminozuren voor het menselijk lichaamBelangrijke aminozuren voor het menselijk lichaamAminozuren zijn belangrijke bouwstoffen voor het lichaam. Het zijn de bouwstenen van peptiden en proteïnen. Aminozuren w…
Medicijnen: list en bedrogMedicijnen: list en bedrogMedicijnen: vrije verkoopmarkt, bedrog, oplichting, bijwerkingen, verkopen. Medicijnen uitvinden en verkopen levert veel…
Dieet tijdens de chemokuurHieronder staat een opsomming van alle groenten en fruit die kankerwerend werken. Je kunt ze ook preventief eten. Wannee…
Bronnen en referenties
  • Boek: stop de codex-plannen van het farmakartel
  • http://www.victory-over-cancer.org/
  • http://www.victory-over-cancer.org/pdf-files/fact-sheet.pdf
  • http://www4.dr-rath-foundation.org/
  • Foto´s komen van actieboek stop de codex-plannen van het farmakartel, gefotografeerd door Tom008

Reageer op het artikel "Dr. Raths strijd tegen farmakartel"

Reacties

Dvb, 24-10-2016 16:33 #2
Heel knap om de basis van alles wat mis is in de (medische) wereld zo samen te vatten, klasse. Dr. Rath is in mijn ogen een held.

Wendy Korn, 19-04-2015 10:38 #1
Hopelijk gaan de mensen hun ogen een keer open, maar velen zijn waarschijnlijk al gehersenspoeld… een mooi en duidelijk geschreven artikel.

Infoteur: Tom008
Laatste update: 03-12-2012
Subrubriek: Gezonde voeding
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!