InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Kinderen > Difrax BtoB borstkolf: Handsfree en discreet kolven

Difrax BtoB borstkolf: Handsfree en discreet kolven

Difrax BtoB borstkolf: Handsfree en discreet kolven Het geven van borstvoeding wanneer mogelijk wordt door meerdere organisaties aanbevolen. Een belangrijk voordeel is dat de moedermelk de zuigeling een goede start geeft en de baby beschermd wordt tegen ziektekiemen. Maar voor de drukke en werkende vrouw van nu, is het geven van borstvoeding voor een langere periode een uitdaging. Simpelweg omdat het geven van de borst lastig te combineren is met werk en andere bezigheden buitenshuis. De markt speelt hierop in door het aanbieden van diverse producten om het zogenaamde afkolven mogelijk te maken. Hierdoor is de baby minder afhankelijk van de borst. Met het gebruik van de BtoB borstkolf is het mogelijk handsfree en discreet te kolven.

Voordelen borstvoeding

Het geven van borstvoeding heeft meerdere voordelen voor moeder en kind. De samenstelling en de productie van de moedermelk past zich aan, aan de behoefte van de baby. Hierdoor krijgt het kind precies wat het nodig heeft. De moedermelk bevat antistoffen waardoor de baby beter beschermd is tegen infecties. Tevens geeft de voeding het ontwikkelen van allergieën en chronische aandoeningen minder kans. Bij de moeder helpt het geven van borstvoeding voor een sneller herstel na de bevalling. De nabloedingen stoppen eerder, en het helpt haar bij het verliezen van eventuele overtollige kilo’s. Het is gemakkelijk doordat de voeding altijd beschikbaar is, en op de juiste temperatuur. Wat ook een fijne bijkomstigheid is, is het feit dat de voeding erg voordelig is, namelijk gratis.

Kolven

Voor de moeder is het geven van borstvoeding een intensieve bezigheid, vooral in de kraamtijd, door de vele voedingen. Hierdoor kunnen er borstontstekingen en/of tepelkloven ontstaan. Om de borsten dan soepel te houden en te ontlasten, is er de mogelijkheid om te kolven. De melk wordt dan via een borstpomp uit de borst gekolfd.

Na de kraamtijd gaat de werkende moeder weer aan het werk. Het blijven geven van borstvoeding wordt dan een uitdaging. Door de mogelijkheid om te kolven wordt dit een stuk gemakkelijker. De moeder kan borstvoeding blijven geven, ook al is zij gescheiden van haar baby. Tijdens de nachten kan dan ook een eventuele partner de voedingen overnemen, zodat de gebroken nachten eerlijker worden verdeeld. Een avondje uit of sporten is tijdens het geven van borstvoeding ook geen probleem. Door de mogelijkheid van kolven krijgt de moeder meer bewegingsvrijheid zodat zij het geven van borstvoeding voor langere tijd kan voortzetten.

Er zijn verschillende soorten borstkolven op de markt. Borstkolven die handmatig werken of op elektriciteit. Kolven die één of twee borsten tegelijk kunnen bedienen. Hieronder wordt de Difrax BtoB borstkolf besproken. Deze is handsfree te gebruiken, zonder de borst te hoeven ontbloten.

Opmerking

Lees te allen tijde voor gebruik van de Difrax BtoB borstkolf de bijgesloten gebruiksaanwijzing! De digitale gebruiksaanwijzing is beschikbaar via de website van Difrax. Voor vragen heeft Difrax een uitgebreide klantenservice met betrekking tot de Difrax BtoB borstkolf, welke ook bij dringende gevallen in de avond bereikbaar is.

De Difrax BtoB borstkolf

De borstkolf is een zogenaamde enkele elektrische borstkolf. Dit houdt in dat er één borst tegelijk gekolfd kan worden. De toevoer van de elektriciteit geschiedt via netstroom, of vier AA batterijen waardoor het apparaat ‘draagbaar’ wordt.

De BtoB borstkolf bestaat uit de kolf, de splitter, melkslang, luchtslang, buiten borstschelp, drie binnenschelpen (S,M en L), adapter en opbergtasje. De kolf beschikt over een toeschietreflexmodus, kolfmodus, acht zuigkrachtniveaus en een timer. De BtoB borstkolf is te gebruiken in combinatie met de Difrax S-fles (170 en 250 ml) en de Difrax moedermelk bewaarbakjes inclusief kolfaansluiting.

Het gebruiksgemak

De BtoB borstkolf is handsfree en discreet te gebruiken, doordat de borstkolf aan te sluiten is onder de kleding. Tevens is de borstkolf bewezen stiller dan de Medela Swing en de Avent SCF302 (bron: Onderzoeksbureau TNO). Het systeem is compact en licht van gewicht, waardoor het gemakkelijk te vervoeren is. Door dit alles, is het bijvoorbeeld mogelijk te kolven tijdens het werken. Dit maakt het kolven tijdens werktijd efficiënter en gemakkelijker voor de werknemer. Maar ook voor de werkgever geeft het voordelen, omdat deze dan geen aparte ruimte beschikbaar hoeft te stellen, en de werknemer gewoon deel uit blijft maken van de werkvloer.

Ontspannen is ook gemakkelijk tijdens het kolven met de BtoB borstkolf doordat het apparaat handsfree en stil is. Het lezen van een boek of tijdschrift, televisie kijken, tekenen enzovoort is geen probleem gedurende een kolfsessie. Voor onderweg is de BtoB borstkolf eveneens een uitkomst. Het apparaat wordt draagbaar, wanneer de borstkolf gebruikt wordt met AA batterijen. Dus borstkolven tijdens het reizen of een avond uit, hoeft geen probleem te zijn.

Hoe werkt de BtoB borstkolf

De borstkolf is simpel en snel in gebruik. De buitenschelp met daarin de juiste maat binnenschelp kan onder de kleding in de bh geplaatst worden. De buitenschelp is aangesloten aan het apparaat. Er kan een Difrax S-fles of een Difrax moedermelk bewaarbakje inclusief kolfaansluiting, in de borstkolf geplaatst worden. Hierin wordt de afgekolfde melk direct opgevangen. Het bewaarbakje is bijvoorbeeld handig voor het invriezen van de melk.

De BtoB borstkolf wordt aangezet door de start knop in te drukken. Het apparaat start de eerste drie minuten in de toeschietreflexmodus en gaat automatisch over in de kolfmodus. De toeschietreflexmodus is handmatig te verkorten indien nodig. Tegelijkertijd met het indrukken van de borstkolf verschijnt er een timer in het display, hierdoor kan er bijgehouden worden hoe lang de borstkolfsessie duurt. Tijdens het kolven is het mogelijk de sessie te pauzeren (timer pauzeert eveneens) en de zuigkracht hoger of lager in te stellen (acht verschillende standen). Difrax heeft ook een flessenwarmer voor de S-fles ontwikkeld die binnen 3 minuten de borstvoeding opwarmt naar 37 graden. Dit scheelt een hoop tijd met het later opwarmen van de melk.

Het schoonmaken van het apparaat doe je door de BtoB borstkolf te demonteren en af te spoelen. De losse onderdelen zijn te steriliseren door middel van uitkoken of magnetronsterilisator. Daarnaast zijn de slangetjes en schelpen te vervangen, door deze te bestellen via de website van Difrax.

Alle voordelen op een rij

  • Discreet kolven in het openbaar
  • Handsfree kolven
  • Stiller in gebruik
  • Compact en lichtgewicht
  • Simpel en snel in gebruik
  • Acht zuigkrachtstanden
  • Uitgebreide klantenservice
© 2015 - 2017 Anastasia23, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Kolven, waarom wel of niet: onderzoek, feiten en cijfersKolven, waarom wel of niet: onderzoek, feiten en cijfersKolven, ofwel het verzamelen van je moedermelk via een kolfapparaat. Waarom doen vrouwen het? En vooral: waarom niet? Bi…
Borstvoeding en kolven: nieuwe site en gratis appBorstvoeding en kolven: nieuwe site en gratis appPrille moeders zijn vaak op zoek naar informatie over borstvoeding en kolven. De mogelijkheden zijn online groter dan oo…
Philips Avent borstkolf: comfortabel handmatig kolven!Philips Avent borstkolf: comfortabel handmatig kolven!De Avent borstkolf, met de bijbehorende flessen van het Avent, systeem, is bijzonder gebruiksvriendelijk. Daarnaast kunt…
Difrax: innovatieve babyproductenDifrax: innovatieve babyproductenDifrax is een Nederlandse producent van babyartikelen die gerekend mag worden tot de A-merken. De producten zijn van een…
Hoe lang en hoe vaak moet je kolven?Hoe lang en hoe vaak moet je kolven?Kolven is een manier om moedermelk af te nemen uit de borst. Zo kan de baby gevoed worden met van te voren afgenomen moe…
Bronnen en referenties
  • http://mijnkinderarts.nl/baby/borstvoeding-of-flesvoeding/waarom-borstvoeding/
  • https://www.borstvoeding.com/artikelen/voorjebegint/motivatie/101reden.html
  • http://www.optimalegezondheid.com/de-borst-of-de-fles-borstvoeding-of-zuigelingvoeding/
  • https://www.youtube.com/watch?v=EnbSrZCR1Vw
  • http://nl-nl.difrax.com/borstkolf
  • http://www.mommytalks.nl/categories/5/entries/276-difrax-btob-borstkolf-review?locale=nl

Reageer op het artikel "Difrax BtoB borstkolf: Handsfree en discreet kolven"

Infoteur: Anastasia23
Gepubliceerd: 14-12-2015
Subrubriek: Kinderen
Medische informatie…
Schrijf mee!