InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Kinderen > Puckababy Bag 4 Seasons

Puckababy Bag 4 Seasons

Puckababy Bag 4 Seasons Puckababy is een in Nederland gevestigd bedrijf gespecialiseerd in het ontwerpen van slaapzakken voor baby´s waaronder de zogenaamde Bag 4 Seasons. Deze slaapzak wordt ook wel de Puckabag genoemd. Daar de slaapzak verlengd kan worden is het geschikt voor kinderen van 6 maanden tot 2,5 jaar. De Bag 4 Seasons bestaat uit een binnen- en buitenzak en hierdoor kan de slaapzak in de winter, herfst, lente en zomer gebruikt worden. In 2009 won Puckababy met de Bag 4 Seasons de Baby Innovation Award.

Geschiedenis Puckababy

Het idee van Puckababy is ontstaan in 2006 nadat Sandra Bottram in het vliegtuig zat op weg naar Barcelona. Naast Sandra zat een moeder met haar baby Puck en zij klaagde over het feit dat haar kindje niet goed in slaap kon komen. Ze had echter wel een concept bedacht om het slaapcomfort van huilbaby´s te verbeteren. Sandra zag hier wel iets in en besloot het idee te kopen van de medepassagier in kwestie en zo werd Puckababy officieel in 2007 opgericht.

Het begon aanvankelijk met het produceren van moderne inbakerslaapzakken als antwoord op het traditionele strakke inbakeren wat soms onrust kon veroorzaken bij ouders. Deze slaapzak zou het proces makkelijker en veiliger moeten maken en is bedoeld voor
baby´s van 0 tot 6 maanden.

Na deze lancering ontstond er een grote vraag naar meer producten voor wat oudere baby´s. Daar wordt geadviseerd om na een half jaar geleidelijk af te bouwen met het inbakeren werd de Bag 4 Seasons in het leven geroepen zodat de overgang niet te groot zou zijn voor een baby. Van ongecontroleerde bewegingen gaat de baby over naar stabielere bewegingen en ook gaat de baby omrollen. Doordat de de Bag 4 Seasons verstelbaar is en er dus onder andere een zeer kleine pasvorm bereikt kan worden tot net onder de voetjes, merkt de baby vrijwel geen verschil en kan het langzaam wennen aan het slapen in een slaapzak.

Puckababy biedt ook Puckapedia aan op de website en daar kan men antwoorden krijgen op slaapvragen. De producten van Puckababy worden wereldwijd verkocht.

4 slaapzakken in 1

Met de Bag 4 Seasons van Puckababy werd een geheel nieuwe manier van slapen getoond aan het publiek. De Bag 4 Seasons bestaat uit twee lagen: de buitenkant is van 100% katoen, de binnenkant 50% katoen en 50% teddy.

De lengte van de slaapzak kan aangepast worden doordat er drukknopjes onderaan de Bag 4 Seasons zijn geplaatst. Het kan verlengd worden tot 100 centimeter en daardoor kunnen kinderen vanaf 6 maanden tot 2,5 jaar in de Bag 4 Seasons slapen. Daarbij bezit het afritsbare mouwen. Ook zitten er wantjes vast aan de slaapzak en deze kunnen er afgehaald worden. Door dit alles is de Bag 4 Seasons tijdens alle seizoenen bruikbaar. Zo kan het in de winter compleet gebruikt worden, in de lente volstaat de buitenzak, in de zomer kan de baby mouwloos slapen en in de herfst is alleen de binnenzak genoeg. Warmtestuwing is bij baby´s zeer gevaarlijk en de slaapzak is dan ook getest volgens strenge veiligheidsnormen.

Het design

Er wordt veel aandacht besteed aan het design van deze 4-seizoenen-slaapzak. De Bag 4 Seasons is modern en strak uitgevoerd en er kan uit een groot aantal verschillende kleuren gekozen worden. Iedere tint heeft een eigen naam, zo is Berlin, roze en bezit de witte slaapzak New York zwarte stippen. Daarbij is het dubbelzijdig draagbaar wat weer een ander design toont. Er kan een persoonlijk tintje aan de slaapzak gegeven worden doordat men aan Puckababy de naam van de desbetreffende baby mag doorgeven en deze wordt dan op de slaapzak geplaatst. Ook is het bedrijf een samenwerking aangegaan met Nijntje. De Bag 4 Seasons is daarom ook verkrijgbaar met het beroemde Nijntjeslogo van Dick Bruna erop. Nijntje komt letterlijk om de hoek kijken hier want het is achter de rits geplaatst op de slaapzak ofwel het is een zogenaamd kiekeboemomentje.

Prijzen en verkoopinformatie

De Bag 4 Seasons is te krijgen in verschillende tinten voor 119,95 euro inclusief BTW (2019). De slaapzak wordt in een ruime doos afgeleverd en dit lijkt als het ware op een mini-koffertje. De slaapzak kan zo makkelijk mee genomen worden op vakantie of als de baby uit logeren gaat. De Bag 4 Seasons is te koop op https://www.puckababy.com. De levertijd is snel, namelijk slechts één dag.
© 2019 Noah120, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Baby inbakeren - de verschillende methodesAls jonge baby's onrustig zijn in hun slaap en zichzelf daarbij constant in het gezicht wapperen met hun kleine handjes,…
Kamperen: De juiste slaapzak kiezen en kopenKamperen is een populaire manier van vakantie vieren. Wie voor het eerst gaat kamperen zal allerlei zaken aan moeten sch…
Baby's in de winterBaby's in de winterDe winter is een mooie tijd. Tijd voor winterjassen, gezelligheid voor de open haard, lange donkere avonden en met een b…
Onrustige baby? Inbakeren kan uitkomst biedenInbakeren kan een hulpmethode zijn om rust en regelmaat te creëren in het dagelijkse ritme van je baby. Er zijn diverse…
Wanneer inbakeren?Wanneer inbakeren?Tegenwoordig is het inbakeren van baby’s weer helemaal in de mode, terwijl dit in de afgelopen decennia juist werd gezie…
Bronnen en referenties
  • https://www.puckababy.com

Reageer op het artikel "Puckababy Bag 4 Seasons"

Infoteur: Noah120
Laatste update: 16-10-2019
Subrubriek: Kinderen
Medische informatie…
Schrijf mee!