InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Kinderen > Kinderfeestje – olympische spelen

Kinderfeestje – olympische spelen

Kinderfeestje – olympische spelen Een leuk feestje dat je makkelijk kunt aanpassen aan de leeftijdsgroep. Lekker sportief, vooral geschikt als er een groot veld in de buurt is en in het voorjaar of de zomermaanden.

Uitnodigen

Nodig de kinderen uit en zet op de uitnodiging dat ze sportieve kleren aan moeten trekken. Als de kinderen er zijn loop je met z’n allen naar het veld en daar doe je de hele middag actieve olympische spelen.

De olympische spelen

Discus werpen

Met een frisbee zo ver mogelijk gooien. Meet de afstand tussen het kind en de grond waar de frisbee terecht is gekomen.

Verspringen

Vanaf achter een lijn, met een aanloop, zo ver mogelijk springen. De afstand van de lijn tot waar het kind neer komt wordt gemeten.

Hoogspringen

Laat de kinderen één voor één over een touw op 30 cm hoogte springen. Verhoog het touw steeds met 10 cm. Als de kinderen één keer niet over het touw komen krijgen ze een herkansing, lukt het dan nog niet, dan wordt de hoogst gemeten hoogte waar ze wél over heen kwamen opgeschreven.

Voetballen

Zorg ervoor dat je een doeltje maakt en wees zelf de keeper. De kinderen mogen 5 keer tegen de bal schoppen, het aantal keren dat de bal er in komt wordt genoteerd.

Hardlopen

Laat een stuk of drie kinderen tegen elkaar hardlopen. Degene die als eerste finished krijgt 5 punten, de tweede 3 en de laatste 1.

Touwtje springen

De kinderen moeten zo snel mogelijk en zo lang mogelijk touwtje springen. Geef punten naar eigen inzicht.

De prijsuitreiking

Deze olympische spelen worden natuurlijk afgesloten met een prijsuitreiking. Op ieder onderdeel valt een ‘medaille’ (van aluminiumfolie) te winnen. Je kunt deze prijswinnaars eigenlijk naar eigen inzicht kiezen, zorg er voor dat niet één kind drie medailles heeft en een ander geen één. Uiteraard kun je zelf ook nog leuke spelletjes bedenken en toevoegen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Het organiseren van een kinderfeestjeHet organiseren van een kinderfeestjeHet organiseren van een kinderfeestje of partijtje kan een lastige zaak zijn. Het vergt vaak veel denk en regelwerk. All…
10 goedkope ideeën voor een kinderfeestje!Het kan soms heel lastig zijn het geschikte idee te vinden voor een kinderfeestje voor uw kind. Het ene is te duur, het…
Kinderfeestjes, binnen en buitenshuisEr is er een jarig hoera hoera, dat kun je wel zien......Het is toch een feest als je kindje jarig is. Een spannende dag…
Een goedkoop kinderfeestje organiserenEen goedkoop kinderfeestje organiserenKinderfeestje hoeven niet altijd duur te zijn. U kunt een goedkoop kinderfeest organiseren en het toch erg leuk maken vo…
Onvergetelijke unieke kinderfeestjesOnvergetelijke unieke kinderfeestjesKinderfeestjes zijn er in alle soorten en maten. Spelletjes bij u thuis, een bezoekje aan het zwembad of speeltuin, een…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Kinderfeestje – olympische spelen"

Infoteur: Lobke
Gepubliceerd: 11-12-2006
Subrubriek: Kinderen
Special: Kinderfeestjes
Medische informatie…
Schrijf mee!