InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Leven > Ymea – helpt tegen overgangsverschijnselen

Ymea – helpt tegen overgangsverschijnselen

Ymea – helpt tegen overgangsverschijnselen Ymea is een product dat helpt tegen de verschijnselen die optreden tijdens te overgang. Vele vrouwen tussen de 40 en 55 hebben erg veel last van de overgang, maar dat is nu verleden tijd. Ymea is een goed middel tegen de verschijnselen van de overgang. Dit bespaart vele vrouwen opvliegers, nachtelijke transpiratie, stemmingswisselingen en vermoeidheid. Maar Ymea beperkt zich niet alleen tot de overgang. Ook zijn er varianten tegen huidveroudering, gewichtstoename en voor ’s nachts. Vrouwen die in de overgang zitten kampen soms wel 10 jaar met de verschijnselen van de overgang. Het is daarom erg fijn dat er medicijnen zijn tegen deze vervelende bijwerkingen. Bij de overgang raakt de voorraad eicellen in de eierstokken van de vrouw uitgeput. Ook vermindert de productie oestrogeen. Zo wordt de menstruatie vaak onregelmatig en uiteindelijk stopt het: de menopauze: de laatste menstruatie. Doordat het afnemen van de oestrogeen niet gelijkmatig gaat, maar vaak zeer onregelmatig, ontstaan er overgangsverschijnselen, zoals:
  • Opvliegers
  • Nachtelijk transpireren
  • Stemmingswisselingen
  • Neerslachtig gevoel
  • Prikkelbare gevoelens
  • Innerlijke onrust
  • Vermoeidheid

Met de pilletjes van Ymea, die u dagelijks moet innemen, worden de overgangsverschijnselen drastisch verminderd. Maar ook andere verschijnselen van het ouder worden, worden aangepakt bij Ymea. Er zijn namelijk verschillende types te kopen bij Ymea. Er zijn vier soorten, namelijk: Ymea, Ymea Plus, Ymea Silhouet, Ymea Dag & Nacht. Deze dienen allemaal voor overgangsverschijnselen, maar Ymea Plus, Silhouet en Dag & Nacht hebben nog wat extra’s.

Ymea

Ymea is de normale variant en helpt dus tegen overgangsverschijnselen die hierboven zijn beschreven. Een belangrijk ingrediënt van deze pilletjes is Cimicifuga Racemosa (Zilverkaars*). Dit is een plant met geneeskrachtige werking wat betreft verschijnselen die optreden bij de overgang. Het plantje komt voor in Noord-Amerika en komt in alle soorten van Ymea voor. Ymea houdt de schommelingen in uw lichaam in balans. Maar niet alleen fysiek voelt u de werking; ook emotioneel zult u zich beter voelen.

* Vrouwen die worden of zijn behandeld voor borstkanker of andere hormoongevoelige kanker, worden afgeraden om zilverkaars te gebruiken. Anno 2019 is meer onderzoek nodig aangaande de veiligheid.

Ymea Plus

Ymea Plus helpt niet alleen tegen overgangsverschijnselen, zoals de Ymea zich beperkt, maar Ymea Plus heeft een extraatje: het remt huidveroudering af. Naast dat de overgang aan de gang is, wordt u ook ouder en dat brengt ook vervelende verschijnselen met zich mee. Ymea Plus remt dus ook de veroudering van uw huid af. De pilletjes bevatten antioxidanten tegen zogenaamde vrije radicalen die een grote rol spelen in de veroudering van uw huid. Zo beschermt Ymea Plus uw huid tegen veroudering. Let op: U kunt veroudering niet geheel tegengaan.

Ymea Silhouet

Ymea Silhouet beheerst naast overgangsverschijnselen ook uw gewicht, want omdat u ouder wordt, zal u ook gemakkelijker aankomen en minder gemakkelijk af kunnen afvallen. Met Ymea Silhouet zult u uw gewicht gemakkelijker kunnen beheersen. Ymea Silhouet zorgt naast het verminderen van overgangsverschijnselen voor een paar zaken:
  • Het bevordert de stofwisseling.
  • Het bevordert de vetverbranding.
  • Het zorgt voor een betere vochtbalans.
  • Het vermindert het hongergevoel.

Vooral het laatste en het verbranden van het vet spreekt mensen aan, want dit zijn vaak problemen die deze leeftijdsgroep vrouwen heeft. Doordat het een fytoproduct is, wat betekent dat vooral plantenextracten onverdund worden gebruikt, reageert het lichaam positief en natuurlijk op Ymea (Silhouet).

Ymea Dag & Nacht

Ymea Dag & Nacht stimuleert de nachtrust op een natuurlijke manier naast dat het overgangsverschijnselen vermindert. De overgang heeft namelijk ook onprettige gevolgen op de nachtrust. De natuurlijke werking wordt weer door plantenmaterialen verkregen: het is een fytoproduct. Het zorgt ervoor dat u goed doorslaapt en niet gemakkelijk wakker wordt. Daarnaast zult u ’s ochtends een fijn uitgeslapen gevoel hebben. De stof melatonine, die in de capsules verwerkt zit, stimuleert het slapen. U heeft met Ymea Dag & Nacht overdag en ’s nachts geen last van verschijnselen van de overgang.

Waar kunt u de producten van Ymea kopen?

Ymea en Ymea Plus zijn te koop bij uw apotheek en bij vele drogisterijen, zoals: Trekpleister, Kruidvat, DA, De Tuinen, Etos. Ook een aantal supermarkten, zoals Albert Heijn, verkoopt Ymea. Ymea Dag & Nacht en Ymea Silhouet zijn ook in de bovenstaande winkels te koop, maar meestal niet in een supermarkt.

Mijn advies: Ik denk dat het een goed product is. De recensies die ik heb gelezen waren positief. Geen ervaring met dit product.

Laat u altijd extra inlichten door uw huisarts, voordat u Ymea aanschaft.
© 2010 - 2019 Jokaz, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Alles over de overgang en de menopauzeAlles over de overgang en de menopauzeAlle vrouwen krijgen er vroeg of later mee te maken: de overgang. Bij de ene vrouw gaat deze periode zowat ongemerkt voo…
Verschil tussen de overgang en de menopauzeVerschil tussen de overgang en de menopauzeWat is het verschil tussen de overgang en de menopauze? Er komt een moment in het leven van de vrouw dat de eierstokken…
Overgangsklachten, waar kan je last van hebbenOvergangsklachten, waar kan je last van hebbenVan de overgang spreek je wanneer de menstruatiecyclus onregelmatig wordt en uiteindelijk de menstruatie helemaal wegbli…
Opvliegers bij vrouw en manOpvliegers bij vrouw en manOpvliegers kunnen zowel bij de man als bij de vrouw ontstaan. Een opvlieger, ook wel vapeur of opvlieging genoemd, is ee…

Reageer op het artikel "Ymea – helpt tegen overgangsverschijnselen"

Reacties

Angela, 20-04-2017 23:11 #9
Nou ik gebruik al een jaar ymea sillyhout maar sinds een week of 2 krijg ik van die opvliegers terwijl ik ymea gebruik, dus nu is mijn vraag hoe kan dit?

Anita Devriendt, 19-01-2015 11:27 #8
Hallo, ik ben 58 jaar en zit in de beginfase van mijn overgang! Ik neem sedert een week Ymea Dag en Nacht en moet zeggen dat ik er wel bij vaar! Verleden week heb ik een bloedonderzoek gedaan en ben deze voormiddag achter het resultaat geweest! Alles blijkt in orde te zijn, maar mijn schildklier werkt enorm rap. Mijn vraag is zou Ymea daar voor iets tussen zitten? Graag wil ik een antwoord, alvast bedankt! Reactie infoteur, 20-01-2015
Dit zou u moeten navragen bij uw huisarts. Die zal u een goed antwoord kunnen geven.

Leni, 23-05-2014 01:16 #7
Ik slik ymea totaal en al na twee weken van 40 opvliegers per dag nu nog maar 1 per dag… niet te geloven wat een verschil!
Wat ik mij wel afvraag of mijn medicatie voor een trage schildklier nog goed werkt… Ben ook sinds die tijd ontzetten moe met veel gewrichts- en spierpijn… Iemand ervaring?

Elsie, 09-12-2013 21:32 #6
Heb 2 maanden Ymea voor dag en nacht gebruikt en voelde me toch goed. Heb nu Livial gekregen van de huisarts en maak me daar wel zorgen over. Ik denk dat natuurlijke kruiden beter zijn dan wat de huisarts voorschrijft + dat die livial veel duurder is. Denk toch weer over te schakelen naar ymea omdat ik weet dat het wel werkt, of Dr vogel omdat dat maar 1 pilletje per dag is.

Tiny, 20-09-2013 10:48 #5
Hallo,

ik slik nu 2 weken Ymea en ben gewoon andere mens geworden. ik had al veel medicatie van huisarts gehad niets hielp. nu kan ik weer functioneren in mijn gezin samen met de tabletten van ymea.

Christien de Leeuw, 03-09-2013 23:03 #4
Ik slik nu bijna 2 weken Ymea en de opvliegers worden alleen maar erger. Ik heb vorig jaar een ander middel geprobeerd van dr. Vogel, dat hielp wel, maar na een poosje kreeg ik hartkloppingen en een onregelmatige pols. Voor Ymea wordt veel reclame gemaakt, maar voor mezelf werkt het dus niet!
groet Christien de Leeuw

Carla, 14-07-2013 16:43 #3
Ik ben stik blij met ymea extra, na 5 weken begon het eindelijk te werken. (de eerste weken waren geen pretje) zweten en echt drijf nat, tintelingen in mijn gezicht enz. Heel af en toe is alleen mijn gezicht nog warm, maar vergeleken bij de laatste weken is dit pinutes. Hopen dat dit zo blijft want dan ga ik fluitend door de overgang heen.

Janine, 26-02-2013 15:35 #2
Jammer, had gehoopt dat de dag en nacht mij verlichting zou brengen. Maar ik word er enorm misselijk en duizelig van. Heb ik weer.

Jannie, 12-02-2013 11:07 #1
Goeden morgen, ik heb een vraag. Ik heb geen baarmoeder meer maar de eierstokken heb ik nog wel. Nu heb ik via ziekenhuis hormoon pleisters gekregen. Nu wordt er gezegd dat ik alleen maar oestrogeen nodig heb, maar de hormoon pleisters zijn alleen maar voor zweten en niet voor de klachten die ik ondervind, zoals onrust angst enz enz. Hoop op bericht van u. Kan ik ymea ook gebruiken in combinatie met hormoon pleisters?

Infoteur: Jokaz
Laatste update: 08-09-2010
Subrubriek: Leven
Reacties: 9
Medische informatie…
Schrijf mee!