InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Leven > Domus Magnus biedt exclusieve woonvoorzieningen voor ouderen

Domus Magnus biedt exclusieve woonvoorzieningen voor ouderen

Domus Magnus biedt exclusieve woonvoorzieningen voor ouderen De gezondheidszorg en vooral de zorg voor ouderen is sterk aan het veranderen. De traditionele verpleeg- en verzorgingshuizen verdwijnen langzaam uit onze samenleving. De zorg is steeds meer gericht op zo lang alternatieven geboden. Een heel bijzondere en exclusieve woonvorm wordt aangeboden door Domus Magnus. Domus Magnus biedt exclusieve 24-uur zorg op verschillende aantrekkelijke locaties in het land. Deze bijzondere zorg staat tot uw beschikking, terwijl u woont in een mooi en luxe huiselijk appartement. Voor tijdelijke zorg, bijvoorbeeld voor revalidatie of een korte vakantie, biedt Domus Magnus eveneens mogelijkheden. En ook de zorg in de laatste levensfase, de zogenaamde palliatieve zorg, behoort tot één van de vele mogelijkheden. Domus Magnus is dan ook de oplossing voor exclusieve particuliere woonvoorzieningen voor ouderen.

Domus Magnus is een particuliere woonvoorziening voor ouderen. Hierbij wordt het concept van kleinschaligheid gehanteerd en zoveel mogelijk getracht om een huiselijke omgeving te creëren. Een huiselijke omgeving die aansluit bij het comfort en de levenswijze zoals de bewoners dat ook in hun eigen woning gewend waren. Daar waar dat in de reguliere zorg nagenoeg niet meer mogelijk is, staat het bij Domus Magnus hoog in het vaandel om aan alles even veel aandacht te besteden. Niet alleen aan de noodzakelijke zorg, maar ook voor de kleine persoonlijke details in de verzorging wordt de nodige tijd genomen.

Wie komt in aanmerking voor wonen bij Domus Magnus?

Het betreft hier een particuliere woonvoorziening en daarbij is geen sprake van een landelijk, door de overheid bepaalde, toelatingseis. Iedereen die voor zichzelf besluit toe te zijn aan deze vorm van wonen, komt hiervoor in aanmerking. De mate van benodigde zorg is dus geen enkele leidraad voor toelating tot de woningen. Domus Magnus richt zich op het hogere segment van de persoonlijke ouderen zorg.

Wonen in een eigen appartement

Ook voor mensen met geen of een geringe zorgvraag, is wonen in de vriendelijke en veilige omgeving van de Domus Magnus vestigingen heel aantrekkelijk. Deze aantrekkelijkheid wordt zeker mede bepaald door het feit dat iedereen de beschikking heeft over zijn eigen appartement. Kortom, u blijft volledig zelfstandig wonen, maar kan tegelijkertijd terugvallen op c.q. gebruik maken van zorg op maat direct aan huis. Ook een eventueel huisdier is in alle vestigingen van Domus Magnus van harte welkom. De appartementen beschikken over een bescheiden keukenblok. Ook heeft elke vestiging de beschikking over een prachtige tuin, waar vrij in gewandeld en gezeten kan worden.

Ontspanning en maaltijden naar eigen interesse en smaak

Er worden regelmatig uitstapjes en activiteiten georganiseerd. Dit kan gebeuren voor alle bewoners, maar ook individueel. Dat maakt wel duidelijk dat het Domus Magnus concept tot in de kleine details zorg op maat levert. De maaltijd kunt u zelf bereiden, maar deze kan ook kant-en-klaar bij in het appartement geserveerd worden. Elke vestiging beschikt bovendien over een gemeenschappelijke dinerzaal, waar u naar wens ook met de overige bewoners van de maaltijd kunt genieten.

Kosten van het wonen bij Domus Magnus

Wie kiest voor de bijzondere woonomgeving van Domus Magnus betaalt hiervoor een zogenaamd woonservicebedrag. In dit bedrag zijn de kosten voor de woning én de bijbehorende dienstverlening samengevoegd. De kosten van de zorg op maat worden betaald uit de AWBZ en Wmo, en zijn afhankelijk van de zorgindicatie. Uiteraard betalen ook de bewoners van deze woonvoorziening de wettelijke eigen bijdrage, die gebaseerd is op het eigen inkomen/vermogen.

Aanvullende diensten binnen het Domus Magnus concept

Uiteraard is het in alle vestigingen mogelijk om kleding en linnengoed te laten reinigen. Heel bijzonder is het feit dat dit als service van het huis wordt aangeboden. Kapper, Fysiotherapeut of pedicure aan huis: het kan allemaal voor u geregeld worden. Zoals gezegd, worden de maaltijden, drie maal per dag, desgewenst bij u in het appartement geserveerd. Ook de koffie en thee staan de gehele dag tot uw beschikking.

Verschillende soorten kleinschalige zorg van Domus Magnus

Heel bijzonder is de reikwijdte van de zorg die het Domus Magnus concept biedt. Bewoners krijgen de benodigde zorg op maat en kunnen tot aan de laatste fase van hun leven gebruik maken van de woonvoorziening. Voor zowel de vaste bewoners, als de tijdelijke bewoners, wordt 24 uur per dag-7 dagen per week zorg op maat geleverd.

Domus Magnus als zorghotel

Naast een instelling voor permanente bewoning, is Domus Magnus ook erkend als zogenaamd zorghotel. Wie herstellende is van een operatie, of na een ziekenhuisopname om wat voor reden dan ook nog niet direct zelfstandig terug kan naar de eigen woning, kan in één van de vestigingen van Domus Magnus terecht. Hier kunt u onder professionele begeleiding revalideren en werken aan een spoedige terugkeer naar uw eigen huis. Overigens kan dit zelfde zorghotel ook daadwerkelijk als hotel gebruikt worden. Bent u toe aan een vakantie en heeft u extra zorg nodig? Dan kunt u in één van de exclusieve vestigingen in alle rust en met persoonlijke zorg genieten van een hele mooie nieuwe omgeving.

Domus Magnus in de laatste levensfase

Uiteraard voor de vaste bewoners, maar ook voor derden wordt zorg in de laatste levensfase aangeboden. De meeste mensen brengen deze fase van hun leven het liefste thuis door. Als dat, om welke reden dan ook, niet mogelijk is, dan biedt Domus Magnus een goed alternatief. Hier wordt in een huiselijke omgeving en bijgestaan door een professioneel team van verzorgers een veilige plek geboden voor de laatste levensfase.

Exclusieve vestigingen van Domus Magnus (2019)

ProvinciePlaatsNaam vestigingBijzonderheden
OverijsselDeventerVilla Molenenk
GelderlandBrummenLandgoed Klein Engelenburg
NijmegenDe Sterrenschans
WarnsveldHuis Welgelegen
ZutphenHuis Ter Weegen
UtrechtBaarnHolland
HilversumKoetshuys Erica
Benvenuta
Villa Walgaerde
UtrechtDe LindeborgIn ontwikkeling. Verwachtte oplevering: eind 2019
Noord-HollandAmsterdamDe Uylenburgh
Het Hendrickszhuys
HaarlemHildebrand
HuizenSlingerbosch
Zuid-HollandRotterdamDe Magistraat
GoudaHet Sint JozefpaviljoenIn ontwikkeling. Verwachte oplevering: eind 2019
Noord-BrabantDen BoschDe Boschstede

Lees verder

© 2014 - 2019 Martina, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
De Herbergier voor kleinschalige ouderenzorgDe Herbergier voor kleinschalige ouderenzorgEr bestaat een steeds groter wordende behoefte aan kleinschalige ouderenzorg. Deze behoefte bestaat bij de ouderen zelf,…
Ouderenzorg, voorzieningen en veranderingenOp dit moment zijn er veel ouderen, maar het worden er alleen maar meer, door de vergrijzing. Waar gaat de ouderenzorg o…
Ouderenzorg: technologie en hulpmiddelen voor ouderenOuderenzorg: technologie en hulpmiddelen voor ouderenOmdat veel ouderen thuis blijven wonen hebben ze technologische hulpmiddelen nodig. Deze zijn handig mits ze op maat toe…
Domus Aurea of het Gouden Huis van Nero en de groteskenGrotesken is de naam voor grotschilderingen die is afgeleid van het Italiaans woord grotteschi. De eerste grotesken werd…
Makro, de zelfbedieningsgroothandelMakro, de zelfbedieningsgroothandelDe Makro is een groothandel, bedoeld voor ondernemers. Alles voor je bedrijf is hier te vinden. Zowel Food als Non-Food…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Gaertringen, Pixabay
  • www.domusmagnus.com

Reageer op het artikel "Domus Magnus biedt exclusieve woonvoorzieningen voor ouderen"

Infoteur: Martina
Laatste update: 12-02-2019
Subrubriek: Leven
Special: Ouderenzorg
Medische informatie…
Schrijf mee!