InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Lifestyle > De beste apps voor vrouwen

De beste apps voor vrouwen

De beste apps voor vrouwen Er komen steeds betere apps beschikbaar die zich speciaal richten op vrouwen. Dat komt omdat het een interessante doelgroep is waarbij de interesses deels verschillen van die van mannen. Zo zijn er verschillende apps die zich richten op het winkelgedrag van vrouwen, zoals de app van De Bijenkorf en een app waarin alle reclamefolders terug te vinden zijn. De app My baby & me richt zich speciaal op moeders. De meeste apps zijn beschikbaar voor de Android, iPhone en iPad. De afgelopen jaren zijn er steeds meer apps op de markt verschenen. Een app is een klein programmaatje dat op een mobiel apparaat, zoals de iPhone, Android of iPad kunnen worden gezet. Er zijn ook appmakers die zich speciaal op vrouwen richten. Vrouwen zijn namelijk een interessante doelgroep, vooral volwassen vrouwen omdat zij vaak een behoorlijk bedrag te besteden hebben. Vrouwen zijn vaak impulsiever als het om geld uitgeven gaat. Bij apps gaat het bovendien vaak om kleinere bedragen waardoor de drempel om geld uit te geven nog lager ligt. Appmakers verdienen bovendien geld uit reclame-inkomsten. Soms krijgen zij een bepaald percentage van de omzet wanneer iemand via de app iets koopt.

My baby & me

My baby & me is een handige app voor beginnende moeders. De app is gratis te downloaden voor de apparaten van Apple. Moeders kunnen er alle gegevens van hun baby in bijhouden, bijvoorbeeld het gewicht, de groei, maar ook hoeveel de baby slaapt en wanneer deze voor het laatst verschoond is. Het is ook mogelijk om via de app een fotoboekje bij te houden waarin te zien is hoe het kind in de loop van de tijd veranderd.

123Dressme

Een bekende app die zich speciaal richt op vrouwen is 123Dressme. Het helpt vrouwen die niet goed weten wat ze in de ochtend moeten aantrekken. Met behulp van de app kan je heel makkelijk door je kleding bladeren. Daarvoor is het wel belangrijk dat je vooraf een foto maakt van al je kleding. Met de app is het makkelijk om door je kleding te bladeren zonder dat je de kast overhoop haalt. Door de app te schudden komt er een willekeurig voorstel. Op deze manier voorkom je dus ook dat je veel kleding over houdt die je nooit meer draagt. De app is gratis te downloaden voor de iPhone.

Fake Call Me

Iedere vrouw heeft wel ervaring met de date waarbij je zou willen dat die nooit gestart was. Tegelijkertijd duurt de avond nog lang en zie je niet zomaar de mogelijkheid er eerder tussenuit te piepen. Door de app van te voren in te stellen word je op een bepaald tijdstip zogenaamd gebeld door een persoon. Je hoeft dus nooit meer moeilijk te doen, want je hebt nu het excuses om eerder weg te gaan bij de hand.

Reclamefolder en De Bijenkorf

Ideale apps voor tijdens het winkelen zijn de reclamefolder app en de app van het warenhuis De Bijenkorf. In de reclamefolder-app zijn alle reclamefolders van de afgelopen weken te vinden. Dit is makkelijk wanneer je loopt te winkelen en je een bepaalde aanbieding herinnert, maar niet meer weet waar die ook al weer in stond. Met deze app zoek je het dan makkelijk op. De Bijenkorf-app is ideaal om vanaf de bank te winkelen. Ook geeft de app een overzicht van de laatste trends, nieuwtjes en aanbiedingen.

Viva-forum

De Viva-forumapp is beschikbaar voor alle apparaten van Apple. Het Viva-forum is een van de grootste Nederlandstalige vrouwenfora. Via de app is het mogelijk om rechtstreeks mee te praten over allerlei onderwerpen.
Gerelateerde artikelen
Applicaties voor de smartphoneApplicaties voor de smartphoneIn Nederland heeft bijna iedereen een smartphone, een handige mobiele telefoon met vele mogelijkheden tot communicatie,…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "De beste apps voor vrouwen"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 02-11-2015
Subrubriek: Lifestyle
Schrijf mee!