InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Bespaartips voor kinderkleding

Bespaartips voor kinderkleding

In dit artikel worden een aantal tips gegeven om te besparen op kinderkleding. Behandeld worden onder andere het kopen via Markplaats en het gebruik van online kortingscodes. Kleding kopen voor kinderen is ontzettend eenvoudig. In de stad en ook online is er aanbod genoeg en zul je zeker geen moeite hoeven doen om een leuke outfit te scoren. Het nadeel van leuke en trendy kinderkleding is dat het handenvol geld kost gezien de prijzen van textiel de laatste jaren alleen maar duurder zijn geworden. Toch kost het weinig moeite nodig om kinderen leuke en betaalbare kleding te laten dragen.

Zelf maken of tweedehands zoeken

Kleding zelf naaien is een stuk goedkoper dan wanneer je het in de winkel koopt. Het is natuurlijk wel een vereiste dat je overweg kunt met naald en draad en een naaimachine. En het is mooi meegenomen als je er ook nog plezier aan beleeft. Vintage is momenteel helemaal in en zeker voor kinderen is er altijd genoeg aanbod. Omdat kinderen zo snel uit kleding groeien zijn de items vaak nog lang niet versleten en kan het nog jaren mee.

Uitverkoop

Ieder jaar halverwege het seizoen is de kleding een stuk goedkoper in de uitverkoop. Tijdens de sale is het slim om alvast de kleding voor het volgende seizoen te kopen. Tijdens de laatste sale periode lopen de kortingen vaak op tot 70% waarmee je dus flink geld kunt besparen. Wacht dus met dure aankopen tot de uitverkoop begint.

Online bestellen

Ook op internet kun je goedkoop kinderkleding vinden. Er zijn kortingscodes te vinden waarmee je heel eenvoudig geld bespaart op je online aankopen. Zoek echter wel op specifieke kinderkleding sites zodat je de juiste aanbiedingen kunt vinden, een voorbeeld van zon site is Couponmama. Naast kortingscodes kun je ook geld besparen door alleen online kleding in de uitverkoop te bestellen.
Ook is het idee om fan te worden van de Facebook pagina van je favoriete winkels, want via de Facebook paginas worden vaak speciale acties en uitverkopen gedeeld door veel winkels.

Marktplaats

Iedereen kent Marktplaats natuurlijk maar het zou zomaar vergeten kunnen worden tijdens je zoektocht naar goedkope kinderkleding. Een tip: zoek naar aangeboden artikelen bij jou in de buurt zodat je kleding kunt ophalen in plaats van dure verzendkosten te betalen.

Outlet

Als je houdt van merkkleding kun je natuurlijk het beste bij een outletcentrum gaan kijken. Hier worden spullen verkocht met kortingen die soms wel 80% onder de detailhandel prijs liggen. Meestal gaat het om kleding van de oude collectie, kleding met een klein productiefoutje of overgebleven samples. Er zijn in Nederland outlets in Roermond, Lelystad en Roosendaal.
© 2013 - 2019 Paul_jovar, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.marktplaats.nl/z/kinderen-en-baby-s/kinderkleding.html?query=kinderkleding&categoryId=565

Reageer op het artikel "Bespaartips voor kinderkleding"

Infoteur: Paul_jovar
Gepubliceerd: 22-01-2013
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!