InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Wintermode 2014

Wintermode 2014

Wintermode 2014 Wat trek ik aan in de winter? Wat is in, en wat is uit op het gebied van mode? Rok of broek? Laars of ballerina? Trui of blouse? Wat je vooral terug ziet komen zijn contrasten. Verder een aantal nieuwe trends, maar ook een aantal trends dat zich doorzet naar het komende seizoen. Hieronder vind je een selectie van de aankomende modetrends.

Trends in kleding

In de aankomende mode kom je veel contrasten tegen. De bekendste is in dit geval zwart tegenover wit. Maar daarnaast moet je denken aan slim fit tegenover oversized. Of supervrouwelijk tegenover mannelijk. Ook in de materialen zien we contrast terug. Zo zien we chiffon en zijde, wat vrouwelijke materialen zijn. Maar we zien ook tweed en flanel wat toch meer mannelijke materialen zijn.

En hoe zit het met kleur? Vooral zwart is aanwezig in het komende seizoen. Als contrast daarop natuurlijk wit. De nieuwe winterkleur is ecru. Felle kleuren worden nog wel gedragen maar dan met minder felle kleuren gecombineerd. Wat we ook terug zien zijn de zachte tinten en de huidtinten. De kleur blauw was al helemaal in. En hij blijft. Maar in de komende winter worden vooral de donkerblauwe tinten gedragen.

Kleurrijke bontjassen zijn het helemaal op dit moment. Het moet vooral groot en opvallend zijn. Daarnaast komt bont ook terug in accenten. Denk hierbij aan je tas of je sjaal of aan het einde van je mouwen. Belangrijk: ga voor ecobont!

Iedereen weet het nog; de grote brede schouders in de jaren 80. De trend is weer terug maar dan zonder schoudervullingen en vooral veel moderner. En het verleden blijft trekken want ook kleding in de stijl van de jaren 40 komt ook helemaal terug. Denk hierbij aan cirkelrokken en aan de A-lijn.

Tenslotte blijven we de tomboy zien. Mannelijke pakken, met soms zelfs bretels, maar dan gedragen door een vrouw. En ook de schotse ruit is terug in het modebeeld

Trends in schoenen

Wat kleuren betreft vind je geen felle kleuren bij de schoenen. Zwart, grijs bruin, beige en rood vind je terug. Maar ook groen, terracotta of olijf. Daarnaast zien we ook metallic. Voor materiaalgebruik zien we leer, bont, suède, wol, veren, fluweel en reptielenhuid. Het liefst met elkaar gecombineerd. Ook printjes zien we voorbij komen. Dierenprintjes, patronen en ook hier de schotse ruit.

Geen mega hoge hakken meer. De trend is plat of met een klein hakje tot 5 centimeter. Breed of juist puntig maakt niet uit. Je komt deze modellen in alle trendy kleuren tegen en ook met patronen en printjes. Deze schoenen zijn vooral heel geschikt om onder een nette outfit te dragen. Daarnaast kan je ook kiezen voor de blokhak of de sleehak. Ook deze zien we in het aankomende modebeeld.

Laarzen zijn ook nog helemaal in. Ze moeten er vooral winters uit zien. Dus over de knie en aan de binnen,- en buitenkant gevoerd. Je ziet ze vooral in donkere, winterse kleuren. Ook het enkellaarsje mag nog steeds. Stoer of vrouwelijk, het kan allebei. Wil je echt trendy doen neem je een enkellaarsje met open hiel of open teen (mag ook allebei) en een laag hakje. Helemaal van nu!

Net als de tomboy trend bij de kleding zien we hier ook de 'boyfriend shoes'. Schoenen voor vrouwen die veel weg hebben van herenschoenen. Je vind ze in verschillende variaties. Ook voorzien van vrouwelijke details. In navolging op deze trend zie je ook het punk en rock element. Zwarte schoenen met metalen details. Je vind het binnen alle soorten schoenen.

Tenslotte is het de trend dat je ook de komende winter open schoenen blijft dragen. Niet echt comfortabel. Daarom is het helemaal hot om in je open schoenen leuke, frisse, kleurrijke sokken te dragen. Zorg dat het hoge sokken zijn die lekker warm zitten en die zijn afgestemd op de kleur van je outfit.

Genoeg om uit te kiezen op het gebied van kleding en schoenen. Veel succes maar natuurlijk vooral veel plezier!

Lees verder

© 2013 - 2017 Annemieke83, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De mode voor de lente/zomer van 2014De mode voor de lente/zomer van 2014Ieder jaar verandert het modebeeld een beetje. Soms wordt er teruggegrepen naar voorliggende modebeelden en soms probeer…
Fashion trends: tips om je look te updaten!De zomer is nu echt voorbij en de herfst maakt zijn intrede! Wat trek je aan deze herfst en winter 2014? Nu de nieuwe he…
Mode herfst/winter 2012/13: nostalgie en tegenstellingDe mode van de herfst en winter 2012/13 is er een van tegenstellingen. Alsof de couturiers geen keuze konden maken, is d…
Senioren: kleding en modetipsAls senior kleedt u zich waarschijnlijk anders dan wanneer u nog een tiener was. Helaas bestaat er over kleding en schoe…
Bronnen en referenties
  • www.trendystyle.net

Reageer op het artikel "Wintermode 2014"

Infoteur: Annemieke83
Gepubliceerd: 08-11-2013
Subrubriek: Mode
Special: Trends
Schrijf mee!