InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Amsterdam Fashion Week 2017

Amsterdam Fashion Week 2017

Tweemaal per jaar vindt de Amsterdam International Fashion Week plaats in de Westergasfabriek te Amsterdam en op diverse locaties in de stad. Bezoekers van de Fashion Week kunnen onder andere modeshows bijwonen en genieten van een divers programma op het gebied van mode en fashion. Tijdens het evenement krijgen bezoekers zicht op de nieuwste mode en collecties, gepresenteerd door aansprekende mode-ontwerpers. Voor het bijwonen van modeshows kunnen kaarten worden gekocht via de website van de Fashion Week.

Nederlandse mode

Wereldberoemd zijn de modeshows van onder andere Parijs, Milaan en New York. Beroemde modeontwerpers tonen de nieuwste trends op modegebied aan de wereld. De creaties worden gedragen door bekende en tot de verbeelding sprekende catwalk modellen. Hoewel de buitenlandse modeshows en -ontwerpers het bekendst zijn, wil dat niet zeggen dat Nederland achteraan loopt op modegebied. Nederlandse catwalk modellen en Nederlandse modeontwerpers veroveren langzaam de wereld.

Amsterdam International Fashion Week

Het feit dat de Nederlandse modewereld een steeds grotere rol speelt blijkt onder andere uit de populariteit van de Amsterdam International Fashion Week. Dit mode evenement bestaat inmiddels ruim tien jaar en groeit gestaag door. Inmiddels behoort het evenement tot de grootste lifestyle en mode evenementen van Nederland. De modeweek staat in het teken van Nederlandse mode, Nederlandse couturiers, catwalks, modeshows, modellen en goodiebags. Zowel bekende als talentvolle onbekende namen en merken krijgen de kans op dit grote podium. Elke editie van de Amsterdam International Fashion Week wordt door ruim 25.000 modeliefhebbers bezocht. Hiertoe behoren tal van bekende Nederlanders en prominenten uit de modewereld.

Datum Amsterdam Fashion Week

De Amsterdam International Fashion Week wordt tweemaal per jaar georganiseerd; er is een winter- en een zomereditie. De wintereditie vindt elk jaar in januari en staat in het teken van de voorjaarsmode. De najaarsmode wordt getoond tijdens de zomereditie van de Amsterdam International Fashion Week. De zomereditie wordt elk jaar in juli georganiseerd. De datums in 2017 zijn:
  • 20 tot en met 30 januari 2017
  • 13 tot en met 16 juli 2017

Tickets en kaartverkoop

Voorheen was het evenement niet voor iedereen toegankelijk, alleen genodigden konden bij de modeshows aanwezig zijn. Tegenwoordig is dit echter niet meer het geval. Voor de modeshows zijn namelijk kaarten te koop. Kaarten kunnen worden gekocht van de website van de Fashion Week. De kosten voor het bezoeken van een show zijn te koop vanaf 25,-. Tevens zijn er combitickets en dinertickets te koop. Naast de modeshows in de Westergasfabriek vinden er ook diverse openbare publieksevenementen in Amsterdam plaats. Deze optredens zijn geheel gratis te bezoeken. Er zijn diverse mogelijkheden om voordeligere kaarten te kopen. Elke editie worden er door onder andere verschillende modehuizen kortingsacties georganiseerd of gratis kaarten vergeven. Groepen ontvangen extra korting voor de Amsterdam International Fashion Week (staffelkorting).

Online livestream

Het evenement is ook online te volgen via een online livestream. Deze livestream is tijdens het evenement te vinden op de website van de Amsterdam International Fashion Week.

Bereikbaarheid Fashion Week

De Amsterdam International Fashion Week wordt georganiseerd in de Westergasfabriek te Amsterdam. De Westergasfabriek is nabij de autosnelweg A10 gelegen (Amsterdamse Ring, afslag S103). Parkeren is mogelijk bij de parkeergarage Q Park Westergasfabriek (van Bleiswijkstraat 8 te Amsterdam) of Parkeergarage Willemspoort (Haarlemmer Houttuinen 549 te Amsterdam). Reizigers met het openbaar vervoer kunnen vanaf treinstation Amsterdam Centraal Station buslijn 21 of 22 nemen en vervolgens uitstappen op de bushaltes Van Hallstraat of Van Limburg Stirumstraat. Tramreizigers kunnen gebruik maken van lijn 10 en uitstappen bij de tramhaltes Van Hallstraat of Van Limburg Stirumstraat.

Locatie Amsterdam Fashion Week

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Shick* schoenen: high fashion, low budgetShick* schoenen: high fashion, low budgetIn februari 2010 is er een nieuw schoenenmerk gelanceerd in Nederland. Shick* is een schoenenmerk wat high fashion shoes…
Bronnen en referenties
  • www.fashionweek.nl

Reageer op het artikel "Amsterdam Fashion Week 2017"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 25-08-2017
Subrubriek: Mode
Special: Grote evenementen
Schrijf mee!