InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Kapsels en haartrends mannen 2016

Kapsels en haartrends mannen 2016

Ieder jaar zijn er weer nieuwe populaire kapsels bij mannen te bewonderen. Zo zijn er in 2016 ook weer een aantal kapsels en haartrends die je absoluut niet mag missen. In 2014 bleek bij de mannen de 'Pelle coupe' nog steeds erg populair. De voetballer is vertrokken uit Nederland en ook zijn coupe heeft plaats gemaakt voor een aantal nieuwe populaire haardrachten. Je kapsel up-to-date laten zijn, is voor veel mensen erg belangrijk. Dagelijks worden er potten gel en bussen haarlak in het haar gegooid. De welbekende uitspraak 'als je haar maar goed zit' is voor een groot aantal mensen dan ook van toepassing. De volgende coupes laten je zien hoe je je haar weer eigentijds krijgt en welke coupe het beste past bij jou.

Kapsels mannen

De scheiding

Waar tot en met 2015 de scheiding in het haar erg duidelijk zichtbaar was, is deze scheiding in 2016 wat minder zichtbaar. De lijntjes in het haar worden minder aangedikt dan in de voorgaande jaren. De zijkanten van het haar zijn bij dit kapsel ook in 2016 kort, maar wel minder kort dan in 2015.

Het kapsel met een scheiding is dus ook in 2016 een veel geziene vertoning. Echter is deze coupe wel minder extreem dan de voorgaande jaren en mag er weer meer haar getoond worden.

Veel popidolen en acteurs zijn met deze coupe te zien in 2016. Dit kapsel is dan ook perfect voor de mannen die graag met de haartrends meegaan. Let wel goed op je hoofdvorm bij deze haardracht. Wanneer je een rond of hartvormig hoofd hebt valt het niet aan te raden om voor dit kapsel te gaan. Je haar zal hierdoor namelijk niet mooi tot zijn recht komen en je hoofd zal er wat bol uit gaan zien.

De knot

Waar in 2014 de knot bij mannen al enkele malen voorkwam, heeft deze trend zich in 2015 duidelijk doorgezet. De knot is in 2016 niet meer weg te denken van het straatbeeld. Ook bij dit kapsel worden vaak de zijkanten kort gelaten. Bovenop het hoofd wordt het haar strak naar achteren getrokken waar er van het resterende haar een knot wordt gevormd.

Als je het niet aandurft om de zijkanten van je haar in te korten, is het bij dit kapsel ook goed mogelijk om de zijkanten van het haar lang te laten.

Wanneer je er van houdt om je kapsel toch wat anders te laten zijn dan de massa, dan is deze coupe een aanrader. Je zult met dit kapsel niet voor gek staan, maar wel opvallen in de menigte mensen. Let bij deze haardracht goed op de grote van je voorhoofd. Je voorhoofd zal namelijk overduidelijk te zien zijn. Wanneer je een groot voorhoofd hebt, zal je voorhoofd erg de aandacht trekken. Dit kapsel valt dan ook af te raden bij mannen met een groot voorhoofd.

Warrig kapsel

De kapsels voor de mannen zijn in 2016 wat minder netjes dan voorheen het geval was. Het warrige kapsel is dan ook weer terug van weggeweest. Veel mannen zullen hier blij mee zijn, omdat ze hierdoor wat minder tijd kwijt zullen zijn aan het stylen van hun kapsel. Met een beetje wax is het namelijk erg makkelijk om een warrige look te creëren. Daarnaast is het kapsel met de haren naar beneden te dragen en met de haren omhoog. Hierdoor is het goed mogelijk om eens af te wisselen van haardracht.

Dit kapsel is ideaal voor de mannen die niet al te veel tijd kwijt willen zijn aan het stylen van hun coupe, maar die er toch verzorgd en modern bij willen lopen. Voor iedere hoofdvorm is dit kapsel wel te hanteren en dit maakt het dan ook een kapsel dat veel gezien wordt in 2016.
© 2015 - 2017 Hankm, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Olympische Spelen 2016: moderne vijfkamp - programma, tvOlympische Spelen 2016: moderne vijfkamp - programma, tvProgramma moderne vijfkamp Olympische Spelen 2016. De wedstrijden moderne vijfkamp vinden plaats tussen 18 augustus 2016…
Tijdschema atletiek Olympische Spelen Rio 2016De moeder aller sporten, atletiek, krijgt veel aandacht op het belangrijkste sporttoernooi ter wereld, de Olympische Spe…
Olympische Spelen 2016: schoonspringen - programma, uitslagOlympische Spelen 2016: schoonspringen - programma, uitslagProgramma schoonspringen Olympische Spelen 2016. De wedstrijden schoonspringen vinden plaats tussen 7-20 augustus 2016.…

Reageer op het artikel "Kapsels en haartrends mannen 2016"

Infoteur: Hankm
Laatste update: 16-03-2016
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!