InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Kleding: het merk G-Star Raw

Kleding: het merk G-Star Raw

Kleding: het merk G-Star Raw Koop hier de goedkoopste G-Star kleding. G-Star is een populair Nederlands kledingmerk. Het label is vooral populair in Europa en Noord-Amerika. Het bedrijf heeft kleding voor alle doelgroepen, maar richt zich vooral op jongeren en tieners. De vroegere naam was GAP Star, maar heet nu officieel G-Star Raw, maar is beter bekend onder de naam G-Star. G-Star is een Nederlands kledingmerk. Het label maakt vooral kleding in een urban-stijl. Het merk is met name populair onder Europese studenten. De oorspronkelijke naam van het merk was GAP Star, maar werd veranderd naar G-Star RAW. Meestal wordt het echter alleen aangeduid als G-Star. Het merk staat onder invloed van de Europese mode, maar ook van militaire kleding. Sommige exemplaren van de kleding hebben zakken die dicht kunnen worden geritst op de armen. Ook hebben ze speciale zakken voorde mobiele telefoon. Het merk is met name populair in de Verenigde Staten, Duitsland, Nederland, Verenigd Koninkrijk, Spanje en andere Europese landen.

G-Star Elwood

Het hoofdkantoor zit op het moment nog in Amsterdam. Van daaruit wordt vooral de distributie verzorgd voor de Nederlandse en Belgische markt. G-Star ging in 1991 de samenwerking aan met de Franse ontwerper Pierre Morisset. Met zijn hulp werd G -Star Elwoord in de markt gezet. Dat was de internationale doorbraak van G-star. Momenteel heeft G Star onder andere een eigen show op de beroemde New York Fashion Week.

G-Star winkels

Na Groningen denkt G-star een tweede Nederlandse store in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam te openen. Momenteel is het bedrijf gevestigd in zeventien landen. De kleding wordt in totaal via zo'n zesduizend verkooppunten in meer dan zestig landen verspreid. In Nederland heeft het bedrijf eigen winkels in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam en in Groningen.

Schone Kleren Campagne

G-Star laat haar kleding met name in India produceren. In 2006 kwam naar buiten dat de arbeiders onder zeer slechte omstandigheden hun werk deden. Als reactie daarop besloot G-Star de samenwerkingen met de betreffende bedrijven op te zeggen. Ook sloten zijn zich an bij de Schone Kleren Campagne. Dit is een keurmerk en de bedrijven die hier aan meedoen beloven op te komen voor eerlijke rechten van de arbeiders, zoals een eerlijk loon, veilige arbeidsomstandigheden en doorbetaling bij overwerk.

G-Star Jeans

G-Star verkoopt eigenlijk voor alle doelgroepen, al licht de focus op tieners en jongeren. Maar ze verkopen ook mannenkleding en dameskleding. Het meest bekend is het merk vanwege haar jeans.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Kleding: het merk G-Star Raw"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 15-11-2015
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!