InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Simpel en basic: de veelzijdige t-shirt jurk

Simpel en basic: de veelzijdige t-shirt jurk

Tijdens een avondje uit zijn de jeansleggings, bodycon rokjes en jurkjes een favoriet. De jeanslegging gecombineerd met een mooie top en hoge pumps ziet er fashionable uit. Vaak kun je de jeanslegging ook aan met een mooie blouse voor overdag. Kies dan bijvoorbeeld voor een losse t-shirt jurk. Heb je zelf nog geen t-shirt jurk in je kast? Of weet je niet hoe je de t-shirt jurk draagt zonder dat het saai wordt? Met deze tips kun je de t-shirt jurk zo stijlen dat je het aankunt tijdens een avondje stappen, maar ook naar je werk!

Vier redenen waarom je een t-shirt jurk moet hebben

Lekker comfy

Een t-shirt jurk van jersey of tricot is zacht en voelt als een tweede huid. Als je een lekkere lounge outfit wilt aantrekken, kun je de t-shirt dress combineren met een lycra legging in plaats van een jeanslegging. Zo zie je er alsnog trendy uit!

Simpel en chic

Zelfs Lauren Conrad is weg van de t-shirt dress. Ze combineerde een (korte) zwarte t-shirt jurk met een zwarte jeanslegging en hoge strappy pumps. Omdat de gehele outfit zwart was, droeg ze er een lange ketting met opvallende hanger en een blauwe tas bij. Zo zag de outfit er wat opvallender uit.

Luchtig met warm weer

Een t-shirt jurk kun je, mits de jurk lang genoeg valt, ook gewoon aan als een jurk met blote benen! Lekker luchtig en casual voor in de zomer met slippers eronder. Ook Mary Kate en Ashley Olsen zijn een keer verschenen in een t-shirt jurk met blote benen op een event. Maar de zusjes droegen er mooie Louboutin pumps onder, zodat de shirtdress een sexy uitstraling kreeg.

Veelzijdig kledingstuk

Je kunt de t-shirt jurk als jurk aan, maar ook als los T-shirt. Een korte t-shirt jurk kun je ook op poffen door het onderste gedeelte in een jeanslegging of shorts te stoppen. Als je een bodycon (strakke) rok hebt, kun je de t-shirt jurk ook op poffen door het onderste gedeelte in de rok te steken.

Tips om een t-shirt jurk op te vrolijken

Mooie tailleriem

Een t-shirtdress valt meestal los om je lichaam. Om bijvoorbeeld een zwarte shirtdress op te vrolijken, kun je een gekleurde riem dragen, zo creëer je taille en ziet de shirtdress er ineens anders uit. Je kunt zelf kiezen of je een brede tailleriem of een dun riempje draagt over de jurk.

Lange ketting, meerdere kettingen of een shawl

Net zoals Lauren Conrad kun je je outfit opvrolijken door een lange ketting te dragen met iets opvallends. Het is ook mooi om meerdere kettingen te dragen en dat dat de eyecatcher van je outfit is. Als je een zijden shawl draagt kun je een elegante en chique outfit creëren.

Naai er pailletten of kralen op

Als je je shirtdress permanent wilt veranderen, kun je bij de neklijn pailletten en kralen opnaaien, zodat de shirtdress er chic uit ziet. Of je kiest er juist voor om aan de onderkant van de jurk pailletten op te naaien. Serena van der Woodsen uit Gossip Girl had precies zo’n shirtdress aan. De shirtdress was boven neutraal, maar als je naar beneden keek, had de jurk mooie gouden studs aan de onderkant. Het is ook leuk om alleen randen van de mouwen te versieren met kralen, zodat je alsnog een opvallende ketting kunt aandoen op je shirtdress.

Koop een gekleurde shirtdress

De t-shirt jurken zijn er in allerlei kleuren. Ben je je zwarte shirtdress zat? Dan kun je een witte kopen voor in de zomer of een blauwe of een shirtdress met print. De shirtdress met print hoef je niet op te vrolijken met accessoires, want die is al opvallend genoeg.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Dress for successDress for successDress for success: hoe ga je netjes gekleed naar een sollicitatiegesprek, wanneer je niet de middelen hebt om nieuwe kle…
Je trouwjurk na de bruiloftEindelijk is het dan zo ver, je mag je trouwjurk aan. Met veel energie, tijd en liefde heb je hem uitgekozen. En dan is…
The Hills: Nep of echt?The Hills: Nep of echt?Het is misschien wel de populairste realityshow van het moment: The Hills. De show volgt Lauren Conrad, die verhuisd is…
Wat betekenen de grote arcana Tarotkaarten van Rider Waite?De grote arcana in het kaartspel met de Tarotkaarten bestaat uit 22 kaarten. Op deze kaarten van Rider Waite zijn versch…
De bruid: Trouwjurk, bruidskapsel en bruidsboeketDe bruid: Trouwjurk, bruidskapsel en bruidsboeketOp een bruiloft is de bruid het middelpunt, alle ogen zijn op haar gericht. Het is daarom belangrijk om er goed uit te z…

Reageer op het artikel "Simpel en basic: de veelzijdige t-shirt jurk"

Infoteur: Isabella
Laatste update: 06-08-2015
Subrubriek: Mode
Special: Kledingstukken
Schrijf mee!