InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Grappige uitvinding: Oranje Hoofdparaplu

Grappige uitvinding: Oranje Hoofdparaplu

Dit hoofddeksel wordt alleen gedragen tijdens een massale volksgekte. De hoofdparaplu staat erg grappig. Dat vormt een verklaring voor het feit dat hoofdparapluutjes in het dagelijks leven niet zichtbaar zijn. De kleur oranje heeft daar weinig mee te maken. Toch zijn er soms mensen die op zoek zijn naar een hoofdparaplu voor serieus gebruik. Zij malen niet om het feit dat je een groot gek ding op je kop hebt. Het is gewoon handig want je blijft droog.

Inhoud

Pas op met fietsen

De hoofdparaplu is zeer goedkoop 2.50 tot 3 euro. Hij kan ook als fietsparaplu gebruikt worden maar houdt er rekening mee dat hij soms van je hoofd waait. Je zou dat kunnen voorkomen door een bandje onder de kin te bevestigen. Dat heeft weer als nadeel dat bij een rukwind de fietser van zijn fiets wordt getrokken. Fiets daarom nooit achter iemand met een oranje hoofdparaplu als het hard waait. De hoofdparaplu kan losschieten. Hij kan hard aankomen en voor ongelukken zorgen. Eigenlijk is de oranje hoofdparaplu levensgevaarlijk in het verkeer. Maar het is wel een goede smoes om te laat te komen. Sorry baas, ik kreeg een oranje hoofdparaplu tegen mijn neus.

Bierbestendig

In voetbalstadions is hij zeer populair want daar wordt vaak met bier gegooid. De paraplu is bierbestendig dus met deze paraplu sta je altijd droog. Terwijl je buren zijn besmuikt met bier kniesoren kan jij nog glimlachen in je brandschone tenue. Er is wel een extra waarschuwing geboden voor voetbalfans die zich wensen te tooien met een hoofdparaplu, ongeacht de kleur. Pas even op bij het juichen na een doelpunt. Gooi je armen in de lucht zonder de paraplu te lanceren. De kans is zeer groot dat de paraplu op iemand anders zijn hoofd terecht komt waardoor je hem voorgoed kwijt bent.

Modeartikel

Tijdens een voetbalwedstrijd hebben veel supporters de prachtige gewoonte om er een sport van te maken wie er het gekste uit ziet. Met deze plu op scoor je hoog. Daarom lijkt het nog een lange weg te gaan voordat deze hoofdparaplu’s een serieus modeartikel worden. Op internet zijn nog geen foto´s aangetroffen van twee mensen die met elkaar praten terwijl ze een hoofdparaplu dragen. Het is al een succesvol dwaze vorm van franje. Een hoofdparaplu staat thans op gelijk niveau als een feestmuts. Je draagt het alleen op speciale gelegenheden, en dan ook nog maar heel even.

Op internet zijn geen foto´s aangetroffen van twee mensen die met elkaar praten terwijl ze een hoofdparaplu dragen.

Camouflage

Hij is er ook in legerkleuren. Militairen lopen hiermee om zich nog beter te camoufleren. Ik heb nog nooit een militair met een hoofdparaplu op gezien dus de camouflage werkt goed. Vooral tegen vijanden van bovenaf functioneert deze paraplu als geweldig beschermmiddel. Evenwel, hij neemt de dappere soldaat enigszins het zicht. Toch kan het als efficiënt afleidingsmanoeuvre worden gehanteerd. Als je denkt dat de vijand in de buurt is maar je weet het niet zeker, doe je de hoofdpraplu op een stokje en laat je deze boven het struikgewas uitkomen. Als erop geschoten wordt, dan weet je dat er vijanden zijn zonder dat je zelf komt te overlijden.

Mislukte Uitvinding

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Grappige uitvinding: Oranje Hoofdparaplu"

Infoteur: Tom008
Laatste update: 15-06-2015
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!