InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > H&M herfst- en wintercollectie 2010

H&M herfst- en wintercollectie 2010

Wat zijn volgens h&m de trends van dit najaar en aankomende winter? Ieder jaar staat h&m weer vooraan met de meest leuke trends van het moment voor een betaalbare prijs. Ook dit jaar is dat natuurlijk weer het geval. Oversized jassen en wollen truien met leuke prints staan hoog op het lijstje. Naast de standaard-collectie van h&m zal er ook dit jaar weer een bekende ontwerper een aantal looks ontwikkelen voor de bekende winkelketen, dit jaar: Lanvin.

Opvallend

Voor komend seizoen moet alles vooral groot en opvallend zijn bij H&M. Zo zijn oversized jassen en poncho's een echte must! De jassen mogen zo groot mogelijk en vooral de nude-kleurige jassen zijn favoriet. Naast de nude-kleurige jassen zijn ook de pilotenjacks erg populair. Het zwarte pilotenjack van H&M was binnen de kortste keren uitverkocht. Veel van de kleren van de huidige H&M-collectie zijn gebaseerd op ontwerpen van o.a. Marant, Chloe Missoni, Celine en Burberry.

Prints

Ook prints zijn dit seizoen erg populair. Vooral het jacquarddessin en de strepen komen weer terug. Truien zie je terug in de gekste kleuren en opvallendste prints. Het mag allemaal zo gek mogelijk. Ook zijn verschillende prints prima te combineren met elkaar, het is eigenlijk zo: hoe opvallender hoe beter! Natuurlijk zijn de bloemetjesprints ook nog lang niet uit de mode geraakt. Er zijn nog een aantal erg leuke jurkjes, tuniekjes en panty's te koop bij H&M. Om het allemaal nog lekker warm te houden(het is toch winter), is een groot deel van de collectie van wol gemaakt: wollen truien, wollen sokken, wollen sjaals, wollen jassen en zelfs wollen broeken mogen niet ontbreken. Ook de ouderwetse maillots van wol met die leuke texturen zijn weer terug in de mode.

Tassen en Schoenen

Tassen, schoenen en andere accessoires: soms misschien nog wel belangrijker dan de outfit zelf. In de huidige H&M-collectie wordt voor de tassen en schoenen veel gebruik gemaakt van suède, een erg mooie en luxe-uitziend materiaal dat ook nog eens lekker zacht is en lekker zit. Zoals ik al eerder zei, is de pilotenlook momenteel erg populair, niet alleen het pilotenjack is hier op gebaseerd maar er zijn ook schoenen ontworpen die voor dezelfde look zorgen.

Lanvin for h&m

Ieder jaar zijn er weer één of meer bekende ontwerpers die een lijn voor H&M ontwikkelen. De afgelopen jaren hadden we al o.a. Viktor & Rolf, Jimmy Choo en Sonia Rykiel. Dit jaar is het de beurt aan Lanvin. De collectie van Lanvin zal vanaf 23 November 2010 te koop zijn in de H&M winkels. Het was dan ook de bedoeling dat de collectie tot die tijd nog niet bekend zou worden gemaakt. Toch zijn er al een aantal foto's van ontwerpen uitgelekt en daar zijn wij natuurlijk hartstikke blij mee! Een groot deel van de collectie van Lanvin for H&M is zwart en chique. Korte jurkjes met franjes en een asymmetrische decolleté zijn onderdeel van de nu al razend populaire collectie. naast de zwart speelt ook roze een rol in de collectie van Lanvin (om toch nog een beetje kleur toe te voegen). Leuke roze jurkjes met bloemenprints zijn dan ook een belangrijk onderdeel. Naast de kleding heeft Lanvin ook een uitgebreide collectie accessoires voor H&M ontworpen zoals grote hoeden, stilettohakken, sieraden en lipsticks.

Er wordt verwacht dat de collectie binnen een klein aantal dagen al uitverkocht is. Dit zou niet de eerste keer zijn. Ook de collectie van o.a. Jimmy Choo was binnen een paar dagen uitverkocht. Op de dag dat de verkoop startte, stonden er al ongelooflijk veel mensen voor de deuren van de desbetreffende H&M-vestigingen, er wordt nu dus ook verwacht dat er een stormloop is.
© 2010 - 2017 Kellym, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "H&M herfst- en wintercollectie 2010"

Infoteur: Kellym
Laatste update: 02-11-2010
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!