InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > De Ibiza laars: de nieuwste trend

De Ibiza laars: de nieuwste trend

De Ibiza laars is helemaal hip & happening. De laars is vorig jaar gelanceerd en loopt als een tierelier. In Milaan en Florence maar ook al in het Gooi en Amsterdam-Oud-Zuid. Ze worden verkocht in alle kleuren en maten en zijn altijd rijkelijk versierd.

Ibiza: inspiratie

De ontwerpers van de Ibizalaars werden ooit geïnspireerd door het mode- en uitgaansleven op het party-eiland Ibiza waar iedereen 'high-fashioned' rondloopt. Ze bedachten een bijpassende laars en vernoemden deze naar het partyeiland. De geboorte van de Ibizalaars was een feit. De laarzen bestaan al jaren maar beleven sinds enige tijd een 'revival'. Sinds het voorjaar van 2010 zijn ze veelvuldiger in het Nederlandse straatbeeld opgedoken.

Italië: productie

Hoewel de laars naar het eiland Ibiza is vernoemd, wordt de laars-inmiddels in grote getalen- in Italië gemaakt. En wel in het stadje Riccione. De merknaam van de laars is LdiR: de afkorting van l'Artigiano di Ricionne wat de ambachtsman uit Ricionne betekent. De laars is in Italië een echte trend. Hippe vrouwen in steden als Milaan, Florence en Sienna worden veel met de laars gesignaleerd.

De laars: leer en details

Alle Ibizalaarzen zijn van echt leer gemaakt, zowel de zomer- als de winterlaars. Ze hebben als gemeenschappelijk kenmerk dat de laars wat afgezakt hangt. De laars kan ook rechtop worden gedragen. De laarzen zijn versierd met studs en andere items zoals gespjes. Sommige laarzen hebben lederen kwastjes. De hiel is afgezet met leer en is mooi bewerkt. De laars heeft een rubberen zool. Er zijn zowel korte als lange laarzen. Bepaalde wintermodellen heb ook een voering van fake bont.

Ibizalaars: de kleuren

De laars is onder andere verkrijgbaar in de volgende kleuren:
  • wit
  • camel
  • bruin
  • zwart
  • lichtroze
  • fuchsia
  • paars
  • blauw

De laarzen zijn vooral casual, leuk om te dragen over een spijkerbroek, legging of onder een hip rokje of jurkje.

De meningen

Op internet zijn veel recensies en meningen over de Ibizalaars verschenen. De meningen over dit nieuwe modeverschijnsel lopen sterk uiteen. Veel vrouwen zijn helemaal weg van de laars en denken dat dit een echte hype wordt.

Ibizalaars op Hyves

Er is zelfs een Ibizalaars-hyve opgericht met ruim 260 leden. Anderen vinden de laars erg lelijk en hopen dat de trend snel verdwijnt. Tot nu toe worden de laarzen-ondanks de hoge verkoopprijzen- goed verkocht en lijkt het een nieuwe modetrend te worden.

Prijs en verkooppunten

De prijs van de Ibizalaars ligt gemiddeld tussen de 199 en 249 euro. Soms zijn er acties op het internet, dan zijn ze goedkoper te bestellen. De Ibizalaars is nu nog voornamelijk via webshops te bestellen onder 'Ibizalaars' of 'LdiR'. Op de Bazaar Beverwijk en in de Leidsestraat in Amsterdam zijn ook winkels met een groot assortiment Ibizalaarzen. Meerdere verkooppunten zijn te vinden via internet.
© 2010 - 2017 Schoontje, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.myfavouriteshoes.nl
  • www.shopperella.net
  • www.echo.nl

Reageer op het artikel "De Ibiza laars: de nieuwste trend"

Infoteur: Schoontje
Laatste update: 13-05-2011
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!