InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > De hipste adressen van vintage kleding in het buitenland

De hipste adressen van vintage kleding in het buitenland

De hipste adressen van vintage kleding in het buitenland In dit derde deel over vintage kleding vind je een lijst van adressen van hippe tweedehands kleding winkels en of tweedehands markten in het buitenland. Ga je een weekendje shoppen in Antwerpen, Londen of Parijs, print dan dit lijstje uit voor de leukste hotspots voor vintage kleding!

Vintage modewinkels in Antwerpen

Jutka en Riska

Jutka en Riska wordt gerund door 2 Amsterdamse zusjes en is een hippe vintage winkel met een groot aanbod van eighties kleding, Dynastie jurken, glittertopjes, tassen, véél schoenen en ook sieraden.
De kleding is van goede kwaliteit en je vindt er echte vintage stukken, ook vintage kleding van designermerken.
Jutka en Riska, Nationale straat 87
Geopend: ma-zat van 10.00 tot 18.30

Episode

Episode winkels vind je ook in Amsterdam en Rotterdam (respectievelijk aan het Waterlooplein en de Oude Binnenweg 144a) en in Antwerpen vind je er dus ook één.
Super hippe vintage kleding, waar wel een prijzig prijskaartje aan hangt, maar dan heb je ook wel wat. Groot aanbod van kleding uit de jaren 80: veel glitter en fluor kleding.
Episode, Steenhouwersvest 34a
Geopend: ma-vrij van 11.00 tot 19.00, zat 11.00 tot 18.00

Francis

In dezelfde straat als Episode, zit Francis. Een mooie boetiek van vintage van ontwerpers van grote naam zoals Dries van Noten en Ann de Meulemeester.
Dure designermerken waar je wel wat geld voor moet neertellen, maar nog altijd stukken goedkoper dan in de winkel!
Francis, Steenhouwersvest 14
Geopend: wo-zat van 12.00 tot 18.00, di. Gesloten en zo-ma van 15.00 tot 19.00

Sussies

In deze hippe vintage boetiek wordt er zowel meubels (maffe kuipstoelen) als exclusieve kleding uit de seventies te koop aangeboden. Naast vintagekleding en meubels kun je hier ook coole zonnebrillen, schoenen, trendy seventies behangpapier en lampen kopen.
De prijzen zijn er redelijk: jurken vanaf 20 euro en laarzen vanaf 35 euro.
Sussies, de Oude Koornmarkt/hoek Zwaluwstraat 69
Geopend: ma van 13.00 tot 18.30, di-zat 11.00 tot 18.30.

Wafa

Grote 2e hands kledingwinkel met lage prijzen. Hier kun je nog echte koopjes vinden!
Wafa, Klapdorp 22.
Geopend: ma-za van 11.00 tot 18.00, zo va 13.00 tot 18.00

Tweedehands markten in Antwerpen

Vogeltjesmarkt

De Vogeltjesmarkt bestaat al heel lang en is zowel bij de Antwerpenaren als bij de Nederlanders erg populair. Bovendien is het ook de bekendste en één van de grootste markten - 700 kramen! -van België. Naast tweedehands is er ook veel nieuwe koopjeswaar, wat een beetje jammer is.
Vogeltjesmarkt, Theaterplein en omliggende straten
Geopend: alleen op zondag van 8.00 tot 13.00

Rommelant

Rommelant is een een erg gezellige en populaire overdekte tweedehandse markt. Het is er super groot en je kunt er veel tweedehands kleding en schoenen voor lage prijzen spotten.
Elke maand is er twee dagen lang het weekend een markt. Op de website kun je de data checken.
Rommelant, Jan van Rijswijcklaan 191 (Antwerp Expo Bouwcentrum)
Geopend: maandelijks, zat. En zon van 10.00 tot 18.00. Entree 2,50 euro
Rommelant

Vintage modewinkels in Parijs

Kiliwatch

De grootste collectie van tweedehands kleding in Parijs. The place to be voor trendy vintage kleding. Zowel vintage als nieuwe kleding van bekende merken. Behalve kleding vind je er ook schoenen, zoals hippe pumps en laarzen.
Kiliwatch, Rue Tiquetonne 64
Geopend: ma van 14:00 tot 19:00 di t/m za van 11:00 tot 19:00

Free P Star

Free P Star is een populaire vintage shop onder de vintage adepten. Het is een vintage winkel die van muur tot muur vol staat met vintage kleding. Noemenswaardig is de muur met laarzen en tasjes. Ook vind je er mooie lederen jassen voor een lage prijs.
Adres: 8 rue Ste-Croix-de-la-Bretonnerie, 75004. Metro Saint Paul of Hotel de ville

Fripes Star

Fripes Star, is het zusje van Free P Star, maar veel groter. Ze hebben rekken vol vintage jurkjes, die je erg hebberig maken. Prijzen zijn zeer betaalbaar, voor de vintage jurkjes bijvoorbeeld, betaal je tussen de 10 en 15 euro.
Adres: 1 Rue de la Verrerie, 75004. Metro Hotel de ville

Vintage

Vintage is een kleine 2e handse kledingzaak, gevestigd in de schitterende,oude volkswijk Le Marais. Deze wijk Le Marais is echt een bezoek waard, je kunt hier heerlijk ronddwalen en je vindt er talloze leuke winkeltjes en gezellige eetcafeetjes. Het is een klein stukje authentiek Parijs.
Vintage, Rue des Rosiers 32
Geopend : ma t/m zo van 11:00 tot 22:00

Tip: wil je een meer uitgebreide lijst van adressen van vintage winkels in Parijs, ga dan naar dit artikel: De beste vintage winkels in Parijs

Tweedehands markten in Parijs

Vernaison markt

De markt van Vernaison is zeer populair onder de parijzenaars en het bestaat al sinds 1920. Het is een vrij grote markt met 300 kramen, veel brocante en wellicht kun je er ook vintage kleding vinden.
Vernaison markt, Avenue Michelet 136
Geopend : zaterdag, zondag en maandag van 10.00 uur tot 18.00

De markt van Aligre

Deze levendige markt bevindt zich in de wijk La Bastille. Naast de groente-en fruit markt is er ook een vlooienmarkt met mooie brocante en tweedehandse kleding.
De markt van Aligre, tussen de buitenwijk St Antoine en rue de Charenton.
Geopend: di t/m zo van 8.00 tot 13.00, ma gesloten.

De markt van Malik

Volgens insiders kun je hier echte vintage kleding vinden, zeldzame stukken. En de beroemde mode-ontwerper John Galliano komt vaak op deze markt om inspiratie op te doen!
Marché Malik, Rue Jules Vallés 7
Openingstijden : onbekend

Vintage modewinkels in Londen

Orsini

Orsini heeft een collectie vintage kleding van de jaren 20 tot en met de jaren 60. Verder is er ook een aparte afdeling met avondkleding: glitter en glamour Hollywood-jurken voor een flashy avondje uit. Alle kleding is van goede kwaliteit, waar wel een prijskaartje aan hangt. Prijzen van 25 pond tot 300 pond.
Orsini, Earls Court Road, 76 (Londen W8)
Geopend: ma-zat van 12.00 tot 18.00

Rellik

Rellik heeft een uitgebreide funky collectie vintage schoenen, zoals glitter disco schoenen en ze zijn gespecialiseerd in vintage kleding van designermerken zoals Vivienne Westwood. Prijzen vanaf 40 pond.
Rellik, Golborne Road 8 (Londen W10)
Geopend: di-zat van 10.00 tot 18.00

Crazy Clothes Collection

Crazy Clothes Collection doet zjn naam eer aan, want deze vintage zaak is helemaal volgestouwd met super hippe vintage kleding en maffe schoenen zoals seventies shoenen met plateau-hakken en lurex Abba laarzen.
Crazy Clothes Collection, Lancaster Road, 134 (Londen W11)
Geopend: di-zat 11.00 - 19.00

Tip: wil je een meer uitgebreide lijst van adressen van vintage winkels in Londen, ga dan naar dit artikel: De beste vintage winkels in Londen

Tweedehands markten in Londen

Portobello Road Market

Dè place to be om vintage kleding te spotten is de tweedehands en antiekmarkt Portobello Road markt, sinds 1837 werd hier een markt gehouden. Het is tevens één van de beroemdste vlooien-en antiekmarkt ter wereld en zeer populair onder de toeristen dus weer er vroeg bij, s middags wordt je bijna onder de voet gelopen door de hordes toeristen. Er zijn meer dan 2000 kramen dus je hebt genoeg keus. Ook de winkels in de buurt hebben een uitgebreide collectie tweedehands kleding. Portobello Road is echt een dagje uit, je kunt er niet alleen leuk shoppen, maar ook heerlijk eten en drinken bij de talrijke restaurantjes en hippe cafeetjes. Het publiek is jong en hip dat er komt, veel kunstenaars, ontwerpers, studenten.
Deze markt bestaat eigenlijk uit 3 markten die in elkaar overlopen. Ter hoogte van Nottinghill heb je de antiekmarkt. Koopjes kun je hier niet echt vinden, want de handelaren weten de prijzen.Iets verder de heuvel af heb je de groenten en fruit markt en vanaf het Westway-viaduct begint de vlooienmarkt met curiosa en veel tweedehands kleding, waar je als je goed zoekt, echte koopjes kunt vinden.
Let op: alleen op vrijdag en zaterdag kun je tweedehands kleding kopen. Alhoewel sommige stalletjes de hele week open zijn.
Portobello Road Market, Portobello Road (Londen W10, W11, Notting Hill, dichtsbijzinde metro is Notting Hill Gate)
Geopend: antiekmarkt: zat: 04:00-18:00, vlooienmarkt: vrij-zat 08:00-17:00, algemeen: Ma-Wo: 08:00-18:00, do: 09:00-13:00, vrij-zat: 08:00-19:.00

Brick Lane

Deze vlooienmarkt is een goede hotspot voor koopjes. Er is een grote voorraad kleding uit de jaren 70 en 80 voor weinig geld. Behalve kleding kun je er ook veel curiosa vinden.
Brick Lane, Brick Lane (Londen E1, dichtstbijzijnde metrostation is Liverpoolstreet)
Geopend: elke zondag van 8.00 tot 14.00

Camden Market

Deze markt is vrij populair, maar is wat commerciëler en duurder dan de andere markten, maar je kunt er goede tweedehandse spijkerbroeken, leer en suéde krijgen. Het is een erg gezellige markt, waar van alles verkocht wordt: je hebt er eetstalletjes, antiek, muziek en kunst.
Camden Market, Camden High Street (Londen NW1, dichtsbijzijnde metrostation is Portobello Road)
Geopend: do zo van 9.00 tot 17.00

Lees verder

© 2007 - 2017 Miki, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Er goedkoop mooi uitzien met vintage kledingEr goedkoop mooi uitzien met vintage kledingNiet veel geld te besteden, maar er toch graag goed gekleed uit willen zien? Dat kan met tweedehandswinkels ook wel met…
Vintage kleding: de hipste adresjes voor vintagekledingIn dit 2e deel over vintage kleding vind je een beknopt overzicht waar je vintage kleding kunt kopen. Adressen van zowel…
Vintage kledingVintage kleding is een hot item, een trend in het modebeeld van vandaag. Er is een ware run ontstaan op hippe, tweede ha…
Get the look: vintageDe vintage look is weer helemaal hip en happening. Celebraties worden gespot met vintage op de rode loper, de vintagewin…
Vintage laarzen en kleding: waar moet je zijn?Vintage. De kleding en het schoeisel van toen is weer helemaal van nu! Lees hier wat vintage is, en vooral waar je moet…
Bronnen en referenties
  • Website van USE-IT, tourist office for young people (veel nuttige info over tweedehands in België).
  • "The 50 best vintage fashion shops, Independent, The (London), Nov 6, 2004 by Jane Peyton et al.

Reageer op het artikel "De hipste adressen van vintage kleding in het buitenland"

Reacties

Linda, 22-01-2017 12:21 #4
Beste
Ter info: Sussies te Antwerpen is er ook niet meer.
Mvg
Linda

Kim, 08-11-2011 13:10 #3
Nog een leuke tip vanuit Londen! Voor vintage kleding en accessoires is Vintage Modes in Grays Antiques (in Mayfair, vlakbij Bond Street Station) een absolute aanrader en vergeet ook niet een bezoekje te brengen aan The Girl Can't Help It in Alfies Antique Market (Marylebone, Church Street).

Amber, 25-05-2010 12:39 #2
Voor Antwerpen heb ik nog een tip: de winkel Vice Versa, een vrolijke vintage designer store met tweedehands merkkleding (grote merken voor weinig geld!). De winkel zit schuin tegenover Jutka en Riska aan de Nationalestraat 122. Reactie infoteur, 01-06-2010
Hoi Amber, bedankt voor de tip!

Maaike, 19-03-2010 13:53 #1
Leuk om wat adresjes te hebben, maar de winkel Alternatives in Parijs (een echte topper!) bestaat al jaren niet meer. Weet je een alternatief in parijs?
Maaike Reactie infoteur, 20-03-2010
Hallo Maaike, dank voor je reactie, ik zal meteen dit adresje vervangen. Misschien heb je het nog zien, maar ik heb ook een artikel geschreven met een hele lijst met vintage adresje sin Parijs. Check dit maar eens:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/mode/47748-vintage-parijs-de-beste-vintage-winkels-in-parijs.html

Infoteur: Miki
Laatste update: 20-03-2010
Subrubriek: Mode
Special: Vintage kleding
Reacties: 4
Schrijf mee!