InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Mooie modeschoenen

Mooie modeschoenen

Mooie modeschoenen Wat is het eigen een modeschoen, zeker nu alles kan en niets meer outdated is? Je zou haast zeggen dat alles mode is, maar natuurlijk is er nog wel inbreng van degene die de creaties op schoengebied bepalen. En dan blijkt toch dat menig createur de vrouw de hoogte in laat gaan.

Hakken

Sommige vrouwen kunnen gewoonweg niet lopen op hoge hakken en daar hoef je echt geen misvormde voeten voor te hebben. Voor een deel van deze vrouwen is de plateauzool een oplossing, maar dan nog blijft er een groep vrouwen over die het niet voor elkaar krijgt om op hoge hakken te lopen. Voor de warmere maanden is dat jammer, want het nieuwe assortiment is voornamelijk met een hoge hak.

Wat is er zoal voor de warmere maanden?

Kleur en materiaal

Het begint met een oase van kleuren, kleuren die je zo gek niet kunt bedenken of het is er wel. Favoriet is meegekomen uit de winter, namelijk het turkoois. Verder is er een afgezwakte kleur, namelijk mintgroen, te verkrijgen. Daarnaast zijn er verschillende roodtinten die het ook goed doen en de liefhebber van de tijgerprint komt zelfs aan haar trekken, zeker met een stoere spijkerbroek maakt dat een fraaie combinatie. Kortom, poeders en pastels voeren de boventoon.

Als het om het materiaal gaat, dan is er natuurlijk gewoon leer, lekker soepel leer wat ook tijdens de warme maanden goed blijft ademen. In tegenstelling tot andere jaren is suède nu ook in de warme maanden zeer aanwezig. In allerlei kleuren en gecombineerd met gewoon leer. Voor het natureltype is stof (jute) nog steeds oké, maar heeft zeker ten opzichten van suède een ondergeschikte rol. Maar met een hak van kurk (wat een kleinere rol heeft) zijn ze nog prima te dragen.

Model

Zoals gezegd is de hak hoog, maar het zijn geen naaldhakken als we de hoogte in gaan. Het betreft de meer geblokte (houten) hak en dat loopt een stuk beter. Hier en daar nog een sleehak, maar dat heeft zijn hoogtijddagen afgelopen zomer wel gehad. En dat is voor veel vrouwen jammer, want zeker het kurk of kurkachtig materiaal loopt, hoe hoog de hak ook is, erg prettig.

Wat verder opvalt, is dat het middenstuk vaak opengewerkt is en de teen ook regelmatig. Daarentegen is de hak in veel nieuwe modellen dicht en wordt de schoen met een kleine gesp op de wreef gesloten. Verder heeft het sierlijke exemplaar een klein diertje op de voorvoet. Een libelle, vlinder of zelfs een hommeltje als je het speelser aan wilt pakken.

Combinaties

Wat een leuke ontwikkeling is, is dat de nieuwe kleuren ook in kleding zijn verwerkt en er verrassende combinaties gemaakt kunnen worden. Veel groentinten welke in schoenen verwerkt zijn, zijn ook te koop in colberts, jurkjes of vestjes. Maar ditzelfde geldt ook voor de rood- en rozetinten. Leuke stoere (leren) jasjes of rokjes, bloesjes en shorts in deze kleuren.

Accessoires

Zelfs de accessoires voor in het haar, spelden, linten en kammen, zijn in de modetinten te verkrijgen. En voor de liefhebber van het hoedje kan de gewenste zomerkleur gevonden worden en kan het de zon uit het gezicht gehouden. Tassen zijn er iets minder evenals sieraden, maar met een leuk jurkje en opvallende schoen is een sieraad misschien ook wel overbodig.

Tot slot

Er is erg veel te koop en de prijzen in de populaire winkels zijn niet veel gestegen ten opzichten van andere jaren. Er kan voor een relatief laag bedrag leuk gecombineerd worden. Durf daarbij de poederkleuren, pastels en zwart te combineren. Er zijn veel verrassende combinaties mogelijk en zo loopt iedereen er desgewenst toch uniek bij.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Mooie modeschoenen"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 18-03-2012
Subrubriek: Mode
Special: Kleding & accessoires
Schrijf mee!