InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Grahams Eczeemcrème: samenstelling en prijsvergelijking

Grahams Eczeemcrème: samenstelling en prijsvergelijking

Grahams Eczeemcrème: samenstelling en prijsvergelijking Grahams Eczeemcrème is één van de bekendste producten van Grahams Skincare. Deze Australische crème werkt tegen eczeem en vermindert de jeuk die daarmee gepaard gaat. Grahams Eczeemcrème is vrij van chemicaliën en daarom ook geschikt voor mensen met een gevoelige huid. Grahams Eczeemcrème wordt aangeboden door tientallen winkelketens en webshops, in verschillende tubegroottes. Door goed de prijzen te vergelijken bespaar je al snel vele euro's per tube.

Grahams Eczeemcrème

Eczeem is een vervelende aandoening die honderdduizenden mensen in Nederland treft. Door eczeem kan de huid jeuken en zeer onrustig aanvoelen. In tegenstelling tot vele andere eczeemcrèmes bevat Grahams Eczeemcrème geen chemicaliën zoals parabenen. Hierdoor ben je gevrijwaard van kwalijke stoffen die via de huid het lichaam kunnen binnendringen. Grahams Eczeemcrème wordt verkocht in tubes met een inhoud van 75 of 150 gram. De witte tube is afwijkend van de overige producten van Grahams, deze producten hebben namelijk een gele kleur. Ook is Grahams Eczeemcrème gevrijwaard van het hoge BTW-tarief en betaal je dus slechts 6% BTW. De tube is na gebruik weer hersluitbaar en heeft een ruime houdbaarheid.

Prijsvergelijking

De prijs voor een tube Grahams Eczeemcrème van 75 gram bedraagt € 24,95 (winkeladviesprijs). De grotere versie met een inhoud van 150 gram kost € 44,99. De meeste winkels en verkooppunten hanteren deze prijs, ook in de webwinkel van Grahams worden de winkeladviesprijzen aangehouden. Toch zijn er mogelijkheden om te besparen op de kosten voor een tube Eczeemcrème. Zo zijn er online diverse verkooppunten die de producten van Grahams Skincare aanzienlijk voordeliger verkopen. Onderaan deze pagina volgt een prijsoverzicht van diverse (online) aanbieders.

Werking

De crème heeft een jeukstillende werking en zorgt voor een herstel van de huid (vermindering eczeem). De werkzame stof is colloïdaal havermeel (2,5 %), wat een natuurlijk ingrediënt is. De crème kan op de geïrriteerde huid worden aangebracht; circa twee à drie maal per dag smeren is meestal voldoende. De zalf kan uitstekend worden gecombineerd met Grahams badolie. Zorg er wel voor dat de badolie goed is ingetrokken voordat je de eczeemcrème gebruikt.

Voor wie?

Grahams Eczeemcrème heeft een minder sterke werking dan Grahams Calendulis Plus Crème. Grahams Eczeemcrème is voor elk type persoon geschikt, zelfs voor kinderen en baby's. De crème kan op het gehele lichaam worden gesmeerd, ook op het gezicht. Ondanks dat het product ook geschikt is voor zwangeren, wordt toch aangeraden om altijd voor de zekerheid contact op te nemen met een arts en het product voor te leggen.

Grahams Skincare

Het merk Grahams Skincare is van Australische origine. Het merk is gespecialiseerd in huidverzorgende producten die vrij zijn van chemicaliën en andere onnatuurlijke bestanddelen. Het merk heet eigenlijk Grahams Natural Alternatives en is door Geoff Graham ontwikkeld. Hij ontwikkelde de producten voor zijn zoontje die veel last had van een geprikkelde, rode en ruwe huid. Uiteraard zijn de producten niet van de één op de andere dag samengesteld. Het duurde enkele jaren voordat de producten de huidige kwaliteit behaalden. Zoals gezegd bevatten de producten van Grahams geen chemische conserveermiddelen, hormonen, parabenen en chemische bestanddelen. Tevens zijn de producten hypoallergeen en niet getest op proefdieren.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Grahams Eczeemcrème: samenstelling en prijsvergelijking"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 27-01-2017
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Special: Beauty
Medische informatie…
Schrijf mee!