InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Candida en allergische reacties natuurlijk genezen

Candida en allergische reacties natuurlijk genezen

Candida en allergische reacties natuurlijk genezen Candida is een overgroei aan schimmel in de darmen. Dat levert in eerste instantie darmproblemen op en daaropvolgend kunnen er allergische reacties optreden. Deze schimmelovergroei ontstaat door verkeerde voeding. Dit mechanisme is al langer bekend in de wetenschap maar de reguliere wetenschap speelt er niet op in door allergie-gerelateerde ziekten als astma, eczeem en psoriasis te behandelen met een verandering in het voedselpatroon. Men verkoopt liever medicijnen met bijwerkingen in plaats van mensen te genezen met voeding.

Inhoud:

Gif komt binnen via darmen

Je zou het misschien niet denken maar de darmen zijn de grootste ingang voor toxinen in ons lichaam. De darmen hebben een totaaloppervlak van ongeveer 400 vierkante meter. Het is het grootste oppervlak in ons lichaam; groter dan de huid of de longen. Daarmee staan de darmen bloot aan het meeste gevaar van buitenaf. Tijdens het verteringsproces kunnen middels gistingsprocessen gifstoffen in de darmen en vervolgens in organen als de lever komen. Zo kan eveneens het bloed vergiftigd raken. Het lichaam is continue bezig om zichzelf te ontgiften. Hieronder staat een opsomming van de belangrijkste oorzaken voor de aanwezigheid van gifstoffen in ons lichaam:
Kreeft bevat ontzettend veel gifstoffen. / Bron: JAKclapclap47, Wikimedia Commons (Publiek domein)Kreeft bevat ontzettend veel gifstoffen. / Bron: JAKclapclap47, Wikimedia Commons (Publiek domein)
  • Milieuvervuiling,
  • Pesticiden,
  • Stoffen in vlees, vis en vooral schelp- en schaaldieren,
  • Alcohol,
  • Tabaksrook,
  • Suiker,
  • Synthetische fructose,
  • Witmeelproducten,
  • Snackfood en
  • E--nummers.
Dit zijn merendeels stuk voor stuk voedingsproducten met gifstoffen waar het lichaam zo snel mogelijk vanaf wil. Door een overgroei aan schimmel in het lichaam kan dit proces van detoxificatie of ontgifting geblokkeerd worden. Het is daarom aan te raden om zowel de lever te ontgiften als plantaardige middelen in te nemen die candida tegen gaan.

Tabel geneesplanten tegen candida

Relatie candida en astma

Het is al lang bekend dat er een relatie bestaat tussen de candidaschimmel en astma. Een onderzoek uit Nieuw Zeeland toonde dit verband al aan in 1951. Uit nieuw onderzoek blijkt dat naast astma ook rinitis of verkoudheid en neurodermitis kan veroorzaken. 80% van de mensen met neurodermitis hebben een kolonie candida in hun darmen. 24% van de mensen met psoriasis leiden aan een overgroei candida. Eczeem en netelroos worden eveneens in verband met candida gebracht. Alle in deze alinea genoemde ziekten zijn aandoeningen die ervoor zorgen dat gifstoffen op een alternatieve manier verlaten. De lever is overbelast en werkt niet meer goed genoeg om gifstoffen via de urine en ontlasting uit te scheiden. Tijdens het uitscheiden van gifstoffen door de huid kan bijvoorbeeld een ontstekingsreactie in de vorm van eczeem ontstaan.

Ziekten is balansherstel

In de basis zijn bovengenoemde ziekten manieren van het lichaam om de harmonische balans te herstellen. Als de pijn, jeuk of ontsteking die met dit balansherstel gepaard gaat wordt gevolgd door medicijngebruik, kan het zijn dat de kwaal verergert. medicijnen verstoren namelijk de darmflora nog meer waardoor juist de voorwaarden voor een kwaal worden vergroot. Verder onderbreken de medicijnen het natuurlijke genezingsproces. Als het natuurlijke genezingsproces van het lichaam ineens tegengewerkt wordt, uit dat zich op een later tijdstip in het ontstaan van een andere ziekte. Pijn of jeuk zorgt ervoor dat het lichaam stoffen gaat aanmaken om de plek van onheil te genezen. Helaas kan door een onderbreking van deze prikkel het lichaam zijn werk niet afmaken. De oorzaak blijft bestaan en wordt op een andere manier door het lichaam verwerkt, meestal in een meer ernstige ziekte.

De darm denkt mee, boek van K.D. RunowDe darm denkt mee, boek van K.D. Runow

Spierpijn verdwijnt door antischimmelbehandeling

Klaus Dietrich Runow, die zichzelf afficheert als milieuarts en al 25 jaar mensen helpt om hun darmen gezond te maken, zag eens een patiënte die leed aan koortsaanvallen met temperaturen van meer dan 40 graden, koortsrillingen, ademnood, hoesten en spierpijn. Deze terugkerende kwalen konden maar niet worden opgelost door reguliere artsen en alternatieve dokters. Runow is gespecialiseerd in ontlasting- en bloedonderzoeken om de aanwezigheid van candida via genetisch materiaal te verzamelen. Het bleek dat desbetreffende vrouw een overgroei aan candida had. Hij gaf haar een antischimmelbehandeling van twee weken en daarna was ze voorgoed klachtenvrij. Deze antischimmelbehandeling houdt in dat je tijdelijk stopt met al het voedsel nuttigen dat in de loop der geschiedenis heeft bewezen tot overgroei aan bacteriën en schimmels te leiden. Dat zijn: melk, granen met gluten, eieren, noten, vlees, vis, schelpdieren, schaaldieren, suiker, glucose-fructosestroop, witmeelproducten, tabak en alcohol.

Plantaardige antibioticakuur

Een plantaardige antibioticakuur kan uitkomst bieden in de vorm van het eten van knoflook, uva ursi, absint alsem, oregano, olijfblad, kattenklauw en tijmolie. Oregano kun je bijvoorbeeld in grote getale op het voedsel doen en het is ook verstandig om er een thee van te drinken. Absint alsem is ook goed voor een thee. Knoflook klinkt voor de meeste mensen onfris vanwege de mondgeur die het veroorzaakt maar peterselie eten en oreganothee drinken neutraliseren deze geur. Wat tijm betreft hoef je je niet te beperken tot tijmolie. Het kruid tijm kun je door het eten doen of gebruiken als basis voor groene, aromatische thee. Verder is het belangrijk om veel water te drinken en te zorgen dat amalgaamvullingen uit je mond worden gehaald. Amalgaam is een permanente bron voor gifstoffen in het lichaam. Water helpt je lichaam te zuiveren. Je bestaat voor 80% uit water; daarom is water zo gezond; water is een medicijn.
Gerelateerde artikelen
De geneeskracht van steranijsDe geneeskracht van steranijsSteranijs is een gedroogde bloem in de vorm van een ster met acht punten. Steranijs is een lekker kruid waarmee gerechte…
Het Candida dieetHet Candida dieetCandida is een schimmelinfectie die veroorzaakt wordt door schimmels. Candida kan meerdere oorzaken hebben zoals: stress…
Steranijs: toepassingen en gezondheidSteranijs: toepassingen en gezondheidDe steranijsplant heeft zeer ongewone maar aantrekkelijke en smaakvolle vruchten welke de vorm hebben van een ster met a…
Afvallen met kaneelVeel mensen willen graag afvallen. Kun je afvallen met kaneel? Kaneel is een smaakmaker, maar volgens velen ook een idea…
10 tips voor kruidenthee: goedkoop en creatief thee zettenKruidenthee kun je eenvoudig zelf maken. Een kruidenmix samenstellen is goedkoper dan voorverpakte theemixen kopen. Daar…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Nephron, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)
  • Boek: De darm denkt mee, Klaus Dietrich Runow,
  • Boek: Het body & mind mysterie, Andreas Moritz
  • Afbeelding bron 1: JAKclapclap47, Wikimedia Commons (Publiek domein)

Reageer op het artikel "Candida en allergische reacties natuurlijk genezen"

Infoteur: Tom008
Laatste update: 06-07-2015
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Medische informatie…
Schrijf mee!