InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Ebola, gebruik medicijnen uit de natuur

Ebola, gebruik medicijnen uit de natuur

Medicijnen tegen ebola zijn niet te koop. Dat komt omdat er nog geen medicijnen bekend zijn tegen ebola, een nieuwe ziekte waarop patent is aangevraagd door een Amerikaans bedrijf dat gelieerd is aan het ministerie van defensie in Washington. Alle kruiden tegen ebola zijn experimenteel. Ondanks dat er geen medicijn bekend is, is de kans erg groot dat kruiden die virussen bestrijden ook ebola kunnen bestrijden. In het algemeen is het goed om te begrijpen dat een verbetering van het immuunsysteem de kans op overleven van ebola vergroot. Daarom staan in dit artikel kruiden en geneesplanten genoemd die het immuunsysteem verbeteren. Ook antivirale voeding is van groot belang in het bestrijden van het dodelijke ebolavirus.

Inhoud:

Denk na over medicatie

Reguliere medicijnen kunnen antivirale kruiden tegenwerken. Het is daarom verstandig om ten tijde van een ebola-epidemie de reguliere medicijn tot een minimum te beperken. Probeer eens vochtafdrijvend fruit in plaats van plaspillen. Of maak gebruik van bloeddrukverlagende kruien en dgroenten zoals selderij en bleekselderij, mocht je bloeddrukpillen slikken. Uiteraard zul je zeggen: maar daar is de dokter het niet mee eens. Het punt is echter dat geen enkele dokter een medicijn bij ebola kan voorschotelen. Daarom moet je het heft in eigen hand nemen. Anders ga je dood. Zo simpel is het gewoon: het ebola-virus is dodelijk en de medische autoriteiten kunnen er niks tegen doen. Bovendien weigeren de medische autoriteiten consequent om de mens op de geneeskracht van natuurmedicijnen te wijzen. Als ze dat zouden doen is het hek van de dam. Natuurmedicijnen zijn goedkoper, werken beter en zijn prima voorradig. Als iedereen zou overschakelen op het gebruiken van geneesplanten gaat de farmnaceutische industrie failliet. Dokters zijn in feite vertegenwoordigers van medicijnfabrikanten en de faculteiten geneeskunde zijn een verlengstuk van de farmaceutische industrie.

Pas op bij zwangerschap

De meeste geneeskruiden die hieronder beschreven staan kun je beter niet gebruiken als je zwanger bent. Tijdens een zwangerschap is het van elementair belang om alleen gezond voedsel te eten. Verse groenten, fruit, noten en zaden horen bovenaan het menu te staan. Alles waar suiker, witmeelproducten of gemodificeerd zetmeel in zit zou je eigenlijk niet meer moeten eten. Ook producten waarvan op het etiket staat dat er geharde plantaardige oliën in zitten kun je het best ;laten staan. Geharde plantaardige oliën is een mooi lang woord met een positieve bijklank maar het betekent : transvetten. Transvetten zijn erg slecht voor het lichaam en kunnen kanker veroorzaken, zo blijkt uit talloze onderzoeken. Lees hiervoor onder andere het boek ´Het verzwegen verhaal over kanker, van Brian Peskin.

Koop geen natuurmedicijnen op Amazon.com

De titel van deze alinea klinkt raar; waarom zou je een bedrijf uitsluiten? Amazon.com is een populair bedrijf. Het geval wil dat Amazon.com de reputatie heeft om veel fake-producten te verkopen. Deze producten zijn slechts bedoeld om geld te verdienen maar er zitten nauwelijks medicinale stoffen in de producten. Het is makkelijk om er een account aan te maken en iets te verkopen. Er zijn allerlei meer betrouwbare sites die alleen natuurlijke producten verkopen.

Echinacea

Echinacea of rode zonnehoed is een algemeen immuunversterkend middel waarvan glashard is aangetoond dat het werkt om de mens meer weerbaar te maken tegen een groot aantal ziekten. Je kunt het in allerlei vormen kopen. Als je echinacea zelf in de tuin hebt staan, kun je er een thee van zetten. Echinacea is een schitterende bloem waar je in principe een hele voor- of achtertuin mee kunt vullen. Vul je tuin eens met geneeskracht!

Zwarte vlier

Zwarte vlier, in Nederland meestal gewone vlier genoemd, helpt voornamelijk bij griep en verkoudheid. Daarom is het een uitstekend middel om in te nemen als er sprake is van een ebola-epidemie in België of Nederland. De vlierbessen kun je verwerken tot een siroop, jam, gelei of moes. Van de vlierbloesem wordt vaak een gorgeldrank gemaakt.

Zoethoutwortel

Zoethout, gember, kaneel is een mooie combinatie om je eigen thee te maken. Zoethout is de sterkst werkende plant in dit rijtje maar de andere helpen eveneens mee om het immuunsysteem te verbeteren en ontstekingsreacties tegen te gaan. Zoethoutwortel is in Nederland vooral te koop bij winkels waar ze Oud-Hollands snoep verkopen. Het is een heerlijk, natuurlijk zoetmiddel.

Kattenklauw

kattenklauw of katsklauw is een zeer sterk werkende virusremmende plant. Het werkt zelfs bij de ziekte van lyme. Overigens is de herkomst van de ziekte van lyme en ebola misschien hetzelfde. Sommige stemmen fluisteren namelijk dat deze beide ziekten ontworpen zijn door militaire laboratoria. Helaas zijn virussen niet te handhaven in laboratoriumtoestand en zullen deze altijd ontsnappen. In ieder geval kan het geen kwaad om kattenklauw in huis te halen. Deze plant groeit van nature in Zuid-Amerika en wel in overvloed.

Knoflook

Je kunt dichter bij huis blijven om virusremmende producten te kopen. Knoflook is een eeuwenoud virusremmend middel. Knoflook kun je het beste rauw eten als je van de medicinale kwaliteiten gebruik wilt maken. Het rauw eten van knoflook gaat niet iedereen even makkelijk af. Wat je kunt doen is met een knoflookpers wat teentjes uitpersen en zowel het sap als de gepureerde knoflook door een salade mengen. Dat hoeft niet eens enkel een groene salade te zijn; een aardappelsalade, rijstsalade of pastasalade is ook goed.

Pepermunt

Aan pepermunt zul je niet snel denken als geneeskruid bij virussen. Toch is dit een erg sterke plant. Het is helemaal slim om pepermuntthee te drinken nadat je een salade met rauwe knoflook hebt gegeten; dan ruiken andere mensen het niet. In een tijd van ebola-epidemie is het uiterst verstandig om muntthee te drinken.

Calendula

Calendulabladeren kun je eten als alternatieve slabladeren voor een originele salade. De bloemen zijn eveneens eetbaar. Maar de wortel is het echte gezonde deel. Calendula kun je eenvoudig zelf kweken in de tuin. Het is een mooie sierplant. Deze plant samen met echinacea zorgt niet alleen voor een mooie tuin maar ook voor een tuin boordevol geneeskracht.

Eucalyptus

Eucalyptusbomen groeien niet in Europa. Het is een tropische boom die van nature in Australië en Nieuw Guinea groeit. Toch is het handig om medicijnen met eucalyptus in huis te halen want ook deze kunnen de ontwikkeling van ziekmakende virussen verstoren.

Citroenmelisse

Citroenmelisse is een plant die je zo in je eigen moestuin zou kunnen zetten. Slakken eten het niet, net als munt, dus met citroenmelisse en munt zet je heel wat ziektewerende planten in je tuin of op je balkon. Het is altijd beter om zelf kruiden te kweken aangezien veel van de geneeskracht verloren gaat met het vervoer en het bewaren door de
Honingraat / Bron: fir0002, Wikimedia Commons (GFDL-1.2)Honingraat / Bron: fir0002, Wikimedia Commons (GFDL-1.2)
kruidenverwerkende bedrijven. Daarom is het belangrijk om zelf extracten te leren maken. In de praktijk blijkt dat zelf gemaakte natuurmedicijnen beter werken dan natuurmedicijnen uit de winkel.

Honing

Honing is een sterk antiviraal middel. Gebruik echter alleen biologische honing, of beter nog: koop honing rechtstreeks bij een plaatselijke imker. Wat is er mis met supermarkthoning? Deze wordt enkel van suiker gemaakt. Je leest misschien wel eens in de krant dat honing net zo slecht is als suiker. In feite wordt er dan bedoeld: honing gemaakt van suiker is net zo slecht als suiker. Ja, honing is een winstgevend product en het is veel te arbeidsintensief om het product goedkoop te verkrijgen; daarom is er een industriële wijze van honingsproductie geïntrodiuceerd die honing kan creëren op basis van gewoon puur suiker. In tijden van een ebola-epidemie kan het geen kwaad om alle suikerproducten te laten voor wat ze zijn en honing te gebruiken. Als zoetbeleg op brood kun je je beperken tot honing. Het is eveneens goed om gewoon een eetlepel honing per dag in te nemen.
Gerelateerde artikelen
Zelfgemaakt broodbeleg met yoghurtMisschien zijn dit geen voor de hand liggende pasta’s voor de boterham, maar toch laat de aangename smaak van het beleg…
Citroenmelisse is een geliefd kruid in de kruidentuinCitroenmelisse is een geliefd kruid in de kruidentuinCitroenmelisse groeit vooral in Zuid-Europa maar kan ook in onze streken worden geteeld. De plant is eenvoudig te vermee…
Huismiddeltjes: Snij- en schaafwondenDit type wonden ziet er vaak zeer ernstig en bloederig uit, maar schijn bedriegt. Meestal ziet het er vele malen erger u…
Natuurlijk middel tegen een koortslip en brandnetelsoepNatuurlijk middel tegen een koortslip en brandnetelsoepEen koortslip kan verholpen worden met een vrij eenvoudig zelf te bereiden natuurlijke balsem. Wie bovendien zo nu en da…
Bronnen en referenties
  • http://www.naturalnews.com/antiviral_herbs.html
  • http://www.biodefense.com/Pandemic-Preparedness-Episode-06.html
  • Groot Handboek Geneeskrachtige Planten, Geert Verhelst
  • Foto´s zoethout en knoflook: Thomas Dijkman
  • Overige foto´s: publiek domein
  • Afbeelding bron 1: fir0002, Wikimedia Commons (GFDL-1.2)

Reageer op het artikel "Ebola, gebruik medicijnen uit de natuur"

Infoteur: Tom008
Gepubliceerd: 19-09-2014
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Medische informatie…
Schrijf mee!