InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > De geneeskracht van EBC-46

De geneeskracht van EBC-46

Er is een medicijn gevonden tegen kanker! Alleen mag het door de bureaucratische regelgeving vier jaar na de ontdekking nog steeds niet op mensen worden getest. De kans is erg groot dat het medicijn eerst op de markt wordt gebracht voor dieren en dat mensen nog jaren moeten wachten eer dat zij het medicijn kunnen verkrijgen. Het medicijn betreft een stof dat is geïsoleerd uit het zaad van een boom die alleen in het regenwoud van Australië voorkomt.

Inhoud:

Veel comfortabeler dan chirurgie, chemotherapie of bestraling

Een bedrijf in Australië houdt al jarenlang een medicijn in handen wat op relatief eenvoudige wijze een kankertumor binnen 24 uur als sneeuw voor de zon kan laten smelten. Vooral in vergelijking met chirurgische verwijdering, bestraling en chemotherapie is de natuurlijke stof EBC-46 een zeer comfortabele methode van het genezen van kanker. Vrijwel alle dieren die kanker hadden en die zijn onderzocht, zijn genezen. Daaronder zaten dieren die een zeer ernstige vorm van kanker hadden die door chirurgie, bestraling en chemotherapie niet geholpen konden worden. EBC-46 is een niet-giftige stof voor het menselijk lichaam. Dat is het grootste verschil met chemotherapie dat zeer giftig is en zelfs kanker veroorzaakt.

Tumor verdwijnt binnen 24 uur

EBC-46 is een krachtig geneesmiddel tegen huidkanker, hoofdkanker, nekkanker, prostaatkanker en borstkanker. Elke tumor die kan worden opgespoord kan succesvol worden behandeld met EBC-46, zo stellen de medewerkers van het bedrijf Qlogic, wat het patent voor EBC-46 in handen heeft. EBC-46 wordt toegediend middels een injectie in de tumor. Het middel is getest op onder andere honden en paarden die een dodelijke vorm van kanker hadden. Onder normale omstandigheden zouden deze dieren zijn overleden aan hun ziekte. Nadat ze werden behandeld met EBC-46 verdween de tumor. De snelheid waarmee de tumor verdween was opzienbarend: binnen één dag! Eén van de honden had een tumor zo groot als een bierblikje; ook deze tumor verdween binnen 24 uur.

Al in 2010 bekend

EBC-46 is in 2010 grootschalig bekend geworden in de nieuwsmedia. Sindsdien is er weinig van vernomen. Er zijn genoeg mensen met een zeer ernstige vorm van kanker die op het punt staan te overlijden en die zich hebben aangeboden om het middel te testen. Het is niet bekend waarom EBC-46 niet wordt aangewend om deze mensen te redden of om op zijn minst snel onderzoek te doen naar de werking van het medicijn. Kanker is de grootste doodsoorzaak in de westerse wereld.

In 2014 werd een vervolgonderzoek gepubliceerd waaruit bleek dat EBC-46 zeer snelle dood van de kankertumor tot gevolg heeft. De dieren waarop het is getest herstelden volledig van hun ziekte.

Medicijn uit Australisch regenwoud

EBC-46 wordt gewonnen uit de zaden van een boom die in het Engels blushwood heet. Het bedrijf dat deze plant oogst heeft plantages aangelegd en noemt de boom Fontainea. Deze zaden worden gegeten door lokale ratten. De Latijnse naam van deze boom is Hylandia dockrillii. De boom groeit in Australië, in het regenwoud van Queensland, de enige provincie van Austalië waar een tropisch regenwoud is. Dit regenwoud is naar schatting 130 miljoen jaar oud en het zaad van deze boom kan de grootste moordenaar onder de moderne mensheid uitschakelen: kanker.

Phorbol ester

EBC-46 is een phorbol ester. Dat is een classificatie voor een chemische stof. Sommige phorbol esters worden juist gebruikt in wetenschappelijk onderzoek om kanker op te wekken. EBC-46 heeft een omgekeerde werking; het geneest kanker en de onderzoekers zeggen dat dit sneller gaat dan alle bekende methoden om kanker te genezen.

Ook voor dieren

Het bedrijf dat het patent van EBC-46 in handen heeft zegt dat het niet alleen een medicijn is voor mensen maar ook voor dieren. In de diergeneeskunde worden meestal natuurlijke middelen gebruikt en EBC-46 is een 100% natuurlijk middel. In 2014 loopt er een onderzoek naar de werking van EBC-46 bij honden en paarden. Dat is een vervolgonderzoek op het onderzoek uit 2010. In de wereld lijden jaarlijks ruim een half miljoen paarden, ruim twee miljoen katten en meer dan 7.5 miljoen honden aan kanker. Anno 2014 is het medicijn uit het Australische regenwoud nog niet te koop. De kans is zeer groot dat het in eerste instantie wordt verkocht door dierenartsen en pas jaren later beschikbaar komt voor mensen. Daar het een zeer effectief medicijn is, is het niet ondenkbaar dat mensen die in een eindstadium van de ziekte kanker zitten, zullen gaan proberen om EBC-46 via een dierenarts te bemachtigen. Reeds in 2010, toen de eerste ontdekking werd aangekondigd, waren er vele vrijwilligers met een zware vorm van kanker die zich als proefpersoon aanboden.

Waarom is het medicijn niet op de markt?

De introductie van nieuwe medicijnen is aan strenge eisen onderworpen. De onderzoekers dachten in eerste instantie in 2010 met de eerste studies op mensen te beginnen. Dat is volgens de regelgeving in Australië de V.S. en Europa niet toegestaan. Er moeten eerst allerlei protocollen worden doorlopen. Met andere woorden: de bureaucratie houdt de ontwikkeling van EBC-46 tegen. In 2010 waren er reeds 12.000 medicijnen op basis van EBC-46 beschikbaar voor de eerste wetenschappelijk gecontroleerde testen op mensen. Dat bleek een iets te voortvarende handelswijze van het onderzoeksteam. Anno 2014 zegt het bedrijf dat de ontwikkeling van EBC-46 in handen heeft Qbiotics dat het niet is te voorspellen wanneer de eerste onderzoeken op mensen zullen plaats vinden.

Ondanks alle positieve onderzoeken moeten we over EBC-46 nog steeds spreken als een experimenteel medicijn.

Hoe is het ontdekt?

Het bedrijf Ecobiotics heeft EBC-46 uitgevonden. In 2014 is het medicijn in handen van hun zusterbedrijf Qbiotics. De ontdekking van dit medicijn was geen kwestie van geluk maar men was gericht op zoek naar een kankerbestrijdende stof. Het systeem waarmee EBC-46 is ontdekt is eveneens een uniek systeem dat uitgaat van een begrip van het regenwoud in samenhang met de kennis waar de meest werkzame stoffen gevonden worden. Het systeem waarmee EBC-46 is uitgevonden heet Ecologic. Dit is in 2000 voor het eerst ingezet en is speciaal op zoek gegaan naar medicinale stoffen in het tropisch regenwoud van Queensland.
Gerelateerde artikelen
Koffie verkleint de kans op borstkanker en prostaatkankerRecent onderzoek toont aan dat het drinken van koffie het risico op bepaalde soorten kanker kan verkleinen. Mannen hebbe…
Blue Ribbon, wil het taboe rondom prostaatkanker verbrekenBlue Ribbon, wil het taboe rondom prostaatkanker verbrekenPink Ribbon is de organisatie die zich in zet om aandacht te krijgen voor borstkanker, maar weet jij ook waar Blue Ribbo…
De Krukenberg tumorKanker, een tumor, helaas is dit een ziektebeeld wat steeds vaker lijkt voor te komen. Of je nu jong of oud bent, man of…
Borstkanker: onstaan, soorten en behandelingBorstkanker is de meest voorkomende vorm van kanker bij vrouwen. Bijna 22% van alle kankers van vrouwen is borstkanker.…
Borstkanker bij mannenBij vrouwen is borstkanker de meest voorkomende soort van kanker. Van alle vrouwen die overlijden aan kanker staat ook b…
Bronnen en referenties
  • http://www.qbiotics.com/
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Phorbol
  • http://en.wikipedia.org/wiki/EBC-46
  • Onderzoek october 2014: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25272271
  • Foto´s: http://bie.ala.org.au/species/urn:lsid:biodiversity.org.au:apni.taxon:66125#tab_gallery
  • Overige foto´s: publiek domein
  • https://au.tv.yahoo.com/sunrise/factsheets/article/-/7392404/rainforest-cancer-cure-on-sale-soon-for-pets/

Reageer op het artikel "De geneeskracht van EBC-46"

Reacties

Michiel Groustra, 29-08-2017 13:51 #11
Bij bol.com kun je het gewoon verkrijgen. Echter alleen in capsule vorm. Liever heb ik de bes in gedroogde vorm. kan dit alleen nergens verkrijgen. heel jammer dat dit tegen word gehouden. Ik denk ook dat de farmaceutische industrie hier achter zit.

Annabel, 04-06-2017 14:54 #10
Waar kan ik dit kopen?

Jan, 25-04-2017 03:09 #9
Wie houdt het tegen?

Alfred Hamer, 24-04-2017 17:53 #8
L.S.
Moet ik voor deze behandeling naar Australië, of is het dichterbij mogelijk?

Mijn vraag komt omdat ik een Adeno Carcinoom in mijn nek heb.

Wachtend op antwoord, een vriendelijke groet.
Fred Hamer.

Fred Hamer, 20-03-2017 20:23 #7
Heb een Adeno Carcinoom in mijn nek. Help! waar te verkrijgen die EBC-46. Of moet ik naar Australië
Hoor graag van u vriendelijke groet Fred Hamer.

Sunflower, 13-03-2017 15:59 #6
Onze zoon van 12 jaar heeft een hersentumor en ook wij willen het medicijn aanschaffen. Wie kan ons vertellen waar het te koop is.

Joop, 08-03-2017 12:59 #5
Waar is het te koop of te verkrijgen? Bijvoorbaat dank

Ans, 05-03-2017 16:18 #4
Is ebc -46 verkrijgbaar, en zo ja, waar? Wat zijn de kosten? Mvg. Ans Huber

Peter Op het Veld, 28-12-2016 06:34 #3
Ik heb kanker inmiddels overleefd. Maar vraag niet hoe zwaar deze weg was. Chemokuren, bestralingen en diverse operatie's. Als kanker middels ebc-46 genezen kan worden, dan vind ik, dat mensen met kanker hier zelf voor mogen kiezen. En zeker als ze uit behandeld zijn! Los van welke regelgeving of welke farmaceut ook. Dit is een natuurproduct. Hier gelden geen regels voor. Ik neem in wat ik wil op natuurlijke basis.

Deprez, 15-06-2016 17:15 #2
Chemotabletten kosten ook veel geld, voor dit natuurlijk product kunnen ze ook geld vragen maar mensen kunnen tenminste genezen, als het zou waar zijn natuurlijk.

Martinus, 05-12-2015 13:17 #1
Tuurlijk duurt het jaren voordat het goedgekeurd gaat worden.
Misschien wel nooit!

Moet je voorstellen, de farmaseutische industrie verdiend mijarden aan deze medicijnen en onderzoeken.
Dat laat je toch niet stoppen als een simpel medicijn blijkt te werken!

Ongetwijfeld is men nu koortsachtig aan het onderzoeken wat ze kunnen aanhalen om te roepen het is onveilig.
Of anderzins de introductie te voorkomen.

Het is aan de medici om eens te breken met de groote geld graaierij en te doen waar ze voor opgeleid zijn.

Mensen beter maken. Herstel en geen sympthoom bestreiding om geld stromen in stand te houden!

Infoteur: Tom008
Gepubliceerd: 10-10-2014
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Reacties: 11
Medische informatie…
Schrijf mee!