InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Chrysopraas, groene steen voor regeneratie

Chrysopraas, groene steen voor regeneratie

Chrysopraas, groene steen voor regeneratie Chrysopraas is een appelgroene variëteit van chalcedoon. De steen is vrij zeldzaam en geldt als de meest waardevolle steen van de chalcedoongroep. De kleur ontstaat door nikkel. Breuken in nikkelhoudende gesteenten worden door chrysopraas opgevuld. Chemie: SiO2. Siliciumdioxyde. Hardheid 7. De kans bestaat dat de chrysopraas die in de handel verkrijgbaar is, kunstmatig gekleurd is. Het is dan een gekleurde chalcedoon. De steen is halfdoorzichtig of ondoorschijnend. Chrysos betekent goud en praas is Grieks voor prei: goudprei... Chrysopraas helpt ons om ons te bezinnen op gezondheid en deze (terug) te vinden.
Vele ziekten komen voort uit het vechten tegen de fasen van lage energie, welke juist essentieel zijn voor regeneratie. Eckhart Tolle

Natuurlijke genezing ontdekken met chrysopraas

Chrysopraas leert je om je open te stellen voor de genezende krachten die overal om ons heen aanwezig zijn, in de natuur en ook in hogere dimensies. Je voelt en begrijpt dat we in aanleg héél zijn. Gezondheid is een natuurlijke toestand. Je voelt dat er een weg is die je kunt gaan om weer gezond te worden. Je voelt dat je kunt verjongen, het oude achter je kunt laten. Je staat open voor positieve krachten en vindt weer positieve kracht in jezelf.

De verhelderende chrysopraas

De prachtige kleur van chrysopraas heeft iets verhelderends. Hij zou goed voor de ogen zijn en het verlangen naar inzicht en hoger bewustzijn opwekken. Het denken wordt gestimuleerd. Hoopvolle gedachten kunnen opkomen. Men is bijdehand, verkrijgt tegenwoordigheid van geest. Men ziet de eigen realiteit en durft hem onder ogen te zien. Problemen worden verhelderd. Maar dan moet men de doorschijnende steen bij zich dragen.

Steen voor creativiteit

Je ziet originele oplossingen. De frisse groene kleur maakt de fantasie levendig. De oorspronkelijkheid in je krijgt een kans. Je hervindt het spelende kind dat in je leeft.

Chrysopraas is een vrolijke steen

De heldere frisse groene kleur maakt levendig en sprankelend. Je voelt je licht en onbezwaard. Je voelt je weer een kind van de zon. Ga met je chrysopraas naar buiten, beweeg, dans en geniet.

Steen tegen onrust

De groene kleur van de steen geeft al aan dat het een steen is die in balans brengt. In de middeleeuwen gold de chrysopraas als een steen tegen onrust. Bij slapeloosheid kan chrysopraas van dienst zijn. De onrust kan van diep wegkomen. Chrysopraas heeft moederlijke beschermende krachten in zich, waardoor we beter leren omgaan met oude angsten. Het kan nodig zijn om de angst en de pijn toe te laten, zodat je hem voelt, vooraleer hem los te kunnen laten. Chrysopraas werkt als een beschermende veilige kracht, waardoor je je durft open te stellen voor wat vanuit je diepte voor onrust en verdriet zorgt.

Steen voor de huid

In het geval van huidproblemen kan een ontgiftingskuur met chrysopraas ondersteunend werken. Draag de steen op je huid en drink chrysopraaswater.

Ontgiften met chrysopraas

Een glas water met chrysopraas erin ondersteunt een vastenkuur, die bij voorkeur in de lente plaatsvindt. (Het moet beslist echte chrysopraas zijn en niet de kunstmatig gekleurde variant.) Ook als je niet vast, kun je dagelijks 's ochtends chrysopraaswater drinken. Je zuivert je lichaam, maar ook je ziel. Hou dit liefst twee maanden vol, de steen heeft wel wat tijd nodig. Natuurlijk draag je gedurende die tijd ook een chrysopraas bij je.

Steen voor vruchtbaarheid

Traditioneel staat de groene kleur voor vruchtbaarheid. Chrysopraas is een steen voor vrouwen en mannen en heeft een positief effect op de seksuele organen. De steen is ondersteunend bij zwangerschap en bevalling.

Seksualiteit en vernieuwing van je relatie ondersteund met chrysopraas

De speelsheid en levendigheid die de steen opwekt, in combinatie met haar harmoniserende eigenschappen werkt positief in op man en vrouw. Haar verjongende en vernieuwende krachten passen bij een relatie die vastgelopen is. Natuurlijk is geen enkele steen een wondersteen als je niet op nog meer manieren werkt aan je relatie. De chrysopraas is een ondersteuner in het proces, wellicht helpt hij inzicht te krijgen in wat er gaande is en helpt hij deuren te openen die gesloten zijn geraakt.

Chrysopraas bevordert zelfvertrouwen

De steen zet aan tot zelfvertrouwen. We durven te zien wat is en leren onszelf te accepteren. De steen heeft een zachte werking en koestert de kwetsbare plekken in ons zodat die sterker kunnen worden.

Realiteitszin

We leren helder te kijken naar onze werkelijkheid. Chrysopraas maakt praktisch. We krijgen meer vat op ons leven.

Steen voor hart en bloedsomloop

Chrysopraas werkt gunstig op hart en bloedsomloop, tegen hoge bloeddruk. Chrysopraaswater en het dragen van een steen op het hart gedurende langere tijd, stabiliseert het hart. Natuurlijk is ook hier de steen slechts ter ondersteuning. Een genezingsproces wordt op vele manieren en met vele verschillende benaderingen tot stand gebracht. Ook hier geldt: voorkomen is beter dan genezen. Luister naar je lichaam, juist als je nog gezond bent. Neem je gezondheid serieus. Als je gezond bent, onderhoud dan ook je gezondheid en neem het niet als vanzelfsprekend. Beweeg, drink veel water, eet vers voedsel, ga de frisse lucht in. Je chrysopraassteen is goed gezelschap op je pad.

Lees verder

© 2014 - 2019 Sofiaroc, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Tijgeroog, de steen tegen hoofdpijnTijgeroog, de steen tegen hoofdpijnDe tijgeroog stond in de oudheid al bekend als de steen die beschermen zou tegen het kwade oog en tegen hekserij. De ste…
Op- en ontladen van edelstenenHet op-en ontladen van kristallen wordt vaak niet duidelijk genoeg uitgelegd en dit omdat er verschillende mogelijkheden…
De steen der wijzenDe steen der wijzen is niet slechts een verzinsel van J.K. Rowling om de Harry Potter boeken een onderwerp te geven. Nee…
Lepidoliet steen voor zelfvertrouwen, zuivering en vredeLepidoliet steen voor zelfvertrouwen, zuivering en vredeLepidoliet is een steen die pas sinds het einde van de vorige eeuw algemeen in de handel verkrijgbaar is. De kleur is ro…
De heliotroop is een groene jaspis met rode spikkeltjesDe heliotroop is een groene jaspis met rode spikkeltjesDe heliotroop is een jaspis, wat weer een chalcedoonkwarts is. Welke behoort tot de zeer grote en algemene groep van kwa…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Starbright, Pixabay
  • Elseviers gids van edel- en sierstenen. Walter Schumann
  • De helende kracht van edelstenen. Zora Storm-Kull
  • Reiki en edelstenen. Ursula Klinger Raatz
  • Verborgen krachten der edelstenen. Mellie Uyldert
  • De kristallengids. Simon en Sue Lilly
  • Edelsteentherapie van A tot Z

Reageer op het artikel "Chrysopraas, groene steen voor regeneratie"

Infoteur: Sofiaroc
Laatste update: 14-04-2018
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Special: Edelstenen
Medische informatie…
Schrijf mee!