Griep: verhoog weerstand met Nisyleen

Griep: verhoog weerstand met Nisyleen Veel mensen proberen een sterke weerstand op te bouwen tegen griep. Tamelijk veel mensen zweren bij homeopathische middelen. Een goed middel tegen griep is Nisyleen. Deze zijn in druppels of tabletten verkrijgbaar. Bij gewone griep is Nisyleen voldoende, tenzij de griep ernstig is. Dan is het verstandig om een huisarts te raadplegen en te vragen naar medicatie.

Griep

Griep is een acute infectieziekte, veroorzaakt door virussen. Meestal komt griep in golven aanzetten en worden vaak vernoemd naar de plaatsen waar ze vandaan komen: Mexicaanse griep/ Hongkong griep/ Spaanse griep.

Griep is besmettelijk. De incubatietijd is tussen 1 tot 3 dagen. De symptomen zijn: verkoudheid, met rillingen en koorts, hoofdpijn, gebrek aan eetlust, spierpijn, vermoeidheid, ontstekingen van neus- en/of keelslijmvlies. Voor risicogroepen kan griep dodelijk zijn. Daarom worden deze mensen vaak ingeënt met de griepprik.

Bij acute symptomen van griep moet men in bed blijven. Normaal duurt de griepinfectie 4-10 dagen, per persoon en per epidemie verschillend.

Adviezen

  • Probeer veel te drinken om vochtverlies te compenseren en zorg voor voldoende frisse lucht.
  • Probeer anderen niet te besmetten; bedek in de nabijheid van anderen de mond en neus bij hoesten of niezen.
  • Geef anderen geen kus of hand en was uw handen regelmatig.
  • Vermijdt mensenmassa's.
  • Zorg voor een goede weerstand

Na 4 dagen koorts is het goed de arts te waarschuwen. Dit geldt ook bij ademhalingsproblemen en sufheid.

Nisyleen-druppels

Samenstelling

Per 100 gram: Aconitum napellus D4, Bryonia D3, Eucalyptus globolus D2 (4%), Eupatorium perfoliatum D2 (50%), Gelsemium sempervirens D4, Ipecacuanha D4, Phosphorus D6, ethanol/aqua, alcoholgehalte 45%

Werking

Bij toepassing van Nisyleen druppels worden de verstoorde functies van geïnfecteerde slijmvliezen meestal in korte tijd weer normaal. Nisyleen druppels kunnen ook worden gebruikt om, gedurende een periode met extra besmettingskans, de vatbaarheid voor griep en verkoudheid te verminderen.

Dosering

Bij de allereerste verschijnselen elk uur 10 druppels, eventueel voor het slapen gaan 20 tot 30 druppels ineens; bij vermindering van de klachten om de 2 tot 3 uur 10 druppels, daarna nog enkele dagen 3x daags 10 druppels.

Nisyleen-tabletten

Samenstelling

Per tablet: Aconitum napellus D3 25 mg, Bryonia alba D3 25 mg, Eupatorium perfoliatum D1 25 mg, Gelsemium sempervirens D3 25 mg, Ipecacuanha D3 25 mg, Phosphorus D6 25 mg, Eucalyptus globulus D2 10 mg, tabletmassa ad 250 mg.

Werking

Bij toepassing van Nisyleen tabletten worden de verstoorde functies van geïnfecteerde slijmvliezen meestal in korte tijd weer normaal. Nisyleen tabletten kunnen ook worden gebruikt om, gedurende een periode met extra besmettingskans, de vatbaarheid voor griep en verkoudheid te verminderen.

Dosering

Bij de allereerste verschijnselen elk uur 1 tablet, eventueel voor het slapen gaan 2 tot 3 tabletten ineens, bij vermindering van de klachten om de 2 tot 3 uur 1 tablet, daarna nog enkele dagen 3 x daags 1 tablet.

Lees verder

© 2009 - 2020 Jehoeda, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Wat te doen bij griep: besmetting, risicogroepen, symptomenWat te doen bij griep: besmetting, risicogroepen, symptomenWat te doen bij griep? Als je besmet bent met het griepvirus dan worden bepaalde symptomen zichtbaar. Door te letten op…
Wat kun je doen bij griep? - De 'R' in de maandWat kun je doen bij griep? - De 'R' in de maandVeel mensen krijgen er bijna elk jaar mee te maken: de griep. Maar wat is de griep eigenlijk? Waar wordt het door veroor…

Rode klaver in de menopauzeKlaver is bij iedereen bekend als voer voor vee. Dat hoop ik tenminste. In mijn jeugd werd het tussen het graan gezaaid…
PMS: Verminderen van klachten bij het premenstrueel syndroomOver PMS klachten wordt vaak wat lacherig gedaan. Zijn vrouwen nu al de hele maand ongesteld? De realiteit is dat veel v…

Reageer op het artikel "Griep: verhoog weerstand met Nisyleen"

Infoteur: Jehoeda
Laatste update: 06-01-2020
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Medische informatie…
Schrijf mee!