InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Mexicaanse griep & griep: verhoog weerstand met Nisyleen

Mexicaanse griep & griep: verhoog weerstand met Nisyleen

Veel mensen proberen een sterke weerstand op te bouwen tegen de Mexicaanse griep of de gewone griep. Tamelijk veel mensen zweren bij homeopathische middelen. Een goed middel tegen griep is Nisyleen. Deze zijn in druppels of tabletten verkrijgbaar. Wanneer u eenmaal Mexicaanse griep hebt dient u natuurlijk Tamiflu te gebruiken. Bij gewone griep is Nisyleen voldoende, tenzij de griep ernstig is.

Griep en Mexicaanse griep

Veel informatie over de Mexicaanse griep kunt u lezen in het artikel Symptomen Mexicaanse griep & incubatietijd. Daar kunt u ook lezen over de griep.

Hier volgt wat algemene informatie over griep:

Griep is een acute infectieziekte, veroorzaakt door virussen. Meestal komt griep in golven aanzetten en worden vaak vernoemd naar de plaatsen waar ze vandaan komen: Mexicaanse griep/ Hongkong griep/ Spaanse griep.

Griep is besmettelijk. De incubatietijd is tussen 1 tot 3 dagen. De symptomen zijn: verkoudheid, met rillingen en koorts, hoofdpijn, gebrek aan eetlust, spierpijn, vermoeidheid, ontstekingen van neus- en/of keelslijmvlies. Voor risicogroepen kan griep dodelijk zijn. Daarom worden deze mensen vaak ingeënt met de griepprik.

Bij acute symptomen van griep moet men in bed blijven. Normaal duurt de griepinfectie 4-10 dagen, per persoon en per epidemie verschillend.

adviezen

  • Probeer veel te drinken om vochtverlies te compenseren en zorg voor voldoende frisse lucht.
  • Probeer anderen niet te besmetten; bedek in de nabijheid van anderen de mond en neus bij hoesten of niezen.
  • Geef anderen geen kus of hand en was uw handen regelmatig.
  • Vermijdt mensenmassa's.
  • Zorg voor een goede weerstand

Na 4 dagen koorts is het goed de arts te waarschuwen. Dit geldt ook bij ademhalingsproblemen en sufheid.

Nisyleen druppels

samenstelling:

Per 100 gram: Aconitum napellus D4, Bryonia D3, Eucalyptus globolus D2 (4%), Eupatorium perfoliatum D2 (50%), Gelsemium sempervirens D4, Ipecacuanha D4, Phosphorus D6, ethanol/aqua, alcoholgehalte 45%

werking:

Bij toepassing van Nisyleen druppels worden de verstoorde functies van geïnfecteerde slijmvliezen meestal in korte tijd weer normaal. Nisyleen druppels kunnen ook worden gebruikt om, gedurende een periode met extra besmettingskans, de vatbaarheid voor griep en verkoudheid te verminderen.

dosering

Bij de allereerste verschijnselen elk uur 10 druppels, eventueel voor het slapen gaan 20 tot 30 druppels ineens; bij vermindering van de klachten om de 2 tot 3 uur 10 druppels, daarna nog enkele dagen 3x daags 10 druppels.

Nisyleen tabletten

samenstelling:

Per tablet: Aconitum napellus D3 25 mg, Bryonia alba D3 25 mg, Eupatorium perfoliatum D1 25 mg, Gelsemium sempervirens D3 25 mg, Ipecacuanha D3 25 mg, Phosphorus D6 25 mg, Eucalyptus globulus D2 10 mg, tabletmassa ad 250 mg.

werking:

Bij toepassing van Nisyleen tabletten worden de verstoorde functies van geïnfecteerde slijmvliezen meestal in korte tijd weer normaal. Nisyleen tabletten kunnen ook worden gebruikt om, gedurende een periode met extra besmettingskans, de vatbaarheid voor griep en verkoudheid te verminderen.

dosering:

Bij de allereerste verschijnselen elk uur 1 tablet, eventueel voor het slapen gaan 2 tot 3 tabletten ineens, bij vermindering van de klachten om de 2 tot 3 uur 1 tablet, daarna nog enkele dagen 3 x daags 1 tablet.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Homeopathie bij neusverkoudheidHomeopathie bij neusverkoudheidBij neusverkoudheid is er sprake van een virale ontsteking van het neusslijmvlies. Vaak gaat de neusverkoudheid gepaard…
Wat te doen bij griep: besmetting, risicogroepen, symptomenWat te doen bij griep: besmetting, risicogroepen, symptomenWat te doen bij griep? Als je besmet bent met het griepvirus dan worden bepaalde symptomen zichtbaar. Door te letten op…
Wat kun je doen bij griep? - De 'R' in de maandWat kun je doen bij griep? - De 'R' in de maandVeel mensen krijgen er bijna elk jaar mee te maken: de griep. Maar wat is de griep eigenlijk? Waar wordt het door veroor…

Reageer op het artikel "Mexicaanse griep & griep: verhoog weerstand met Nisyleen"

Reactie

Van den Berg, 28-04-2018 19:17 #1
Ben al 2 weken ziek van de Mexicaanse griep. Heeft het zin alsnog Nisyleen te gaan gebruiken?

Infoteur: Etsel
Laatste update: 08-07-2018
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Special: Mexicaanse griep
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!