InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Wikkeltherapie of Detox Contour Wrap bij Dokter Anders

Wikkeltherapie of Detox Contour Wrap bij Dokter Anders

Veel chronische ziekten kunnen volgens de natuurgeneeskunde het gevolg zijn van een opeenhoping van giftige stoffen in het lichaam. Een van de mogelijkheden van ontgiften is de wikkeltherapie of Detox Contour Wrap. In dit artikel meer hierover.

Iets over de praktijk van Dokter Anders

De praktijk van Dokter Anders is gevestigd in Tilburg in de St. Josephstraat en is een instituut voor natuurlijke geneeswijzen. Hier kunt u terecht met allerlei klachten en u wordt er professioneel geholpen door gediplomeerde natuurgenezers. De praktijk is opgezet door Hans van Kempen en Els van Kollenburg en bestaat al sinds 1985.

Momenteel zijn er een vijftal mensen werkzaam, die er alles aan zullen doen om uw klachten zo snel en zo prettig mogelijk te verminderen. Dit wordt op een speciale manier gedaan met veel aandacht voor:
  • de persoon als geheel
  • het zelfherstellend vermogen van de mens
  • samenhang tussen lichaam en geest
  • de positieve kant van het ziek-zijn

De wikkeltherapie of Detox Contour Wrap

De wikkeltherapie (ook wel wrapping genoemd) is een natuurlijke methode gericht op detoxificeren (ontgiften) van het lichaam. De vergiftiging van het lichaam ontstaat door het ophopen van afvalstoffen en kan ontstaan door diverse oorzaken die te maken kunnen hebben met verkeerde voeding, de slechte werking van uw afvoerkanalen of bijvoorbeeld spanningen.

Waar kan de wikkeltherapie u bij helpen:
de bestrijding van huidaandoeningen zoals psoriasis en acné
spier- en gewrichtsklachten
oedeem of etalagebenen
reumapatiënten (weldadige warmte)
Burn-out, vermoeidheids- en spanningsklachten (beter slapen na de behandeling)
huidverstrakking en contourverbetering (bij een gewichtsverminderend dieet)
striaé (striemen) worden minder zichtbaar door de versteviging van de huid
versteviging en lifting van de buste, de billen en dijen

Hoe gaat het in zijn werk

Bij het ontkleden houdt u uw onderbroek of slip aan en wordt daarna van kop tot teen ingewikkeld in windsels (zwachtels). Deze zwachtels zijn gedrenkt in een oplossing van warme klei waaraan mineralen toegevoegd zijn. De wijze van het wikkelen stimuleert de lymfebanen, wat de afvoer van afvalstoffen versneld.
Doordat deze kleioplossing negatief geïoniseerd is en de afvalsoffen in uw lichaam positief geïoniseerd zijn vindt er een stroming plaats. Dit is in feite een uitwisseling van ionen tussen het lichaam en de kleioplossing. Het afval verlaat uw lichaam dus via de klei.

Om uw ingezwachtelde lichaam met de warme klei op temperatuur te houden, krijgt u tijdens de behandeling een pak aan. Als u eenmaal ingepakt bent, dient u een uurtje te gaan relaxen om de klei zijn heilzame werk te laten doen. U zult tijdens dit uurtje geen last hebben van koude of transpiratie.
Een bijkomend voordeel voor veel mensen is dat uw lichaamsomtrek af zal nemen door het ontgiften. Door middel van metingen vooraf en na de behandeling, kan het verschil in lichaamsomtrek worden bepaald. U zult gegarandeerd 18 cm verliezen en het gemiddelde ligt meestal tussen de 20 en 40 cm bij de eerste behandeling.

Het wordt aangeraden om na de behandeling veel water te drinken, zeker 2 liter water per dag, om het proces te bevorderen. Ook het wassen zal de eerste dagen niet te intensief mogen zijn. Spoelen met lauw water is dan aan te raden. Verder geen sauna- of zonnebankbezoek, omdat u dan teveel transpireert en dit het rendement van de behandeling negatief beïnvloedt.

Kortom, de Detox Contour Wrap is een volledige natuurlijke en veilige manier om uw lichaam te ontgiften en om u een prachtig en herboren gevoel te geven.

Heeft u nog vragen of wilt u een wikkeltherapie gaan proberen, neemt u dan contact op met de praktijk van Dokter Anders via de website of telefoon. (http://www.dokteranders.nl)

Lees verder

© 2010 - 2019 Berrie_van_mier, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Snelle weekend-detox: begin je week vol energie!Snelle weekend-detox: begin je week vol energie!Maandag is voor de meeste mensen een moeilijke dag. Wil je je als herboren voelen? Met een heldere geest en stralende hu…
Je lichaam ontgiften: hoe en watJe lichaam ontgiften: hoe en watOntgiften, ook wel detoxen, is het verwijderen van afvalstoffen uit je lichaam. Dit kan op allerlei manieren. Iedereen h…
Snel afvallen met een zelfgemaakte Body WrapSnel afvallen met een zelfgemaakte Body WrapBij een Body wrap wikkel je bijvoorbeeld je buik in met transparante-foliepapier. Folie! Ja folie gewoon uit je eigen ke…
Detox en ontgiften: oil pullingDetox en ontgiften: oil pullingDetox en ontgiften is hot! Je kunt geen tijdschrift openslaan of er staat wel een stukje over het ontgiften van je licha…
Je lichaam detoxen: voordelen & nadelen van een detox dieetJe lichaam detoxen: voordelen & nadelen van een detox dieetEen van de meest spraakmakende diëten sinds het begin van de eenentwinitgste eeuw is het detox dieet. Dit dieet wordt on…
Bronnen en referenties
  • http://www.dokteranders.nl

Reageer op het artikel "Wikkeltherapie of Detox Contour Wrap bij Dokter Anders"

Infoteur: Berrie_van_mier
Laatste update: 27-11-2011
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Medische informatie…
Schrijf mee!