InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Trouwjurken trends van 2014

Trouwjurken trends van 2014

Het trouwjaar 2013 loopt langzaam ten einde en we maken ons alweer op voor de volgende bruiloften. Het aantal huwelijken daalt dan wel door de crisis, toch overheerst de romantiek nog steeds. Veel mensen kiezen er nog steeds voor om hun man of vrouw trouw te beloven voor het altaar. Ook in de trouwmode zijn de laatste jaren trends ontstaan. In 2014 gaan we massaal voor de style 'Great Gatsby' en maken we kennis met het zogenaamde 'peplum'. Om helemaal hip op je bruiloft te zijn hou je je aan deze tips. Maar onthoud; trouwen doe je maar één keer.

De korte trouwjurk

Het kan niet kort genoeg in 2014. Trouwen in een korte jurk is hipper dan ooit. Voor een klassieke uitstraling ga je voor de tea length, deze valt net onder de knie en geeft je extra lengte. Als je niet zo groot bent kun je beter kiezen voor een jurk die op de knie valt. Voor de echte durfals is er de mini trouwjurk. Deze jurk is korter dan kort en als je mooie slanke benen hebt zeer geschikt.

De trouwjurk met accessoires

Trouwen in een effen jurk is er niet meer bij in 2014. Je bruiloft persoonlijk maken begint bij je jurk. Deze trend combineert een mooie effen jurk met leuke applicaties, broches en andere accessoires. Je kunt de applicaties zelf toevoegen, maar de meeste designers maken de trouwjurken met applicaties en al.

De trouwjurk met een sexy rug

Wil je niet alleen bij binnenkomst schitteren, maar ook als je het gemeentehuis uitloopt? Ga dan voor een trouwjurk met een laag uitgesneden rug. Een beetje sexy mag je als bruid wel zijn op je trouwdag. Waren vorige jaren ruggen nog erg gesloten, in 2014 is het ontzettend ver uitgesneden. Durf jij het aan?

De trouwjurk met omslagdoek

Niet alleen handig als het fris is buiten, maar ook nog eens een prachtig accessoire. De trouwjurk voorzien van een cape, bolero of omslagdoek is helemaal in in 2014. In wisselvallig Nederland kunnen wij ze natuurlijk goed gebruiken.

De peplum trouwjurk

Een mooie rok met een rok eroverheen. Dat is in het kort een peplum jurk. Deze jurk is absoluut heel vrouwelijk. In het straatbeeld zagen we het al veel vaker voorbij komen, maar nu is het ook hip bij de trouwjurken. Een ideale japon om je mee te onderscheiden.

De trouwjurk met lange mouwen

Helemaal terug zijn de lange mouwen in je trouwjurk. Niet meer sexy en fris, maar elegant lang en vrouwelijk. Ben jij niet tevreden over je bovenarmen? Dan heb je met deze trend geluk. Het is niet altijd even sexy, maar het verdoezelt wel je onzekerheden.

De trouwjurk in de style van 'Great Gatsby'

Vorig jaar kwam de film 'The Great Gatsby' uit. Een kostuumdrama die een grote stempel drukte op de bruidsmode van 2014. De film gaat over de jaren '20. Vintage viert dus de boventoon. Art deco, maraboeveertjes en franjes is alles wat je in de film ook tegenkwam. Om het geheel af te maken draag je een prachtig gedecoreerde haarband. Maar pas op en gebruik niet te veel sieraden bij deze look.

De trouwjurk met illusie hals

Een prachtig doorschijnende hals met kant. Het lijkt alsof het kant op de huid zit, maar het is op een laagje tule geweven. Dit element maakt je klassieke look helemaal af.

De trouwjurk met glitter tule

Ben jij een romantische bruid? Ga dan voor een rok van glitter tule. Jou tule rok heeft een prachtige gloed erover, omdat deze is bewerkt met glitter en pailletten. Met deze trouwjurk zie je er extra feestelijk uit op jouw bruiloft.

De trouwjurk met doorzichtige bandjes

Een V-nek met doorzichtige tule bandjes is helemaal trendy in 2014. Het geeft een klassieke tijdloze en romantische look. Op heel veel verschillende manieren wordt dit toegepast aan de trouwjurken.

De trouwjurk in pastel kleur

Trouwen in kleur werd de laatste tijd steeds populairder. Vaak wordt er al getrouwd in zwart, rood of paars, maar in 2014 zullen pasteltinten helemaal in zijn. Peach, roze, lila en babyblauw, je kunt het zo gek niet bedenken. De pastelkleuren zijn ideaal voor een zomerbruiloft en zijn makkelijk te combineren met de decoratie op de bruiloft.

Jouw keuze

Maar al met al moet een trouwjurk natuurlijk helemaal naar jouw zin zijn. Maak dus je eigen keuze en kies alleen voor één van de trends van 2014 als het jouw droomjurk is.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Trouwjurk kopen of huren: Wat kost een bruidsjurk?Trouwjurk kopen of huren: Wat kost een bruidsjurk?Wanneer de grote dag eraan komt, is er niets leukers dan te gaan shoppen voor de trouwjurk van je leven. Zodat je er str…
Zo kom je voordelig aan een prachtige trouwjurk!Zo kom je voordelig aan een prachtige trouwjurk!Iedere bruid wil er op haar trouwdag, de dag van haar leven prachtig uitzien. De meeste bruiden kiezen nog altijd voor e…
Je trouwjurk na de bruiloftEindelijk is het dan zo ver, je mag je trouwjurk aan. Met veel energie, tijd en liefde heb je hem uitgekozen. En dan is…
Bruiloft organiseren: de trouwjurk uitzoekenBruiloft organiseren: de trouwjurk uitzoekenHet uitzoeken van de bruidsjurk is een spannende gebeurtenis. Meestal gaat de aanstaande bruid op stap met haar moeder e…
De bruid: Trouwjurk, bruidskapsel en bruidsboeketDe bruid: Trouwjurk, bruidskapsel en bruidsboeketOp een bruiloft is de bruid het middelpunt, alle ogen zijn op haar gericht. Het is daarom belangrijk om er goed uit te z…
Bronnen en referenties
  • http://www.theperfectwedding.nl/artikelen/33/korte-trouwjurk-dragen
  • http://www.theperfectwedding.nl/artikelen/2353/trouwjurken-bruidsmode-trends-2014
  • http://www.theperfectwedding.nl/blog/865/bruidsjurk-pastel-kleuren
  • http://inwhite.nl/bruidsmode-trends-voor-2014/
Infoteur: Anteur
Gepubliceerd: 01-11-2013
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Schrijf mee!