InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Tien trouwtrends voor 2015

Tien trouwtrends voor 2015

Als je gaat trouwen in 2015 is het handig om de trouwtrends van 2015 te kennen. Met deze trends kan je bruiloft een groot feest worden voor heel je familie en vriendenkring. Met deze tips zullen je gasten niet snel vergeten dat jij bent getrouwd en zullen ze nog vaak napraten over een schitterend feest. In 2015 gaan koppels al snel voor een bruiloft op een bijzondere locatie en om de familie toch bij het ja-woord te laten zijn, gebruiken ze Skype of Facetime. In 2015 zijn de populairste kleuren koper en rosé en de decoratie is strak. Ook de ouderwetse champagnetoren maakt zijn comeback. Voor 2015 zijn er weer een aantal trends die je veel op bruiloften zal terugzien. Stellen willen graag dat hun huwelijksdag een dag wordt om nooit te vergeten. Tegenwoordig niet zozeer alleen voor zichzelf, maar zeker ook voor de gasten. Er moet nog lang over nagepraat worden. Aangezien de crisis plaatsmaakt voor betere tijden, zullen koppels ook sneller investeren in een topbruiloft. Om er helemaal bij te horen kun je de trends van 2015 niet overslaan.

Trouwen op vakantie met gebruik van Skype

Koppels kiezen er steeds vaker voor om niet, zoals gewoonlijk te trouwen in de kerk of in het gemeentehuis. Zij willen graag een eigen plek uitkiezen. In 2014 werden bruiloften in de open lucht heel erg populair, in 2015 gaan we nog een stapje verder en is het trouwen op een vakantiebestemming enorm populair. Koppels die ervoor kiezen om te trouwen op vakantie hebben hier meestal een speciale reden voor. Ze willen terug naar de plaats die voor hen zo speciaal was of ze willen de mooie plaats aan hun familie laten zien. Eén van de bekendste bruiloften op vakantie van 2014 is de bruiloft van Patty Brard op Ibiza. Zij had al haar gasten uitgenodigd om naar het eiland te komen, omdat ze hier het ja-woord ging geven. Voor veel koppels is het te duur om bij een buitenlandse bruiloft al de gasten over te laten komen. Een manier om dit op te lossen is het gebruik van Facetime of Skype. Met beide programma's kun je rechtstreeks meekijken hoe het koppel hun ja-woord geeft.

Een weekendbruiloft

Tegenwoordig is één dag feesten niet genoeg. Als je dan toch aan het feesten bent is een weekendbruiloft wel iets om te houden. Niet één dag, maar twee dagen volop feest. Je kunt de ene dag in de kerk trouwen en de andere dag op het gemeentehuis. Of je plant deze trouwerijen op één dag en gebruikt de tweede dag om te feesten. Let er wel op dat al je gasten zullen moeten overnachten nabij de feestgelegenheid. Raadzaam is dus om de bruiloft niet al te ver van huis te vieren. Ook zul je je gasten twee dagen lang moeten voorzien van voedsel. De prijzen voor een weekendbruiloft liggen dus wel wat hoger dan dat je de bruiloft maar één dag viert. Kijk ook uit naar een extra jurk, want na één dag zweten in je jurk, wil je toch wel graag een andere aan.

Themabruiloft

Ben je erg creatief? Ga dan voor een themabruiloft. Kies ervoor om een bepaald thema aan je bruiloft te koppelen en zorg ervoor dat de styling, de taart, de muziek en misschien zelfs de kleding is aangepast aan het thema. Hou bijvoorbeeld je bruiloft met het thema '1001 nacht'. Zorg voor wierook, olielampen en heel veel oosterse doeken. Laat muziek uit de film Alladin klinken en nodig buikdanseressen uit. Een ander idee is het thema 'Hawaï'. Koop bloemenkettingen en rieten rokjes ter decoratie. Nodig limbodansers uit en zorg voor heerlijke cocktails. Er is zoveel te verzinnen en je kunt je decoratie helemaal aanpassen op het thema.

Modern en strak

De decoratie op een bruiloft in 2015 zal voornamelijk modern en strak zijn. Vierkante tafels in effen kleuren met strakke stoelen. Prosecco als drinken, amuses bij de wijn. De prosecco opgestapeld als een strakke toren. De amuses in vierkante glaasjes. Veel wit en zwart.

Kleuren koper en rosé goud

Rosé goud is de trendkleur van het jaar 2015. De kleur geeft een gevoel van vriendelijkheid en warmte. Het gevoel van delen. En dat is natuurlijk een gevoel dat je graag terugziet op je bruiloft. Een bruiloft gaat over delen met elkaar. Koper was vorig jaar al een trendkleur in interieur en rosé goud is in 2015 helemaal in opkomst. Het combineren van die kleuren kan heel goed. Net als dat je beide kleuren goed kan combineren met goud, wit, aardetinten en hout. Laat de kleuren terugkomen in de aankleding van de feestzaal, het servies of in de jurkjes van je bruidsmeisjes.

Wilde en hangende bloemen

Als je je bruiloft wil aankleden met bloemen, doe dat dan met wilde bloemen. Een boeket dat eruit ziet alsof het net geplukt is, is in 2015 helemaal in. Boeketten met maar één soort bloem, lieflijk roze of grote rozen zie je dit jaar niet terug. Het zijn vooral de gemengde boeketten die het heel goed doen. De bloemen zijn zacht gekleurd en komen uit de Engelse tuin. Ze zijn romantisch en dramatisch en geven een goede sfeer aan je bruiloft. Ook in de bloemstukjes kun je veel verschillende bloemen verwerken. Naast wilde boeketten zijn ook hangende bloemen iets wat je in 2015 op een bruiloft kan vinden. Bloempotten op zijn kop aan het plafond, maar ook kleine vaasjes hangend in de boom, gevuld met de mooiste bloemen.

Champagnetorens met een kleurtje

In 2015 zien we de oude vertrouwde champagnetoren weer terug op de bruiloften. Het stukje design geeft een prachtig beeld op je trouwdag en proosten is dan ook een hele gebeurtenis. Let wel op dat een champagnetoren op een goede manier gebouwd is om het drama van het instorten van de toren te voorkomen. Het mooiste moment is natuurlijk als de champagnetoren wordt gevuld. Geniet van dit mooie moment op jouw speciale dag. Helemaal 2015 is het toevoegen van een kleurtje aan je champagnetoren. Geen standaard bubbels, maar schenk eens een ander kleurtje drinken.

Tasting stations en foodtrucks

Wil je je gasten veel verschillende gerechten serveren? Nodig dan eens verschillende tasting stations en foodtrucks uit. Dit zijn standjes waar je een bepaald soort eten en drinken kunt proeven. Denk aan poffertjes, ijsjes, milkshakes, pizzastukken, churro's of cocktails. Bij foodtrucks worden de gerechten bereid in een vrachtwagentje met een uitdeelluik. De gasten kunnen op deze manier heel veel verschillende soorten eten en drinken proberen. Een diner is niet meer nodig.

Snacken in de avond

Later op de avond krijgen je gasten weer honger. In 2015 is het daarom een trend om tegen elf uur ook nog iets om te snacken uit te delen. Niet alleen nootjes op de tafel, maar ook kleine hapjes doen het goed. Zo kun je bijvoorbeeld mini-hamburgertjes serveren. Een ander leuk idee is kleine pizzapunten of popcorn in een bekertje. Maak het zo creatief mogelijk om je gasten zo veel mogelijk te verwennen.

Tekenaar van portretten

In 2014 was het een trend om te zorgen dat je gasten op de foto konden. Je gaf ze wegwerpcamera's of regelde een fotohokje. Ook een fotograaf was helemaal trendy. Dit jaar zal je toch iets creatiever moeten zijn. Zo is het leuk om een tekenaar uit te nodigen, die alle gasten voorziet van een portret. Zorg ervoor dat je portrettekenaar snel kan werken, want als alle gasten getekend moeten worden is er weinig tijd. Je gasten hebben zo een leuk aandenken aan je bruiloft.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bruiloftsjaren, hoe heten ze?Bruiloftsjaren, hoe heten ze?Een huwelijk sluit je voor je leven, als alles natuurlijk tenminste goed gaat. De meeste mensen kennen de zilveren bruil…
Een thema voor je bruiloft kiezenEen thema voor je bruiloft kiezenEen bruiloft is voor veel mensen één van de mooiste dagen van hun leven. Alles moet dan ook perfect zijn en een goede vo…
Bruiloft plannenHet plannen van een bruiloft kan beangstigend zijn. Het is de dag grootste dag van je leven en je wilt dan ook niets lie…
Vintage bruiloft: een nieuwe trendVintage bruiloft: een nieuwe trendNaast de do-it-yourself bruiloft is ook de vintage bruiloft een opkomende trend in Nederland. In Amerika is de zogenoemd…
Trends in trouwkaarten in 2016Trends in trouwkaarten in 2016Als je gaat trouwen is het gebruikelijk om je gasten een uitnodiging te sturen. Deze trouwkaart wordt voorzien van de da…
Bronnen en referenties
  • http://weddinghub.hellomagazine.com/hesaidyes/index.php/2014/12/wedding-trends-2015/
  • http://liefdeentrouwen.nl/7-bloementrends-van-2015/
  • http://www.theperfectwedding.nl/blog/2928/decoratie-trends-2015
  • http://www.huffingtonpost.com/bridal-guide/the-15-biggest-wedding-tr_b_6262838.html

Reageer op het artikel "Tien trouwtrends voor 2015"

Infoteur: Anteur
Laatste update: 03-01-2017
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Schrijf mee!