InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Een themabruiloft in 2015

Een themabruiloft in 2015

Eén van de grootste trends op het gebied van trouwen in 2015 is het hebben van een thema op je bruiloft. Dit thema wordt doorgevoerd in de kleinste details en geeft een persoonlijke touch aan jouw ceremonie en feest. Het thema komt de hele bruiloft lang terug, maar leidt de aandacht niet af. Het is subtiel verwerkt en geeft je gasten een gevoel van intimiteit bij het bruidspaar. Veel stellen maken de keuze voor een persoonlijk thema. Iets waar zij zelf veel mee hebben, zoals een bepaalde kleur of een bepaald liedje wat veel voor hun betekent. Toch is er een bepaalde trend te zien in de thema's die gekozen worden. In 2015 is een themabruiloft hartstikke hip, maar voor welk thema moet je dan gaan? Met een persoonlijk thema zit je natuurlijk altijd goed. Je betrekt je gasten bij iets wat jullie als bruidspaar belangrijk of mooi vinden en maakt hiermee je bruiloft tot iets intiems. Iets wat je alleen met je gasten wil delen. Heb je geen inspiratie voor een persoonlijk thema, dan kun je altijd nog kiezen voor één van de thema's die in 2015 enorm in trek zijn.

Back to basic

Bij het thema back to basic denk je meteen aan simpel en makkelijk. Een echt Nederlands thema, want de gemiddelde Nederlander is toch wel erg nuchter. Een buitenbruiloft in een ongedwongen sfeer past hier helemaal bij. Er wordt simpel eten geserveerd. Denk aan pizza's, hotdogs en patat. Dit eten kun je krijgen bij allerlei mobiele eettentjes. Als dresscode kies je voor bohemien en ook de bruid past zich hierop aan. Zij kiest voor een soepel vallende jurk en loopt op blote voeten of makkelijke slippertjes. Zorg voor lampionnen of fakkels. Ook een kampvuur doet het goed. Samen zingen in het donker, terwijl het vuur knispert en je oom de gasten vermaakt op zijn gitaar.

Colorfull

Het thema kleur is nog steeds een thema dat veel terugkomt. In het voorjaar wordt er veel gekozen voor lavendel en in het najaar juist meer voor blauwtinten. De meest populaire kleuren op dit moment zijn mintgroen en de combinatie van roze en goud. Het begint al met de trouwkaart die je helemaal of subtiel kunt voorzien van de kleur van jouw bruiloft. Daarna moet je denken aan de aankleding van de trouwlocatie. Zorg voor menukaartjes, bloemen, tafellopers en servies in de kleur. Ook kun je de kleur laten terugkomen in je trouwjurk of de stropdas van de bruidegom. Vergeet niet een aantal bloemen in het bruidsboeket in de themakleur te doen. Durf je je helemaal uit te leven, dan kun je de gasten vragen in de kleur van je bruiloft te komen. Zo wordt het een heuse dresscode.

Wonderfull White

Voor dit thema hoef je niet na te denken over je trouwoutfit. De jurk wordt natuurlijk wit. Wit geeft een schoon, simpel en strak gevoel. Dit thema is dus ook makkelijk door te voeren in je bruiloft. Zorg voor wit servies, witte bloemen en witte vlaggenlijnen. Ook is in dit thema veel winters te verwerken. Denk aan decoratie met sneeuw. Misschien wel op je bruidstaart? Deze wordt namelijk heel simpel en dus wit. Om het toch niet helemaal wit te laten zijn op je bruiloft kun je een klein beetje zilver/glitter verwerken in de decoratie.

Secret Garden

Hou jij van een intieme bruiloft met een aantal genodigden? Kies dan voor een bruiloft in een secret garden. Zoek een mooie plaats buiten die omgeven is door bomen en struiken. Stiekeme pottenkijkers zijn niet toegestaan. Onder een mooie boog met heel veel bloemen geven jullie het ja-woord en de gasten kijken toe op houten klapstoeltjes. Er staan lange tafels opgesteld, waaraan iedereen kan plaatsnemen. Hier krijgen ze een high tea aangeboden. In de avond zorg je voor sfeerverlichting door lantarentjes aan te steken. Deze kun je ook in de bomen hangen. Een dansje wagen doe je midden tussen de bomen en bloemen. En vertrekken van de bruiloft doe je in stijl in een piepklein roeibootje op de plaatselijke vijver met een bordje 'just married' erop.

Pure Nature

Ecologisch is het toverwoord van alles. Natuur is de toekomst. Ook dit kan je doorvoeren in je bruiloft in 2015. Hartstikke hip om te denken aan de natuur. Bij een natuurbruiloft kun je denken aan veel natuurlijke decoratie. Veel bloemen, planten en hout. Houten tafels, houten stoelen en houten decoratie. Ook kun je je diner een biologische touch geven. Ga voor veel groente en fruit en kies fair trade producten. Wil je zelf ook helemaal puur natuur zijn? Kies dan voor een groene corsage. Gebruik veel verschillende bloemen en planten. Of doe eens gek en laat een bloemenkrans in je haar zetten.

Winter Wonderland

Trouwen in de winter lijkt de laatste jaren steeds populairder te worden. Dit zal ook te maken hebben met de stijgende temperatuur in de wintermaanden. Sneeuw en ijs zijn een uitzondering, maar jouw bruiloft kan wel helemaal in dit thema. Kies voor winterse bloemen en decoratie. In deze donkere dagen zijn kaarsen en kandelaars natuurlijk hartstikke geschikt om als sfeerverlichting te gebruiken. Voer een klein beetje kerst door, door kerstboompjes als aankleding te gebruiken of je kerstboom te gebruiken als gastenboek. Je gasten kunnen hier dan een wens voor jullie in hangen. Kies niet voor traditioneel ijs als toetje, maar zorg voor chocoladefondue. Ook een warme mok chocolademelk doet het goed op een winter wonderland bruiloft.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.theperfectwedding.nl/blog/591/bruiloft-thema-natuur
  • http://www.theperfectwedding.nl/blog/2991/thema-roze-en-goud-op-je-bruiloft
  • http://www.zankyou.nl/p/ecofriendly-25804
  • http://www.theperfectwedding.nl/artikelen/2936/bruiloft-thema-trends-van-2015
  • http://www.theperfectwedding.nl/blog/3016/kerstboom-op-je-bruiloft

Reageer op het artikel "Een themabruiloft in 2015"

Infoteur: Anteur
Laatste update: 03-01-2017
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Schrijf mee!