InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Valentijn trends 2015

Valentijn trends 2015

Een kaartje is nog steeds het meest gestuurde cadeau voor Valentijnsdag. Zowel voor geliefden als mensen die iemand de liefde willen bewijzen. Een kaartje is simpel, snel gestuurd en het kan anoniem. Zo weet je liefde nog niet meteen van wie het kaartje komt en wordt het dus een extra grote verrassing. Toch stappen veel mensen in 2015 af van het sturen van een kaartje met Valentijnsdag. Vooral omdat Valentijn breed uitgemeten wordt in de commerciële sector. Winkels willen verkopen en verzinnen dus allemaal een valentijnscollectie. Aankomen met een klein kaartje is dus niet meer voldoende om mee te doen aan de trend van 2015. Vanuit de crisis gingen we heel veel zelf maken en uitvinden. Dat zie je ook dit jaar nog terug in de trends voor Valentijn. Het sturen van een kaartje via Hallmark of een kaartje kopen in de winkel is niet in. Als je dan een kaartje stuurt moet het persoonlijk zijn.

Zelf gemaakt

Mensen gaan ook in 2015 dus snel voor een zelfgemaakt kaartje. Dat kan heel ingewikkeld met 3d-plaatjes, strikjes en knipsels, maar kan ook heel simpel door een witte kaart te pakken en daar een stempel van een hart op te drukken. Het idee dat de kaart zelfgemaakt is geeft een persoonlijke touch. Ook een handgeschreven stukje in de kaart is voor de meeste mensen leuker om te lezen, dan de getypte versie.

Maar niet alleen kaarten worden in 2015 zelfgemaakt. Ook andere zelfgemaakte ideeën zijn populair. Mensen gaan aan de gang met potjes gevuld met kaartjes met redenen waarom je van iemand houdt. Of ze maken een groot aantal enveloppen, die hun geliefde mag openen bij bijvoorbeeld een verdrietig moment of juist een heel blij moment. Ook roosjes vouwen van papier is een leuk idee of wat dacht je van een zelfgemaakt bloemstukje.

Thuis op de bank

Dit jaar hoef je je lover echt niet mee op stap te nemen. De trend is namelijk om het thuis romantisch te maken en je geliefde te verrassen met bijvoorbeeld een heerlijk ontbijtje of een driegangen diner. Ook het interieur een beetje aanpassen op deze bijzondere dag kan je liefde helemaal in de stemming brengen. Breng wat rode accenten aan in je woonkamer of slaapkamer, want rood is de kleur van de liefde. Ook bloemen doen het altijd goed. Denk aan een filmpje voor de avond en zorg voor voldoende zoete verwennerij.

Trouwen voor één dag

Ook een trend is even voelen hoe het is om getrouwd te zijn en dan vooral hoe het voelt om een dag als je bruiloft mee te maken. Trouwen voor één dag is populairder dan ooit en wat is er nou leuker om dit op Valentijnsdag 2015 te doen. Bij het bedrijf Wed & Walk in Amsterdam kan het 7 dagen per week. Bij je huwelijk van één dag mag je gebruik maken van een garderobe met mooie bruidsjurken en trouwpakken. Ook zijn er leuke accessoires om het geheel op te leuken. Er wordt een ceremonie gehouden met persoonlijke speech en je krijgt ringen die je mag houden als aandenken aan deze leuke dag. Tot slot krijg je een mooi certificaat mee dat je thuis in kan lijsten. Als extra kun je kiezen voor live zang, een fotoshoot en een visagist of kapster. Dit maakt het arrangement wel wat prijziger.

Op Valentijnsdag zorgt Wed & Walk voor een speciale Valentijnsceremonie. De kosten hiervoor zijn 125 en je wordt dan volledig in de watten gelegd. Voor acht gelukkige stelletjes heeft het bedrijf op 13 februari in de avond een speciale trouwceremonie op een loveboat. Nadat je gevaren hebt over de mooie Amsterdamse grachten, word je door een nepambtenaar getrouwd. Dit kost je 350.

Fotoshoot met je liefde

Helemaal 2015 is het houden van een fotoshoot met je geliefde. Samen zoek je je meest mooie kledingsetje uit, die natuurlijk erg goed bij elkaar passen. Het maakt niet uit of de shoot plaatsvindt in de natuur of in een studio, waar het decor al klaarstaat. Het gaat deze dag om de liefde die van de foto's af moet spatten. De fotograaf zal er alles aan doen om jullie liefde op de juiste manier vast te leggen. Deze prachtige shoot is natuurlijk een leuk aandenken voor later. Ook als de liefde niet lang stand houdt. De kosten voor een Valentijnsshoot liggen ongeveer rond de 100. Een flink bedrag, maar dat is jouw grote liefde vast dubbel en dwars waard.

Niet alleen voor geliefden

Ben je single of vind je het juist leuk om een ander persoon te verrassen op Valentijnsdag? Anno 2015 is het heel normaal om niet alleen geliefden een cadeau te geven op deze speciale dag. Verras je buurvrouw met een flinke bos rozen, omdat ze altijd op je katten past. Maak je schoonmoeder blij met een doos bonbons, omdat ze je het leukste vriendje van de wereld heeft gegeven. Of ga met je beste single vriendin uit eten om een gezellige avond te hebben en weer eens goed bij te kletsen over jullie leven. Valentijnsdag is in 2015 zeker niet alleen voor geliefden.

Fifty Shades of Grey

De allergrootste trend voor Valentijn 2015 is natuurlijk Fifty Shades of Grey. Wie het over 14 februari 2015 heeft kan niet om deze film heen. De vooraankondigingen voor de film maken het allemaal waar. Fifty Shades of Grey wordt de topper van deze Valentijnsdag. Het is niet alleen superleuk en spannend om je grote liefde mee te nemen naar deze film, ook je vriendin zal hem dolgraag willen zien.

De winkels spelen ook goed in op het succes van de film. Zo heeft het nagellakmerk OPI een Fifty Shades of Grey lijn uitgebracht met vooral donkere tinten. Er zijn wijnen te koop in het merk Fifty Shades of Grey en KappAhl bracht een lingerie uit gebaseerd op de film. Ook is er een hele lijn seksspeeltjes die Fifty Shades of Grey is genoemd. En alsof het niet gekker kan bestaan er zelfs rompertjes voor baby's met de tekst: '9 months ago.. My mommy read Fifty Shades of Grey'. Voor iemand die zijn geliefde wil verrassen met Fifty Shades of Grey genoeg keuze.
Gerelateerde artikelen
Valentijnsdag verklaardValentijnsdag verklaardValentijnsdag wordt gevierd op 14 februari. Het is de dag waarop geliefden extra aandacht aan elkaar besteden. In het ja…
Leuke weetjes - Valentijn en ValentijnsdagLeuke weetjes - Valentijn en ValentijnsdagBen je op zoek naar leuke weetjes over Valentijn en Valentijnsdag? Wedden dat je met onze leuke wetenswaardigheden vast…
Valentijnsdag, een dag voor degenen die je lief hebt!Valentijnsdag wordt gevierd op 14 februari. Al in 496 werd 14 februari uitgeroepen tot de dag van de Heilige Valentijn,…
Valentijnsdag volgens deskundigenValentijnsdag wordt zeer verschillend ervaren: de een vind het grote, commerciële onzin, overgewaaid uit Amerika. De and…
Valentijnsdag in AmerikaValentijnsdag in AmerikaLees hier alles over Valentijnsdag in Amerika. Valentijnsdag wordt ook in Amerika geviert en het heeft hier een vrij kor…
Bronnen en referenties
  • http://droomhome.nl/feestdagen/valentijnsdag/valentijnsdag-top-6-tips.html
  • http://www.trouwenvoor1dag.nl/pages/181898/Prijzen_agenda.html
  • http://www.therichest.com/rich-list/most-shocking/11-totally-odd-products-that-came-out-of-fifty-shades-of-grey/9/
Infoteur: Anteur
Laatste update: 03-01-2017
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Schrijf mee!