InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Een goedkope bruidsjurk vinden

Een goedkope bruidsjurk vinden

Een goedkope bruidsjurk vinden Voor veel mensen die willen trouwen zijn de kosten het grootste obstakel. Eén van de grootste kosten is de bruidsjurk van de bruid. Mensen vinden dat daar veel geld voor moet worden betaald. Dat hoeft echter niet. Het kan ook goedkoper. Dit kan bijvoorbeeld door op zoek te gaan in de kringloop of op het internet. Elke bruid zal vertellen dat het meest moeilijke dat ze moesten doen het uitzoeken was van de trouw japon. Hiervan dromen ze immers al sinds ze nog een klein meisje waren. In hun dromen zien ze er uit als de prinses. Maar wanneer het eenmaal zover is heeft het bruidspaar ook te maken met de zorgen van alle dag, namelijk het geld. Want wie gaat dat nu betalen? De bruiloft zelf is vaak al duur genoeg en rond het bruiloft moeten vaak nog meer kosten gemaakt worden, zoals een verhuizing of het opnieuw inrichten van een woning.

Bruidsjurk

Vaak zit het er dus niet in om uitgebreid alle bruidszaken langs te gaan en elke willekeurige jurk uit te kiezen. Deze zijn vaak al eer dan tweeduizend euro. De bruid hoeft echter niet te wanhopen, want er zijn meer manieren om aan een bruidsjurk te komen. Eén manier kan zijn door naar een ontwerper of de organisator van een bruidsmodeshow te stappen en je situatie uit te leggen. Vraag of je een ouder - of desnoods - een licht beschadigd model zou mogen gebruiken. Vaak kan dat tegen korting omdat de mode van vorig jaar immers minder oplevert. En als er sprake is van lichte schade, dan kan de jurk gerepareerd worden.

Tweedehands

Ook zijn er veel zaken die tweedehands bruidsjurken aanbieden. Dit kunnen kringlopen zijn, maar ook zaken die er in gespecialiseerd zijn. Vaak zijn deze jurken nog zo goed als nieuw, omdat ze toch maar een enkele keer zijn gedragen. Door ze een keer naar de stomerij te brengen hoeft het niet anders te voelen. Ook via internet zijn er veel trouwjurken te bestellen. Het nadeel is dan echter dat u hem niet kunt passen en dat u eventuele beschadigingen niet ziet. Vraag dus altijd als u dit doet aan de persoon waar u de trouwjapon bestelt of zij de beschadigingen wil aangeven en dat u uw geld terugkrijgt als er toch meer beschadigingen zijn, of misschien een deel van het geld. Zorg ook dat uw maten en de maten van de jurk kloppen. U kunt de jurk ook goedkoop via internet in China laten maken. Het nadeel is echter dat u niks kunt doen als de jurk tegenvalt.

Online

Een manier is door online op zoek te gaan naar een bruidsjurk. Met name sites als Marktplaats lenen zich goed en daar is het aanbod groot. Voor wie zich graag internationaler wil oriënteren is ook een site als Ebay een goede optie. Op die manier is het ook mogelijk om in contact te komen met kleermakers in bijvoorbeeld China of India, waar tegen relatief lage kosten, zelfs als daar de verzendkosten bij komen, een bruidsjurk te laten maken.

Bruiloft

Een laatste mogelijkheid is om een jurk te lenen van de kennis. Veel bruiden zullen in de leeftijd zitten waarop veel vriendinnen ook trouwen. U weet dus wat u krijgt. Dat kan echter ook een nadeel zijn, omdat u zich minder uniek voelt en misschien gemeenschappelijke kennissen de jurk zullen herkennen als dat die al gedragen is door uw vriendin.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Een goedkope bruidsjurk vinden"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 07-10-2015
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Special: Bruiloft
Schrijf mee!