InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Flirten, hoe doe je dat?

Flirten, hoe doe je dat?

Flirten doen sommige jongeren zonder moeite de hele dag door, anderen moeten er echt over na gaan denken wat ze zullen doen en met wie ze gaan flirten. Weer anderen weten niets over flirten. Behoor jij tot deze laatste groep? Dan is dit artikel speciaal voor jou! Flirt-tip 1; Lach!
Als je lacht ben je makkelijk aanspreekbaar en het is bovendien aanstekelijk. Het maakt je gezicht vrolijk en dat trekt andere mensen aan.

Flirt-tip 2; Geef complimenten.

Geef een compliment aan de persoon met wie je flirt, dan weet hij (of zij) dat hij indruk op je heeft gemaakt. Het leukste is het als je complimentje een verrassend element heeft en het moet eerlijk en oprecht zijn.

Flirt-tip 3; Oogcontact.

Probeer oogcontact te maken, maar staar niet. En kijk op het ‘goede moment’ weg.

Flirt-tip 4; Luister.

De reden dat je 2 oren hebt en maar 1 mond is omdat je 2x zoveel moet luisteren dan dat je moet praten. Luisteren naar iemand is een kunst, maar zorg er wel voor dat je echt luistert, en niet alleen maar hoort (ene oor in, andere weer uit).

Flirt-tip 5; Durf de eerste stap te nemen.

Ga dichter naar de persoon toe die je wilt ontmoeten en zeg ‘hallo.

Flirt-tip 6; Ben de gastheer of gastvrouw.

Wacht niet passief op liefde, maar neem zelf het initiatief. Verander als het ware je gedrag van gast naar gastheer of –vrouw.

Flirt-tip 7; Hulpmiddelen.

Zorg er voor dat je nooit van huis gaat met goede natuurlijke hulpmiddelen, zoals dieren, kinderen, gekke sieraden, een boek of uitbundige kleding. Dit zijn dingen waar iemand jou op aan kan spreken of waar je het met iemand over kunt hebben. Het valt op. Zorg er wel voor dat het bij je past.

Flirt-tip 8; Lol!.

Wees vrolijk en spontaan, maar laat ook zien dat je gevoelig bent.

Flirt-tip 9; Begin een gesprek.

Praat met iemand over de omgeving, stel een vraag, vraag hulp of geef je mening over iets. Zo kom je snel met iemand in contact.

Flirt-tip 10; Flirten is gedrag.

Als je zelfvertrouwen hebt en niet bang bent om risico’s te lopen ben je een goede flirter. Je bent enthousiast en positief, dan zal het altijd werken!
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Flirten, hoe doe je dat?"

Infoteur: Lobke
Gepubliceerd: 10-04-2007
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Schrijf mee!