InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Vrouw aantrekkelijker vanwege een betere weerstand

Vrouw aantrekkelijker vanwege een betere weerstand

Vrouw aantrekkelijker vanwege een betere weerstand Onderzoekers hebben ontdekt wat in ieder geval een deel van het geheim van aantrekkingskracht kan zijn. Aantrekkingskracht is een bijzonder iets. En heeft niet altijd met schoonheid te maken. Iedereen kent uit eigen omgeving wel dat helemaal niet zo knappe meisje, waar de mannen toch in hordes achteraan lopen. Of dat prachtige meisje, die maar niet aan een goede partner kan blijven hangen. Er is een link met het immuunsysteem van een vrouw. En dat immuunsysteem is erfelijk.

Aantrekkingskracht

Aantrekkingskracht is een bijzonder iets. En heeft niet altijd met schoonheid te maken. Iedereen kent uit eigen omgeving wel dat helemaal niet zo knappe meisje, waar de mannen toch in hordes achteraan lopen. Of dat prachtige meisje, die maar niet aan een goede partner kan blijven hangen. Om het inzichtelijk te maken hebben de onderzoekers het benoemd als het "jennifer Aniston complex". Deze prachtige actrice schijnt namelijk ook maar niet aan DE man te komen. Zo trouwde ze in 2000 met Brad Pitt, maar het paar scheidde 2005. Eind 2005 maakte Aniston bekend officieel samen te zijn met acteur Vince Vaughn. In december 2006 gingen weer uit elkaar.Vervolgens heeft ze een knipperlichtrelatie met John Mayer. Hierna gaan er veel geruchten over met wie Aniston een relatie zou hebben, zo komen tegenspeler Gerard Butler en ex Brad Pitt meerdere malen naar voren als mogelijke relaties. Bepaald geen vastigheid dus. En toch zo'n prachtige vrouw.

Het onderzoek

Researchers van de University of Western Australia hebben onderzoek gedaan en ontdekt wat in ieder geval een deel van het geheim van aantrekkingskracht kan zijn. Ze beweren dat het geheim van aantrekkingskracht voor een deel haar oorsprong vind in bepaalde immuun systeem genen die een vrouw erft van haar ouders. Deze immuun systeem genen zijn deels zichtbaar in haar uiterlijk, en worden ook met haar zweet uitgescheiden. Een vrouw laat dus een vingerafdruk van haar immuun systeem achter met haar zweet. Hoe gevarieerder de immuun systeem genen, hoe sterker de natuurlijke weerstand tegen ziektes en infecties, hoe makkelijker ze meer partners aantrekt. Onbewust registreert een man dus schijnbaar of de vrouw een goed of slecht werkend immuunsysteem heeft. En de sterkte van het immuun systeem schijnt dus van invloed te zijn op de mate van aantrekkelijkheid. Het onderzoek werd gedaan met 150 studentes. Er werd DNA afgenomen en een vragenlijst ingevuld over hun relaties.

Wat werd niet duidelijk

Wat niet duidelijk werd in het onderzoek, is hoe en waarom het vrouwelijke immuunsysteem haar succes bij de mannen beïnvloed. Grappig is dat ook niet duidelijk werd of deze vrouw met het gevarieerde immuunsysteem onweerstaanbaar is voor de mannen, of dat zij de mannen onweerstaanbaar vind. Met andere woorden, zegt het iets over haar of over hem? Verder onderzoek lijkt wenselijk.

Opvallend feit

Opvallend nieuw feit is wel dat de weerstand van een vrouw, haar immuunsysteem, dus wel degelijk genetisch bepaald is. En dat een slecht of goed immuunsysteem overgedragen wordt. Dit biedt inzichten in de erfelijkheid van een goede of slechte weerstand. Bij de man is geen link ontdekt tussen zijn sterkere immuunsysteem en aantrekkingskracht.
© 2010 - 2018 Enna-online, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.telegraph.co.uk
  • Wikipedia
  • Research van de University of Western Australia
  • NRC handelsblad

Reageer op het artikel "Vrouw aantrekkelijker vanwege een betere weerstand"

Infoteur: Enna-online
Laatste update: 23-11-2010
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Schrijf mee!