InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Seksualiteit > Hoe kan gember de intimiteit verbeteren?

Hoe kan gember de intimiteit verbeteren?

Hoe kan gember de intimiteit verbeteren? Binnen een relatie is intimiteit van groot belang en daarbij moeten uiteraard alle onderdelen van het menselijk lichaam goed werken. Toch kan het zijn dat de erectiele delen van de man minder functioneel zijn of dat de vrouw minder opgewekt is om aan intimiteit te doen. Probleem kan zijn dat de bloedtoevoer onvoldoende is, omdat mogelijk andere delen van het lichaam meer bloed nodig hebben. Wat voor invloed kan gember op het lichaam en de intimiteit hebben?

Gember voor intimiteit

Opgewondenheid

Onderdeel van de intimiteit is dat door het vrijkomen van feromonen bij de man of vrouw de seksuele drang bij de partner wordt geactiveerd. Uiteraard moeten die feromonen in eerste instantie wel vrijkomen en daartoe dient de bloedhuishouding alsmede alle neurotransmitters optimaal te werken om voldoende bloed naar het geslachtsdeel te sturen. Pas dan zal het lichaam de feromonen loslaten om de partner op te winden. De bloeddoorvoer moet daartoe dus optimaal te werken. Dit geldt uiteraard voor beide partners. Heeft de man de uitgestoten feromonen van de vrouw opgevangen, dan gaan de mannelijke hersenen ook aan de slag om bloed naar de geslachtsdelen te sturen. Een wisselwerking van uitgestoten mannelijke en vrouwelijke geuren zorgen ervoor dat beiden opgewonden worden en tot de daad willen overgaan.

Problemen bij seksuele prestaties

Zowel de seksuele processen van de man als vrouw voorafgaande aan de daad kunnen verstoord raken, waardoor onvoldoende bloed naar de geslachtsdelen stroomt. Daardoor kan de wisselwerking tussen beide personen onvoldoende worden gestimuleerd met als gevolg dat de seksuele daad niet op gang komt. Dit kan in een verder stadium resulteren in een algehele seksuele desinteresse in intimiteit voor de partner, waardoor de relatie onder druk komt te staan. Om dat te voorkomen, wat kun je zoal doen?

Bevorder de intimiteit

Een aspect om de intimiteit te bevorderen begint uiteraard bij de partners zelf. Praat over eventuele angsten bij seksuele handelingen met elkaar. Dit zorgt vaak voor dat er meer begrip voor elkaar komt, waarbij mogelijk kleine problemen (tussen de oren) kunnen worden verholpen. Ook de sfeer waarbinnen de intimiteit wordt aangegaan is van belang. Men moet niet direct proberen om tot de daad over te gaan, echter een leuk muziekje en aantrekkelijke kleren met een glaasje wijn kan al wonderen doen. Maar toch kan het zijn dat dit onvoldoende is om de intimiteit op gang te krijgen. Hoe kan gember dan helpen?

Wat is gember?

Gember is een specerij en komt van de gemberplant. Normaal wordt van de gember de wortel gebruikt, omdat de geneeskrachtige en smaakgevende stoffen daarin zijn geconcentreerd. Gember wordt veel gebruikt in de oosterse keuken, zoals gerechten welke we bij de Chinees afhalen. Gember wordt ook volop toegepast in de Nederlandse keuken. Het is als specerij een verrijking van onze keuken door de scherpe maar aangename smaak.

Hoe helpt gember bij intimiteit?

Naast het feit dat gember lekker in de keuken is, heeft het ook een aantal geneeskrachtige eigenschappen. Gember is namelijk een natuurlijke bloedverdunner en dat kan de intimiteit bevorderen. Als bloed iets dunner is, stroomt het makkelijker en dus worden de geslachtsdelen van man en vrouw sneller en gemakkelijker van voldoende bloed voorzien. Daarnaast neemt de temperatuur van het lichaam ietsjes toe, waardoor men gaat zweten. Dit heeft eveneens als voordeel dat feromonen gemakkelijker door het lichaam worden afgestoten, waardoor de opgewondenheid eerder door de partner wordt opgevangen. Pas je dieet dus aan, zodat je geregeld gember via voedsel en thee binnenkrijgt.

Waar kan gember eveneens bij helpen?

Omdat gember een bloedverdunner is, is het uitermate geschikt om de volgende aandoeningen te voorkomen:
  • trombosevorming waardoor de kans op hart- en vaatziekten afneemt. Denk aan hartinfarct, beroerte, aderverkalking en longembolie;
  • menstruatiepijn: de combinatie van een toenemende hoeveelheid bloed (wegens de bloedverdunner) en pijnvermindering van vijfentwintig procent, zorgt ervoor dat steken en krampen aanzienlijk minder ernstig zullen zijn.

Het frequent innemen van gember is dus niet alleen goed voor de intimiteit en seksualiteit, maar is eveneens goed voor de algehele gezondheid. Eet en drink ook gember, zodat je relatie verbetert en je lichaam gezonder wordt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Libido en oorzaken libidoverliesLIBIDO is het woord voor de sexuele lust van mensen. Deze sexuele lust vormt de motor voor al onze sexuele activiteiten.
Het mannelijk Libido boosten met Libido 7Het is mogelijk om het Libido van de man een boost te geven door de testosteron productie te verbeteren. Voedsel dat hie…
Wat zeggen kleuren over seksualiteitKleuren zeggen veel over iemands persoonlijkheid. Deze kunt u weer opsplitsen in je liefdesleven, emoties, loopbaan, sek…
Vormen van intimiteit in een relatieWat is intimiteit? Intimiteit is een gevoel van samenhorigheid en verbintenis tussen twee of meer personen. Intimiteit i…
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Gember

Reageer op het artikel "Hoe kan gember de intimiteit verbeteren?"

Reactie

Judith, 02-09-2012 19:48 #1
Een bloedverdunner heeft niets te maken met de dikte van het bloed! Dat het bloed beter gaat stromen door een bloedverdunnende werking is dus onzin. Er zijn verschillende soorten bloedverdunners: middelen die het verkleven van de bloedplaatjes tegengaan (trombocytenaggregatieremmers) en middelen die eiwitten beïnvloeden die nodig zijn bij het proces van de bloedstolling (anticoagulantia of antistolling, zoals de medicijnen van de trombosedienst).
De term "bloedverdunner" zou wat mij betreft nooit meer gebruikt moeten worden, dit geeft alleen maar verwarring.

Infoteur: Geinformeerd
Laatste update: 19-03-2018
Subrubriek: Seksualiteit
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!