InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Seksualiteit > RLC: Red Light Center - Second Life voor volwassenen

RLC: Red Light Center - Second Life voor volwassenen

Iedereen heeft al wel eens gehoord over Second Life. Een virtuele wereld waar duizenden online gebruikers een soort virtueel leven leiden. Allemaal leuk,maar een leven zonder sex is toch geen echt leven. Dat moeten de mensen van het bedrijf Utherverse gedacht hebben en ze bouwden prompt een andere virtuele wereld die de naam Red Light Center kreeg kortweg RLC. Begin 2006 ging de Second Life voor volwassenen online en van de eerste dag was het een groot succes.

Wat is red light center?

Red Light Center dat men kortweg RLC noemt is een Massively Multi-User Reality of virtuele wereld die heel erg lijkt op het gekende Second Life doch deze virtuele 3D wereld is specifiek op volwassenen gericht. Cyberseks en daten staan er centraal. RLC is gemodelleerd naar de gekende Amsterdamse Walletjes zoals u op de afbeelding hieronder kan zien. Dat zegt natuurlijk genoeg mede als de slogan 'Live Your Fantasy'.

Het huidige RLC bestaat uit twee delen. Zo heb je het Red Light District dat dus vooral rond dating en seks draait,maar je hebt ook Virtual Vancouver dat meer op events gericht is. Virtual Vancouver is te bereiken met een 'Transporter' die vertrekt in de Transporter Room. Naar de toekomst toe zal RLC nog uitgebreid worden met andere districten die al dan niet op een bepaald thema gericht zullen zijn. In dit artikel bespreken we enkel de mogelijkheden in het huidige Red Light District.

Wat valt er zoal te beleven in rlc?

Eigenlijk heel veel. Er zijn meer dan 30 gebouwen waar je in kan stappen en waar allerlei zaken mogelijk zijn. Deze zijn zeker niet altijd seksueel getint. Zo hebben wij onlangs meegedaan aan een race op rolschaatsen door de straten van RLC en er zijn ook veel dansgelegenheden waar je virtueel kan dansen. In die dansgelegenheden kan ook veelal paddo's krijgen,waterpijp roken of XTC nemen. Ook drugs zijn dus aanwezig in RLC maar ze kosten gelukkig niets en het blijft vooralsnog bij softdrugs. Vele leden organiseren ook hun eigen events. Dansfeestjes met echte DJ's die muziek streamen en er zijn ook online huwelijken en de onvermijdelijke scheidingen. Je kan er erotische filmpjes bekijken in één van de vele adult-theatres,maar er zijn ook gewone filmvoorstellingen in één van de twee bioscoopzalen. Er is een lagune met een strand en wie goed zoekt kan ook een naaktstrand vinden. Er zijn verschillende parenclubs waar je zowel met een virtuele partner de liefde kan bedrijven,doch voor de singles zijn er de robots (mannelijke of vrouwelijke versie) waar je je ding met kan doen. Er zijn zelfs BDSM kamers. Een eenvoudige knuffel of een zoen geven kan echter evengoed, net zoals een aangenaam gesprek voeren met één of meerdere andere gebruikers. RLC is dus heus geen loutere online seks-wereld,maar het is veel meer op volwassenen gericht dan Second Life.

Virtuele hoerenbuurt?

In de Amerikaanse pers zijn er artikels verschenen dat RLC een grote schande was omdat er virtuele prostitutie aanwezig was,en ook het feit van de eerder vermelde drugs die er te krijgen zijn deed enkele moraalridders de gevechtskledij aantrekken. Uiteindelijk valt het echt wel mee en dat RLC een online prostitutie-netwerk zou zijn dat is toch zeer sterk overdreven. Er zijn in RLC weliswaar 'Working Girls' en 'Working Guys' (je kan er zelf één worden als je wil in 2 minuten tijd) aanwezig die herkenbaar zijn aan hun nickname die in het rood boven hun avatar staat. Deze zijn eerder beperkt. Echte beroeps zijn wij er nog niet tegengekomen. Het is zo meer een beetje voor de fun. Betaling voor de geleverde virtuele diensten geschiedt in de RLC munteenheid die 'Ray' heet. Die is ook omzetbaar in echte dollars aan een bepaalde koers. Je bent echter niet verplicht om op een aanzoek van zo'n working girl in te gaan. Dat beslis je volledig zelf. Working Girls of Working Guys zijn bovendien niet overal toegelaten. Er zijn bepaalde plaatsen in RLC waar ze zich mogen vertonen,en andere plaatsen waar ze niet mogen komen. Onze ondervinding is dat er vooral veel gechat en plezier gemaakt wordt zonder pubers die de sfeer komen verpesten zoals in Second Life of op MSN. Het chatten kan publiekelijk,maar er is ook een privé chatfunctie in de software ingebouwd. Minderjarigen hebben geen toegang tot RLC. Ze kunnen in principe wel een account aanmaken,maar die is beperkt in gebruik (geen virtuele sex mogelijk o.a.) en kan niet opgewaardeerd worden tot een volledige account. Die is alleen voor volwassenen voorzien en je moet je leeftijd kunnen bewijzen. Wij hebben zelfs een scan van onze identiteitskaart moeten doormailen voor onze account opgewaardeerd werd. Ze zijn daar dus zeer streng op van het bedrijf Utherverse.

Avatars & profielen maken

Als gebruiker van RLC heb je je persoonlijke avatar die je helemaal op maat kan maken en ook aanpassen met enkele muisklikken. Je kan je avatar eenvoudig van kleding veranderen,maar ook tatoeages of piercings geven indien gewenst. Je avatar kan je ook naakt laten verschijnen (dat is ook de enige manier om virtuele seks te hebben) doch er zijn regels. Net zoals in het echte leven wordt het niet geapprecieerd dat je in je blote kont of bast door de hoofdstraat van RLC gaat lopen. Daarvoor zijn er de clubs en de speciale ontmoetingsgelegenheden. Als je je niet gedraagt zal je zeer vlug op de vingers getikt worden door de 'Guides', 'Protectors' of 'Staff Members', die in RLC steeds een oogje in het zeil houden. Wat ook zeer sterk is aan RLC is het profielengedeelte. Ieder lid kan z'n eigen profielpagina maken met daarop foto's,maar ook muziek. Je kan je profiel zo instellen dat bepaalde foto's of het gehele profiel zelfs enkel voor je online vrienden zichtbaar is. Door het bekijken van andere profielen of punten geven aan andere gebruikers hun foto's,profielen of blog kan je Rays verdienen die je dan kan omzetten in dollars of dingen met kan kopen in RLC. Nieuwe kledij,auto's,of dus eventueel ook de diensten van een working girl of guy als de nood hoog is...

Foto's

Hieronder enkele screenshots van RLC en een omschrijving.

De ingang van het Bareback Bordello, een virtueel bordeel dat voor 90% gebruikt wordt om elkaar te ontmoeten en te dansen.
Binnen in het Bareback Bordello kan je naast enkele privékamers en een enorme dansvloer ook 2 bubbelbaden vinden waar je al dan niet in gezelschap heerlijk in kan relaxen.
The Palace is één van de adult-movie theatres waar je pikante filmpjes kan bekijken via Windows Mediaplayer.
Boxers is een virtuele stripclub voor gay's,maar er is ook een stripclub voor hetero's beschikbaar.
Zoals je ziet het is heus niet allemaal sex in RLC,een eenvoudige liefdevolle knuffel of zoen kan evengoed.
The Fever is een gigantische discotheek waar geregeld party's worden gehouden met live streaming muziek van DJ's.
De Transporter room waar je toekomt en waar je ook naar Virtual Vancouver kan vertrekken.

Onze beoordeling

Wij vonden RLC zeer leuk, en ook de software is zeer gebruiksvriendelijk. Er zijn naar de toekomst toe verschillende updates gepland waardoor er nog meer mogelijkheden zullen zijn (als we de mensen van het bedrijf Utherverse die RLC gemaakt hebben mogen geloven tenminste). Zo zou binnenkort iedereen gratis z'n eigen flatje krijgen dat naar wens kan ingericht worden en zouden ook de erotische opties bij cyberseks zeer sterk uitgebreid worden,al vonden wij de ruim 30 standjes die je nu kan doen zeker niet mis. Aangezien het hier om een volwassen 3D wereld gaat die erotiek niet schuwt en omdat erotiek een booming business is op het internet denken wij zelfs dat RLC naar de toekomst toe wel eens groter zou kunnen worden dan Second Life. Momenteel (Januari 2008) telt RLC zo'n 750.000 gebruikers. Ook mensen uit België en Nederland. Nieuwsgierig geworden? Wilt u RLC ook eens proberen? Via onderstaande link kan je de software gratis downloaden en je vindt op de site ook alle informatie over wat RLC je allemaal te bieden heeft.

Klik hier om de RLC software gratis te downloaden
© 2008 - 2018 Ghostwriter, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Wat doen light frisdranken met je?Wat doen light frisdranken met je?Veel mensen denken dat light frisdranken zo gezond zijn, maar is dit eigenlijk wel zo gezond? Mensen die aan het afvalle…
Roken: zijn light sigaretten minder schadelijk dan gewone?Roken: zijn light sigaretten minder schadelijk dan gewone?Light sigaretten worden vaak gerookt door rokers die geleidelijk aan willen stoppen met roken. De light sigaret bevat mi…
Philips Wake-up LightPhilips Wake-up LightEen aantal jaren geleden kwam Philips voor het eerst met de Wake-up light op de markt en inmiddels heeft het merk versch…
Zylom: online spelletjes spelenZylom: online spelletjes spelenZylom is een Nederlandse website waar je online spelletjes kunt spelen en (meestal tegen betaling) downloaden.
Spel-apps voor de iPad: wat zijn de leukste betaalde apps?Spel-apps voor de iPad: wat zijn de leukste betaalde apps?Leuk, zo'n iPad, maar wat voor spellen zijn er eigenlijk voor en wat kosten ze? Wil je bordspellen spelen of ga je voor…

Reageer op het artikel "RLC: Red Light Center - Second Life voor volwassenen"

Reactie

Littleinvitro, 14-07-2008 21:51 #1
Als maandelange gebruiker en gerespecteerd VIP lid kan ik je melden dat RLC aka Utherverse achteruit aan het boeren is. Zowel op gebied van mentaliteit als kwaliteit van het product.

Ten eerste, stafleden zijn uitermate streng geworden en elke kleinste fout van de gebruiker wordt afgestraft met een boot van 30 minuten tot 24 uur, met het risico dat je account wordt geannuleerd. Kus maar dada van je 20 dollar in de maand die je moet betalen om VIP te worden, tezamen met alle rays (RLC munt) die je vergaard hebt.

Ten tweede loopt de communicatie met Utherverse klantendienst ernorm mank. Zelden of soms wordt er een gereageerd op een klacht. Langlopende bugs worden niet verholpen of site (profielen en de klient) zijn voor uren off-line zonder dat de gebruiker wordt verwittigd. Dit wordt nog versterkt omdat men de klachten die men post op het forum niet ernstig worden genomen en indien, met willekeur er worden afgehaald.

Ten derde, er wordt ons zo veel beloofd op bepaalde tijdstippen, zoals vermelde appartementen, maar worden steeds uitgesteeld of geheel niet geimplimenteerd. Daarbij komt dat binnenkort Rude World aangevoegd wordt aan RLC (Virtueel Amsterdam) en VV (Virtueel Vancouver, waar sex niet zo veel is toegelaten). Rude World is in feite een derde partij (adult dating site met web cams) die een eigen wereld heeft gecreeerd. Deze leden van deze datingsite worden automatisch VIP, waar de normale leden van RLC nog eens 20 dollar mogen ophoesten. Plus, het risico is dat deze leden van Rude World worden losgelaten op RLC als jagers op loslopend wild. Niet vergeten, wat dit gebeurd meer en meer, RLC en VV is een sociaal netwerk, waar men virtueel van de bil kan gaan indien men wilt. En sociaal is hier benadrukt omdat hier echt vriendschappen worden gesmeedt die je niet voor mogelijk durft houden.

Maar met de nakende ontwikkelingen of beter, het ontbreken ervan, zou het eens kunnen zijn dat Brian Shusters droom rap aan het diggelen zou kunnen liggen of dat hij deze verkoopt voor het geld.

LittleInvitro:-(:-(

Infoteur: Ghostwriter
Gepubliceerd: 31-01-2008
Subrubriek: Seksualiteit
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!