InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Feng shui kleuren op de slaapkamer voor een betere relatie

Feng shui kleuren op de slaapkamer voor een betere relatie

Feng shui kleuren op de slaapkamer voor een betere relatie Experts in feng shui geloven dat de kleur van de slaapkamer bepalend is voor het romantische leven. De juiste kleuren geven positieve energie tussen u en uw partner. Ieder stel heeft zijn eigen problemen en ruzies, hoe kan het juiste kleurgebruik en feng shui u helpen om uw relatie te verbeteren, zowel in de slaapkamer als daarbuiten?

Feng shui

De van oorsprong Chinese leer is een methode die ervoor moet zorgen dat energie wordt teruggeplaatst op plekken waar deze ontbreekt. Dit wordt vaak door mensen zelf in huis gedaan door bijvoorbeeld het verplaatsen van meubels en door de muren een nieuw kleurtje te geven. Er wordt dan harmonie gecreëerd in huis. Het doel is om zelf meer in balans te zijn; je meer feng shui voelen!

Kleuren in de slaapkamer

Iedere kleur heeft een andere betekenis in de feng shui. U kunt de kleur aanbrengen op de muur en daarnaast ook terug laten komen in de accessoires (kussens, lampenkappen, vazen, bloemen). Zoek een kleur uit waar u zelf ook lang tegenaan kunt kijken.

Rood

In de feng shui staat de rode kleur voor het element vuur. Het kan dus verheffend of verzwarend werken. Dit is afhankelijk van de persoon zelf. Een overwegend rode kleur kan volgens de regels van de feng shui zorgen voor een opzwepend seksleven, maar als u al problemen heeft in een relatie kunt u de kleur rood beter vermijden en kiezen voor kalmerende kleuren.

Geel

De kleur geel staat voor aarde, helderheid en optimisme. In sommige Aziatische culturen staat het voor een keizerlijke of koninklijke kleur. Als het gaat om rijkdom en gezondheid staat de gele kleur boven de kleur rood. Gebruik lichtgeel voor de kleur van de gordijnen als u onbevangen bent en een eerlijke relatie zoekt, heeft of wilt. Gebruik de gele kleuren amber, narcissenkleur en zonsondergang om een zachte sfeer te creëren. Mensen die leiden aan slapeloosheid (insomnia) moeten deze kleur vermijden.

Oranje

Deze kleur is een prachtige combinatie van het romantische rood en het optimistische geel. Een van de beste kleuren binnen de feng shui voor romantisch geluk. Het is een goede kleur voor koppels die elkaars tegenpolen zijn dankzij de energie die de kleur oranje geeft. Een oranje muur zorgt voor een beter begrip voor elkaar en u zult sneller tot een compromis komen.

Wit

Wit staat binnen de feng shui voor het element metaal. Dit element staat weer voor puurheid en innerlijke kracht. Voor mensen die een opzwepend seksleven zoeken is deze kleur niet geschikt. Het bezit overigens wel over meer helende krachten dan de andere kleuren. Het zorgt er voor dat uw de gedachten makkelijk kunt verzetten, meer kracht en moed krijgt. Voor iemand die net een pijnlijke scheiding heeft doorgemaakt is dit de juiste kleur.

Blauw

Voor mensen met een slechte gezondheid is blauw dé kleur voor op de muren. Dit wordt aangeraden door onder andere bekende feng shui expert. De kleur blauw is ideaal voor mensen die een haat-liefde relatie hebben met elkaar, die constant argumenten met elkaar hebben. Blauwe kleuren en accenten op de slaapkamer brengt harmonie, flexibiliteit en medeleven. Als u single bent kan deze kleur een partner aantrekken die u innerlijke rust brengt. Deze kleur is voor mensen die lijden aan depressie niet geschikt.

Roze

Een combinatie van het opzwepende rood en het vrouwelijke/maagdelijke wit. In een relatie kan roze kamer zorgen voor een verbetering in het liefdesleven en wordt het aangeraden voor ieder stel. Wees er wel honderd procent zeker van dat het een kleur roze is, andere kleuren die erop lijken kunnen de relatie juist negatief beïnvloeden.

Paars

Veel feng shui experts geloven dat de kleur paars staat voor spiritualiteit. Net als de kleur wit geeft heeft paars een helende kracht. Het is geschikt voor getrouwde stellen die hun lange relatie willen vieren. Als u gaat voor een opwindend leven onder de lakens is paars niet de kleur voor op uw slaapkamer. Als u single bent of zojuist een scheiding hebt meegemaakt kan paars op de slaapkamer u meer inzicht en kracht geven.

Groen

Groen staat voor het element hout binnen de feng shui. Het is de kleur die staat voor groei en verandering. De kleur is ideaal voor koppels die in een sleur vastzitten of voor een single persoon die een avontuurlijk maatje zoekt. U kunt groen terug laten komen op de muren en in accessoires in de slaapkamer.

Bruin

Veel mensen die aan deze kleur denken associëren bruin met de aarde. Bruin staat binnen de feng shui voor stabiliteit en geruststelling. U kunt de slaapkamer bruin schilderen als u op zoek bent naar een betrouwbare partner. Donkere en halfdonkerbruine kleur van de gordijnen geven uw zelfvertrouwen meer kracht. De lichtere kleuren van bruin zorgen dat u kalm wordt en dat u stopt met het over analyseren van de relatie. Gebruik geen aardekleuren op de slaapkamer als u een saai seksleven heeft. Deze kleur brengt namelijk weinig tot geen opwinding.

Zwart

Zwart is een ongewone kleur op de slaapkamer, omdat veel mensen de kleur linken aan eenzaamheid en berouw. In de feng shui kan een zwarte kleur op de slaapkamer echter veel goed doen voor uw relatie. Net als de kleur blauw staat het voor het element water. Dit element brengt flexibiliteit en wederzijds begrip. Voor een single kan het een partner aantrekken die staat voor mysterie en avontuur.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Het Feng Shui inrichten van je woon- en slaapkamerHet Feng Shui inrichten van je woon- en slaapkamerFeng Shui is een veelgehoorde term, maar wat wordt er eigenlijk mee bedoeld? Feng Shui is een eeuwenoude Chinese leer, d…
Feng Shui toepassen in je huisFeng Shui toepassen in je huisFeng Shui is een Chinese leer die staat voor ruimte en rust, dus een opgeruimd huis waaruit alle overtollige spulletjes…
Feng Shui, licht en kleurLicht is energie in een van zijn duidelijkste vormen. En wat we als kleur ervaren is eveneens licht. Feng Shui beschouwt…
Feng Shui in de tuinFeng Shui in de tuinDe meeste mensen weten wel dat Feng Shui uit het oosten komt, maar voor veel mensen stopt de informatie daar dan ook. Da…
Feng Shui, de slaapkamer en hoofdpijnDe meesten mensen brengen minimaal een derde van hun leven in de slaapkamer door, waarvan het grootste deel geslapen wor…
Bronnen en referenties
  • http://sochicken.nl/je_slaapkamer_helemaal_feng_shui
  • http://hardikinn.hubpages.com/hub/How-to-Map-Your-Bedroom-with-Feng-Shui
  • Feng Shui at home, boek

Reageer op het artikel "Feng shui kleuren op de slaapkamer voor een betere relatie"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 09-10-2015
Subrubriek: Spiritueel
Special: Slapen
Schrijf mee!