InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Hoe belangrijk kunnen onze dromen zijn?

Hoe belangrijk kunnen onze dromen zijn?

Hoe belangrijk kunnen onze dromen zijn? Dromen zijn zeer belangrijk voor lichaam en geest. Het is het tweede leven dat we leiden. Zonder onze dromen zouden we onze dagelijkse opgehoopte problemen en stress niet kunnen verwerken of afreageren. Dromen zeggen veel over de toestand van de geest. Zij waarschuwen de tijd voor gevaren. Vele dromen laten ons een blik zien in de toekomst. Ze brengen ons belangrijke mededelingen uit ons onderbewuste, die daar wie weet hoelang al liggen opgeborgen, om zo spoedig mogelijk te worden ontdekt. Onze dromen zijn werkelijk onmisbaar om rustig tevreden en gelukkig te kunnen zijn...

Wat is een droom?

Een droom is een stuk onwillekeurige psychische activiteit met net voldoende bewustzijn om in wakende toestand te kunnen worden gereproduceerd. Het leven in de slaap is een herleven in het bewuste Want slapen en dromen worden beurtelings afgewisseld, waar dromen zonder slapen niet mogelijk kunnen zijn... is slapen zonder dromen eveneens niet mogelijk. Want een gezond persoon slaapt iedere nacht minstens twintig minuten.

Waarom analyseren?

Omdat de droom de spiegel is der ziel, is het raadzaam deze te analyseren.
Het zich bewust eigen maken aan de beeldspraak van het onderbewuste, betekent dat men zichzelf beter leert kennen. Sommige dingen of beelden worden vergroot om beter tot het bewustzijn door te dringen en om zeker niet vergeten te zijn bij het ontwaken...!

Want onze dromen hebben immers altijd een betekenis daarom moeten ze worden geanalyseerd

Wat betekent het onderbewuste?

Het onderbewuste is een plaats waarin alle levensechte gebeurtenissen uit het verleden liggen opgeslagen!
Om 's nachts tijdens het slapen en dromen voor onze geest te verschijnen Gegevens uit het onderbewuste dienen vertrouwelijk te worden behandeld. Wanneer men openstaat voor deze gegevens, ontstaat er veelal na analyse, een confrontatie met de eigen persoonlijkheid dat vervolgens leidt tot zelfonderzoek. Door dit zelfonderzoek kan men te weten komen wat er precies aan de hand is met sommige onbegrijpelijke omstandigheden en dikwijls ook tegenwerkingen, die men in het dagelijkse leven moeilijk kan plaats geven. Zo kan nadien de stress verdwijnen die men had gekregen van dit onbegrip!

Hierbij brengt ons het onderbewuste in staat dit onbegrip op te lossen

Waarom zijn dromen zo belangrijk?

  • Dromen zijn belangrijk, omdat men door meer aandacht te besteden aan het droomgegeven, een groter inzicht en begrip krijgt van de eigen persoonlijkheid
  • Omdat men zichzelf beter leert kennen, groeit men naar een innerlijk evenwicht waardoor men geestelijk ontvankelijk wordt.
  • Door interesse en inzicht te hebben in lichaam, geest en verstand worden er geestelijk blokkades opgeheven.
  • Om onze persoonlijke gebreken en fouten te kunnen ontdekken
  • Ook om te ontdekken dat men voor persoonlijke gedachten en handelingen zelf verantwoordelijk is
  • Door te aanvaarden dat iedereen uniek is.
  • En proberen open te staan en begrip te tonen voor anders denkende.
  • Om het persoonlijk bewustzijn geestelijk te op serveren.
  • Om ontvankelijk te worden voor kosmische inspiratie en begeleiding.
  • Om de geestelijke en spirituele groei te ontwikkelen

Door eigen kennis groeit men naar een innerlijk evenwicht waardoor men geestelijk ontvankelijk wordt

Eindresultaat

Wanneer men aandacht besteed aan het analyseren van dromen, verruimt men zijn persoonlijke belevingswereld Zo kan
men toegroeien naar een vredig innerlijk, evenwicht en harmonie met zichzelf en met de medemens. Daardoor kan men zelfs het geluk ervaren en leven zonder stress. Ook in het nastreven van een doel of maatschappijbeeld zou dit kunnen nuttig zijn!

Lees verder

© 2008 - 2018 Enza_9o-, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Een gelukkig huwelijk door (dag)dromen - Joodse visieEen gelukkig huwelijk door (dag)dromen - Joodse visieHet Chassidisch Jodendom stelt dat de kracht van het zien groter is dan de kracht van het horen. Wetenschappelijk onderz…
Theorieën over dromen door de jaren heen25 jaar van ons leven slapen we waarvan we 5 tot 7 jaar dromen. Onze droomwereld verschilt nogal van elkaar. Het is verb…
Waarom dromen we?Waarom dromen we?De studie van dromen heet oneirologie (droominterpretatie). Ondanks dat er een dromenstudie bestaat, weten we weinig ove…
De betekenis van dromen over dierenDe betekenis van dromen over dierenIedereen droomt elke nacht tijdens zijn slaap, maar wat veel mensen niet weten is dat de meeste van deze dromen een bete…
Wat is dromen eigenlijk?Dromen klinkt voor velen vanzelfsprekend. Maar er zit meer achter. Hoe komen dromen eigenlijk tot stand en betekenen ze…
Bronnen en referenties
  • Info: Droomlexicon

Reageer op het artikel "Hoe belangrijk kunnen onze dromen zijn?"

Infoteur: Enza_9o-
Laatste update: 24-12-2017
Subrubriek: Spiritueel
Special: Rustige tijd
Schrijf mee!