InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Wat is een saffier?

Wat is een saffier?

Welke kleur heeft een saffier?

De kleur is een variatie van wit, geel, lichtblauw, blauwgroen of donkerblauw. De witte en lichtgeel gekleurde geven onschuld en blijheid. Ze schenken kalmte aan de zenuwen en bevorderen de gedachtenkracht waarbij betere concentraties mogelijk zijn. Genezen ook oogkwalen en astma, en zijn werkzaam bij slapeloosheid en zenuwstoornissen. Trekken goede vrienden aan.

De blauwe kleur past het beste bij de uitstraling van deze steen. Blauw is trouw, geeft binding in de liefde, toewijding, medegevoel, verbeeldingskracht en vertrouwen. Brengt hulp in nood en verdrijft melancholie.

Vanwaar is de saffier afkomstig?

De belangrijkste vindplaatsen zijn: Kashmir, Siam, Birna, Ceylen, Australië en de U.S.A. De mooiste en meest gewaardeerde kleur is korenbloemblauw, die in Kashmir voorkomt. De hemelsblauwe kleur is goed voor het geestelijk rijpingsproces van de mens. Blauw is ook de kleur van het moederschap. Deze koele hemelse kleur zou ons bescherming bieden tegen breuken van de ledematen en gewrichtsaandoeningen. En zou oogziekten en huidaandoeningen genezen.

De donkere stenen zouden meer geschikt zijn voor mannen, en de lichtere voor vrouwen. Voor alle zekerheid moeten we wel opletten of er geen bedrog in het spel is. Want synthetische stenen die bedrog inhouden... brengen slechts ongeluk.

Is de saffier ook werkzaam bij depressies?

De saffier is inderdaad werkzaam bij depressies en ook andere stressvolle momenten die een mens het leven kunnen vergallen. Want de saffier schenkt ons kalme zenuwen en bevordert onze gedachtenconcentratie. Trekt nuttige vrienden aan en brengt hulp in nood. De saffier kan slapeloosheid verdrijven en zenuwstoornissen voorkomen en genezen, geneest zelfs oogkwalen en astma. De blauwe geeft het wezen van de saffier het best weer. Geeft binding en trouwe liefde. Verder toewijding, geeft medegevoel en is waarheidlievend, heeft verbeeldingskracht en geeft vertrouwen. Door het kalmerend effect verdrijft hij ook melancholie. Door zijn groot kalmeringsvermogen is de saffier een uitzonderlijke waardevolle geneeskrachtige edelsteen, die zelfs het hart kan weerbaar maken. Ook door het lichaam regelmatig te ontstressen kan er moeilijk een burn-out plaatsvinden!

De meest goede eigenschappen van de saffier

  • De saffier is een bindende steen
  • Hij geeft gemoedsrust
  • Ook trouwe liefde
  • Geeft reinheid
  • Versterkt de ogen
  • Geneest zenuwziekten
  • Reinigt het bloed
  • Maakt het hart weerbaar
  • Geeft hulp bij ver dwaling
  • Helpt bij gewrichtsaandoeningen
  • Brengt hulp in nood
  • En verdrijft melancholie

Als eindresultaat

Wanneer men bij zenuwziekten zich moeilijk kan concentreren en moeiten heeft tijdens een wandeling, om niet te verdwalen, geeft deze edelsteen de kracht en gemoedsrust om heerlijk ontspannen terug te keren naar de eigen woning...!

Aan iedereen nog veel geneeskrachtige energie toegewenst!

Lees verder

© 2008 - 2017 Enza_9o-, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Info: Gezondheids-boekje A.S.

Reageer op het artikel "Wat is een saffier?"

Reactie

Peet, 31-03-2014 12:00 #1
Hallo fijn al deze informatie, maar kan een saffier tegelijk met een turkoois gedragen worden?
hoop dat u het antwoord weet, mvg Peet Reactie infoteur, 01-04-2014
Hallo Peet,

De Saffier geeft ons gemoedsrust, geneest zenuwziekten, helpt ons beter te concentreren door een heerlijke ontspanning. En de Turkoois kan dienst doen bij verschillende kwalen, ook zware hoofdpijn. Deze zal verkleuren wanneer de drager een ziekte onder de leden heeft die genezing behoeft, dan is het ten zeerste aanbevolen om een arts te raadplegen!
Ik zou echt niet weten waarom dat deze twee gezondheidsstenen niet samen zouden mogen gedragen worden, volgens mij kan dat geen kwaad. Moest u hieraan twijfelen, vraag het dan aan uwe verkoper. Normaal gezien moeten deze mensen dat allemaal weten. Veel succes!

Groetjes,
Enza_9o-.

Infoteur: Enza_9o-
Laatste update: 08-09-2016
Subrubriek: Spiritueel
Special: Edelstenen
Reacties: 1
Schrijf mee!