Ziel: verwoest uw leven niet door verkeerde beslissingen

Wanneer u gevangen zit in uw ego (bang, boos, nerveus of gefrustreerd) bent u niet in staat een verstandige beslissing te nemen. Toen Adam en Eva in het Hof van Eden van de Boom der Kennis aten, wat God verboden had, verborgen zij zich voor God. God vroeg aan Adam: "Waar ben je?" En Adam antwoordde terug dat hij naakt was en zich daarom verborg. Hoe kon Adam echter ooit denken dat hij zich voor God kon verstoppen? Omdat Adam bang was nam hij een verkeerde beslissing.

Verkeerde beslissingen

De meeste mensen besluiten hun relatie te beëindigen, of van baan te verwisselen, net nadat ze een grote ruzie hebben gehad.

Kennelijk is de mens zo gemaakt dat wanneer hij boos is, zijn IQ daalt. Hij maakt geen juiste beslissing. Hij heeft spijt van de beslissing.

Het ego maakt zaken groter dan ze zijn. De totale vertekening van de realiteit, gekoppeld met het gebrek aan perspectief van het ego, leidt tot de slechtste beslissingen.

Het is daarom verstandig geen beslissingen te nemen wanneer u kwaad bent. Zorg eerst dat uw woede is bekoeld, alvorens u een beslissing neemt.

Stroom mee met de ziel

Het is gewoonlijk dat als u kalm bent en u mee stroomt met het ritme van uw ziel, u werkelijk inzicht en perspectief krijgt in uw leven. Op dat moment zult u belangrijke beslissingen moeten nemen. De uitdaging is dat u bewust bent van het moment dat u niet in staat bent een beslissing te nemen.

Stel bijvoorbeeld dat u ruzie heeft met uw kinderen. U verheft uw stem en zegt dingen die het meest pijnlijk zijn. Dan realiseert u zich dat u totaal niet gelukkig bent. U verontschuldigt zichzelf en gaat naar uw slaapkamer om af te koelen. Wanneer uw woede weggeëbd is, beseft u dat u zich eigenlijk om niets druk maakte. En u wordt nog rustiger.

Wanneer u niet meer boos bent kunt u de juiste beslissing nemen. Wanneer u vanuit u ego handelt, handelt u als een idioot. Wanneer u rustiger wordt komt de wijsheid naar boven drijven. Het is niet makkelijk om te realiseren dat uw ego aan het denken was, maar wanneer u niets doet is het verwoestend.

Voordat Adam van de Boom der Kennis at, was hij in gesprek met God. Hoe kwam het dat hij zo snel zijn hoofd in het zand stak?

Dat is precies het punt: de reden waarom we verleid worden door onze ego in het denken dat wat het ons zendt werkelijk is, is precies omdat het onze gemoedstoestand zo snel verandert. We kunnen van het ene in het andere moment van blijheid in woede ontsteken.

Het simpele principe van de ziel kan onze levens verheffen.
Gerelateerde artikelen
Ziel: de diepere betekenis van fysieke intimiteit (sex)Ziel: de diepere betekenis van fysieke intimiteit (sex)Fysieke intimiteit (sex) heeft het potentieel van intense heiligheid en intense corruptie, afhankelijk wie de boventoon…
Ziel: uw ziel en uw zielsvriend - het huwelijkDe uitdaging van het huwelijk ligt gelegen in de constante erkenning dat u eigenlijk een eenheid vormt met uw partner. U…
Wat is het doel van het leven? - de schepping van de mensWaarom leven we en wat doen we in deze wereld? Het antwoord kunnen we vinden in de Tora. Tora betekent instructie. De To…

Communiceren met je engelenCommuniceren met je engelenEngelen, wat zijn die nu precies? En is het mogelijk met ze te communiceren? In dit artikel zal ik hier kort op in gaan.
Ziel: het gaat om de gedachten in uw hoofdZiel: het gaat om de gedachten in uw hoofdHet leren van het scheiden van egoïstische gedachten en gedachten die uit de ziel komen is een uitdaging om geestelijk t…
Jehoeda (1.597 artikelen)
Laatste update: 15-06-2021
Subrubriek: Spiritueel